ماکزیمم

معنی کلمه ماکزیمم در فرهنگ عمید

بیشترین مقدار ممکن.

جملاتی از کاربرد کلمه ماکزیمم

ماکزیمم اکسیژن مصرفی در برخی از گونه‌های حیوانات نیز اندازه‌گیری شده است برای نمونه ماکزیمم اکسیژن مصرفی موش‌ها در طی شنا کردن در حدود ۱۴۰ میلی‌لیتر بر کیلوگرم وزن در دقیقه بود. ماکزیمم اکسیژن مصرفی اسبهای مسابقه پس از ۱۸ هفته تمرینات پرشدت تقریباً ۱۹۳ میلی‌لیتر بر کیلوگرم وزن در دقیقه بود؛ و سگ‌های نژاد هاسکی آلاسکا که در مسابقات سورتمه‌رانی شرکت نمودند بیش از ۲۴۰ میلی‌لیتر بر کیلوگرم وزن در دقیقه بود. برآورد می‌شود که ماکزیمم اکسیژن مصرفی برآورد شده برای شاخ‌چنگالی آنتلوپ (نوعی گوزن کوهی) بیش از ۳۰۰ میلی‌لیتر بر کیلوگرم وزن در دقیقه باشد
: اگر گره انتخاب شده هیچ فرزندی نداشته باشد این مقدار را ۰ قرار می‌دهیم. در غیر این صورت، مقدار آن برابر ماکزیمم
اگر فاصله المان‌ها نصف طول موج باشد، ماکزیمم زاویه پرتو می‌تواند
اورینگ‌ها یکی از متداول‌ترین روش‌های آب‌بندی در طراحی ماشین آلات می‌باشند چرا که ساخت آنها آسان، قیمت آنها ارزان، نصب آنها ساده و قابلیت اطمینان آنها بالا می‌باشد. اورینگ‌ها قابلیت آب‌بندی تا فشارهایی به میزان ۳۵۰ بار (۵۰۰۰ پوند بر اینچ مربع) را نیز دارند. ماکزیمم فشار قابل تحمل اورینگ به سختی آب‌بند و لقی شیار بستگی دارد.
از ولتاژ ۲۰۸–۲۴۰ولت تک فاز با ماکزیمم جریان ۸۰ آمپر استفاده می‌کند.
ماسک معتقد است که گزینهٔ هایپرلوپ برای ترابری شهرستان‌های بزرگی که در فاصلهٔ ماکزیمم ۹۰۰-مایل (۱٬۴۰۰-کیلومتر) یکدیگر هستند، مناسب است و برای مسافت‌های طولانی‌تر هم گزینهٔ هواپیما مناسب تر می‌باشد.
غالباً قبل از نصب، اندازه بار فقط به صورت تقریبی معلوم است، به همین دلیل ماشین‌هایی با کاربرد عام یک ضریب سرویس دارند. ضریب سرویس به صورت نسبت ماکزیمم توان واقعی ماشین به مقدار نامی پلاک آن تعریف می‌شود. ضریب سرویس یک محدودهٔ اطمینان برای خطای ناشی از تخمین نامناسب بار فراهم می‌کند.
اگر همه جهت‌ها ارتفاع کمتری نسبت به موقعیت فعلی تان دارند توقف نمایید و چنین تصور کنید که به محلی که خواسته‌اید رسیده‌اید. البته لزومی ندارد که این تصور همواره درست باشد! (بخاطر وجود بیشینه‌های محلی که در آن نقاط ماکزیمم نسبی، ظاهراً نسبت به تمام نقاط اطرافش وضعیت بهتری دارد اما نسبت به کل مسیر لزوماً بهترین نیست)
تا زمانی که سرعت باد ثابت نباشد تولید سالیانه انرژی الکتریکی توسط نیروگاه بادی هرگز برابر حاصل ضرب توان تولیدی نامی در مجموع ساعت کار آن در یک سال نخواهد شد. نسبت میزان توان حقیقی تولید شده توسط نیروگاه و ماکزیمم ظرفیت تولیدی نیروگاه را ضریب ظرفیت می‌نامند. یک نیروگاه بادی نصب شده در یک محل مناسب در ساحل ضریب ظرفیتی سالیانه‌ای در حدود ۳۵٪ دارد.