ساوین
معنی کلمه ساوین در لغت نامه دهخدا

ساوین

معنی کلمه ساوین در لغت نامه دهخدا

ساوین. ( اِ ) سبدی که در آن پنبه گذارند از برای ریسیدن. ( شرفنامه منیری ) ( آنندراج ). سبدی باشد که پنبه مهیا کرده بجهت رشتن در آن گذارند. ( برهان ). سبد سرتنگ که بهندی پهاری گویند. ( غیاث ): قفه ؛ ساوین پنبه و آن کدوی خشک میان تهی کرده است که پنبه در آن نهند ریشتن را. ( صراح اللغه ). رجوع به ساویس و ساوس و ساون شود.
ساوین. ( اِخ ) حاکم نشین ایالت آلپ علیا از بخش گاپ . دارای 980 تن سکنه است و 290 گز از سطح دریا ارتفاع دارد. محل بافتن پارچه های کتانی است.
ساوین. ( اِخ ) جایگاهی است. ( معجم البلدان ).

معنی کلمه ساوین در فرهنگ عمید

سبدی که پنبه های زده شده را که برای ریسیدن آماده می کنند در آن بگذارند.

معنی کلمه ساوین در فرهنگ فارسی

جایگاهی است

معنی کلمه ساوین در فرهنگ اسم ها

اسم: ساوین (دختر) (فارسی) (تلفظ: sāvin) (فارسی: ساوين) (انگلیسی: savin)
معنی: گرانمایه و با ارزش، آسوده و آرام، ( = ساویس )، ساویس به علاوه آسوده و آرام، نام جایی، سبدی که در آن پنبه می گذارند

معنی کلمه ساوین در دانشنامه عمومی

ساوین (استان لوبلین). ساوین ( به لهستانی: Sawin ) یک روستا در لهستان است که در گمینا ساوین واقع شده است. ساوین ۲٬۱۸۱ نفر جمعیت دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه ساوین

ارتم ساوین (اوکراینی: Артем Сергійович Савін؛ زادهٔ ۲۰ ژانویهٔ ۱۹۸۱) بازیکن فوتبال اهل اوکراین است.
الکساندر بوریسوویچ ساوین (به روسی: Александр Борисович Савин) (زادهٔ ۱ ژوئیه ۱۹۵۷) بازیکن سابق والیبال اهل روسیه که برای اتحاد جماهیر شوروی در بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ و ۱۹۸۰ تابستانی به میدان رفت. وی در تاگانروگ متولد شد. ساوین در سال ۱۹۷۶ به همراه اتحاد جماهیر شوروی به مدال نقره المپیک دست یافت. چهار سال بعد، او مدال طلا المپیک را با تیم ملی شوروی به دست آورد.
انتون ساوین (اوکراینی: Антон Васильович Савін؛ زادهٔ ۷ فوریهٔ ۱۹۹۰) بازیکن فوتبال اهل اوکراین است.