مارکت

مارکت

معنی کلمه مارکت در فرهنگ عمید

۱. بازار.
۲. معامله، تجارت.

معنی کلمه مارکت در دانشنامه عمومی

مارکت ( انگلیسی: Marquette ) شرکت خودروسازی آمریکایی بود، که در سال ۱۹۲۹ تأسیس شد.
مارکت (فیلم ۲۰۰۳). مارکت ( به هندی: Market ) فیلمی محصول سال ۲۰۰۳ و به کارگردانی جی پراکاش است. در این فیلم بازیگرانی همچون مانیشا کویرالا، سومان رانگاناتان، آرین وحید، جانی لور، شویتا منون، ماکاراند دشپانده و سایاجی شینده ایفای نقش کرده اند.

جملاتی از کاربرد کلمه مارکت

در این مجموعه در حال حاضر سه فودکورت ، یک پیست یخ ، پیست دو تارتان ، بیلیارد ، بولینگ ، هلیوم پارک ، فروشگاه دوچرخه و لوازم جانبی ، فروشگاه های پوشاک ، هایپر مارکت وسالن تاتر نیز وجود دارد.
بالاترین دمای ثبت شده در آلاباما ۴۶ درجهٔ سانتی گراد است که در ۵ سپتامبر ۱۹۲۵ در سنترویل ثبت شد. پایین‌ترین دما نیز ۳۳- درجهٔ سانتی گراد است که نیو مارکت در ۱۹۶۶ ثبت شد.
ادن‌کرک در دبیرستان شمالی ناپرس‌ویل و دانشگاه مارکت در میلواکی، ویسکانسین تحصیل کرده‌است. پس از آن به دانشگاه ایلینوی جنوبی در کاربوندیل، ایلینوی رفت.
این ایستگاه امکاناتی مانند تلفن عمومی کارتی، پله برقی، دفتر اشیاء گم شده، رمپ، آب سردکن، سرویس بهداشتی عمومی، نمازخانه، پایانه اتوبوسرانی، پارکینگ عمومی، دفتر پلیس مترو، پایانه تاکسیرانی، سوپر مارکت و غرفه فروش عطر را دارا می‌باشد.
آکوامن و پادشاهی گم‌شده ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳ در جریان یک رویداد در دگروو ات فارمرز مارکت در لس آنجلس به نمایش درآمد. این فیلم در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ در ایالات متحده منتشر شد.
میلان کمی پس از نخستین خرید خود در مارکت تابستانی ۲۰۲۰ با نام کالولو به سراغ خرید استعداد جوان دیگری رفت. اما آنها این بار به جای فرانسه به سوئد مراجعه کردند، جایی که امیل روباک برای خود نامی دست و پا کرده بود.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال مارکت درایتون تاون و باشگاه فوتبال کرو آلکساندرا اشاره کرد.
مردم این روستا بر طبق باور خودشان از شیراز به انجا آمده اند و به زبان اوچونکی که گویشی از زبان دماوند و کیلانی می‌باشد صحبت می‌کنند.در اوچونک یک تالار کنار مسجد هست . دو سوپر مارکت نیز دارد . این منطقه از آب و هوای فوق العاده ای برخوردار هست.این منطقه در مکانی کوهستانی واقع شده.در اوچونک پر از ویلا های افراد تهرانی است که به دلیل اب و هوای خوب در آنجا ویلا دارند. یک جاده هم به نام جاده ی اوچونک هست که جابان و هومند اوچونک را به اوچونک وصل میکند
در دهه ۱۹۷۰ هامپردینک کاخ صورتی را از ستاره سینما یعنی جین منزفیلد خرید. آنجا خانه‌ای چهل خوابه به سبک مدیترانه‌ای و مالک آن رودی ولی بود، اینگلبرت آن را چهار میلیون دلار به سازندگان فروخت و آنجا در نوامبر سال ۲۰۰۲ تخریب شد. هم‌اکنون اینگلبرت در یک خانه ییلاقی در روستای کوچکی بین لستر و مارکت هاروبرو زندگی می‌کند.
امیلی برونته در ۳۰ ژوئیه ۱۸۱۸ از ماریا برانول و پدری ایرلندی به نام پاتریک برونته متولد شد. خانواده در خیابان مارکت در روستای تورنتون در حومه برادفورد در غرب رایدینگ یورک‌شر انگلستان زندگی می‌کردند. امیلی پنجمین فرزند از شش خواهر و برادر بود. در سال ۱۸۲۰، خواهر کوچکتر امیلی، آن، آخرین فرزند برونته، متولد شد. اندکی پس از آن، خانواده به هشت مایل دورتر از محل سکونت خود یعنی هاورث نقل مکان کردند و در آنجا پاتریک به عنوان کشیش محلی و متصدی کلیسا استخدام شد. در هاورث، کودکان فرصت‌هایی برای شکوفا کردن استعدادهای ادبی خود داشتند.