قایم موشک
معنی کلمه قایم موشک در فرهنگ معین

قایم موشک

معنی کلمه قایم موشک در فرهنگ معین

( ~ . شَ ) (اِمر. ) = قایم باشک : نوعی بازی برای بچه ها که در آن چشم های یک نفر را می بندند و دیگران پنهان می شوند و او باید آن ها را پیدا کند.

معنی کلمه قایم موشک در فرهنگ فارسی

( اسم ) نوعی بازی خردسالان و آن بدین ترتیب است : عده ای بازی کن بحکم قرعه یک تن را از میان خود انتخاب کنند . این شخص در سر محله چشمهای خود را می بندد و ضمن بیان این کلمات : قایم باش . قایم باش . که گربه شاخت نزنه ( نزند ) سر به سوراخت نزنه ( نزند ) دیگران مخفی می شوند سپس او به جستجوی آنان پردازد اولین کسی را که گیر آورد بازی ختم می شود و شخص اخیر برای نوبت دوم انتخاب می گردد .

معنی کلمه قایم موشک در دانشنامه عمومی

قایم موشک (فیلم ۱۹۶۴). قایم موشک ( انگلیسی: Hide and Seek ) یک فیلم جاسوسی بریتانیایی است که در سال ۱۹۶۴ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به کورد یورگنس و جرج پراودا اشاره کرد.
قایم موشک (فیلم ۲۰۰۷). «قایم موشک» ( انگلیسی: Hide and Seek ( 2007 film ) ) فیلمی در ژانر ترسناک است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.
قایم موشک (فیلم ۲۰۱۳). قایم موشک ( انگلیسی: Hide and Seek ) فیلمی محصول کره جنوبی در سبک معمایی است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد.
قایم موشک (فیلم ۲۰۱۴). «قایم موشک» ( انگلیسی: Hide and Seek ( 2014 film ) ) یک فیلم است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد.
قایم موشک (فیلم ۲۰۱۹). قایم موشک ( به هندی: Luka Chuppi ) فیلمی محصول سال ۲۰۱۹ و به کارگردانی لاکسمن اوتکار است. در این فیلم بازیگرانی همچون کارتیک آریان، کریتی سانون، آپارشاکتی کورانا و پانکاج تریپاتی ایفای نقش کرده اند.

معنی کلمه قایم موشک در ویکی واژه

قایم باشک: نوعی بازی برای بچه‌ها که در آن چشم‌های یک نفر را می‌بندند و دیگران پنهان می‌شوند و او باید آن‌ها را پیدا کند.

جملاتی از کاربرد کلمه قایم موشک

قایم باشک (که در افغانستان چشم گیرک گفته می‌شود)، قایم موشک هم گفته می‌شود. این بازی معمولاً در محیط‌های باز بازی می‌شود و تعداد شرکت کنندگان در آن نامحدود است.