عملکرد

معنی کلمه عملکرد در لغت نامه دهخدا

عملکرد. [ ع َ م َ ک َ ] ( ن مف مرکب ، اِ مرکب ) نتیجه کار. میزان کار. ( فرهنگ فارسی معین ). حاصل محصول : عملکرد این قریه ده هزار تومان است. عملکرد این ده صد خروار است : مستوفی... در محاسبات عمل نماید، و نسخه عملکرد او را بعد از رقم عالیجاه وزیر دیوان اعلی به عالیجاه مستوفی خاصه رسانیده... ( تذکرةالملوک ص 46 ).

معنی کلمه عملکرد در فرهنگ معین

( ~ . کَ ) [ ع - فا. ] (ص مف . ) (عا. ) کارکرد، نتیجة کار.

معنی کلمه عملکرد در فرهنگ عمید

کارکرد، میزان کار، حاصل و نتیجۀ کار.

معنی کلمه عملکرد در فرهنگ فارسی

( صفت ) حاصل و نتیجه کار میزان کار .

معنی کلمه عملکرد در فرهنگستان زبان و ادب

{performance} [روان شناسی] 1. رفتار موجود زنده در برابر تکلیفی خاص 2. فعالیت یا مجموعه پاسخ هایی که به نتیجۀ مؤثر در محیط منجر شود

معنی کلمه عملکرد در ویکی واژه

(عا.)
کارکرد، نتیجة کار.

جملاتی از کاربرد کلمه عملکرد

واتفورد برای کسب اولین بردش در لیگ برتر ۰۷–۲۰۰۶، تا هفته یازدهم صبر کرد و نهایتا، این میدلزبرو بود که سه امتیاز به آنها داد. علی‌رغم عملکرد بد تیم، اشلی یانگ بازی‌های درخشانی به نمایش گذاشت و در ژانویه با مبلغی بالغ بر ۹.۶۵ میلیون پوند به استون ویلا فروخته شد که رکورد فروش بازیکن در باشگاه بود. واتفورد با وجود ۸ خرید جدید، تنها ۵ پیروزی در لیگ برتر ثبت کرد و آخرین خانه از جدول لیگ نصیبش شد. اگرچه لیگ، ناامیدکننده گذشت، اما در جام حذفی به یک قدمی فینال رسیدند، جایی که شکست ۴–۱ مقابل منچستریونایتد نایب قهرمان، نگذاشت پایشان به فینال باز شود. با این همه، قرارداد بوتروید تا سال ۲۰۱۰ تمدید شد.
نحوهٔ عملکرد سجیلا شبیه به یک تیغهٔ سردستهٔ متحرک می‌باشد که سیم‌ها را دقیقا در پشت یکی از فرت‌ها محکم به دستهٔ گیتار فشار می‌دهد. از سجیلا اصولا برای راحتی تنظیم کوک گیتار با گام صدای خواننده در آواز و همچنین جهت شفافیت بیش‌تر صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
جدول زیر عملکرد استیل‌آذین را از نخستین سال تا سقوط از لیگ برتر نشان می‌دهد.
فصل جدید برای سویا با شکست مقابل بایرن مونیخ قهرمان اروپا در سوپرکاپ اروپا آغاز شد. سویا در یک دیدار سخت و نزدیک با نتیجه ۲–۱ و در وقت‌های اضافی نتیجه را به حریف واگذار کرد. طی فصل ۲۱–۲۰۲۰ نیز سویا با لوپتگی عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت. صعود از گروه در لیگ قهرمانان اروپا، پیشروی تا مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری و البته کسب بیشترین امتیاز سویا طی یک فصل لالیگا با ۷۷ امتیاز، رقابت برای قهرمانی تا هفته‌های آخر، کسب مجدد رتبه چهارم و حضور در لیگ قهرمانان اروپا، هر چند با کسب جام همراه نبود، اما حداقل ثبات را پس از سال‌های سال به سویا برگرداند.
استفاده بیش از حد از مکمل های ایندول-۳-کاربینول به امید پیشگیری از سرطان ممکن است غیرعاقلانه باشد ، زیرا تعادل هورمون باید قبل از مصرف منظم (از طریق آزمایش خون ساده) آزمایش شود. چنین احتیاطی به این دلیل توصیه می‌شود که بر سطح استروژن تاثیر دارد، و استروژن تأثیر قابل توجهی بر عملکرد مغز دارد. [9] [10]
پولونیا در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، زمانی که یکی از تیم‌های برتر لهستان بود، به بزرگترین موفقیت دست یافت. این تیم دو بار در سال‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۶۲ قهرمان لهستان شده است. در سال‌های ۱۹۵۲، ۱۹۵۸، ۱۹۵۹و ۱۹۶۱ پولونیا بیتوم نایب قهرمان لهستان بود. این تیم در سال ۱۹۶۴ به فینال جام حذفی لهستان رسید. در جام اینترتوتو عملکرد خوبی داشت و در فصل ۶۴–۱۹۶۳ پس از شکست دادن تیم‌هایی مانند ستاره سرخ بلگراد، سمپدوریا و اودرا اوپول، به فینال رسید. این تیم، جام را در فصل ۵۴–۱۹۶۴ پس از شکست دادن تیم‌هایی مانند لانس، شالکه، لیژ و لوکوموتیو لایپزیگ به دست آورد. پولونیا همچنین در سال ۱۹۶۵ لیگ بین‌المللی فوتبال را به دست آورد و در فصل‌های ۶۶–۱۹۶۵و ۶۹–۱۹۶۸ در لیگ لهستان سوم شد.
به‌طور کلی، اوپل کاسکادا برای خریدارانی که به دنبال یک کانورتیبل مقرون به صرفه با عملکرد و ویژگی‌های خوب هستند، انتخاب خوبی است.
در فصل ۲۰۱۳/۱۴ دی ماریا با رئال مادرید تا فینال لیگ قهرمانان پیش رفت و به مقام قهرمانی رسید. وی در فینال عملکرد قابل قبولی داشت و از سوی یوفا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. او در رئال مادرید ۱۹۰ بازی کرد و ۳۶ گل زد.
عنوان دهمی جدول توزیع مدال‌ها، بدترین عملکرد کاروان ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی بود؛ عنوانی که نه در ۶ دوره گذشته به دست آمده بود و نه در بازی‌های پس از آن!
اوا گرین در اوایل ژوئیه ۱۹۸۰ در پاریس و در یک خانواده هنری متولد شد. مادرش، مارلن ژوبر خود بازیگر است که نقش زیادی در جذب گرین به این حرفه داشت. گرین کار خود را با حضور در تئاتر آغاز کرد و سپس با حضور در فیلم رؤیاپردازان (۲۰۰۳) قدم به سینما گذاشت. ایفای نقش سیبلا در فیلم قلمرو بهشت (۲۰۰۵) باعث شد توجهات جهانی به سوی وی جلب شود. یک سال بعد، گرین با حضور در نقش باند گرل اصلی فیلم کازینو رویال به نام وسپر لیند به شهرتی بین‌المللی دست پیدا کرد. فیلم و بازی گرین با تحسین منتقدان و تماشاگران همراه شد و گرین برای عملکرد خود برنده جایزه ستاره نوظهور بفتا شد.