ماجراجویی
معنی کلمه ماجراجویی در فرهنگ فارسی
معنی کلمه ماجراجویی در دانشنامه عمومی
تجربه های ماجراجویانه انگیختگی ایجاد می کنند، که ممکن است به عنوان عامل منفی ترس یا عامل مثبت تچان یا جریان روان متمرکز تفسیر شود و آن طور که قانون یرکس دادسن می گوید می تواند آسیب رسان و دردناک باشد. برای برخی از مردم، ماجراجویی تبدیل به یک تعقیب و گریز بزرگ درون خود و از خود می شود. مطابق ماجراجویی آندره مالرو، در کتابش چگونگی زندگی آدمی ( ۱۹۳۳ ) می گوید:
اگر یک مرد آماده خطر کردن بر سر زندگی اش نباشد، جایگاه محترمش کجاست؟[ نیازمند یادکرد دقیق]
به طور مشابه هلن کلر می گوید که:
زندگی یا یک ماجراجویی جسورانه است یا هیچ نیست.
فعالیت های ماجراجویانه در فضای آزاد به طور کلی با اهداف هیجان یا تفریح هستند مانند مسابقات یا سفرهای ماجراجویانه. همچنین فعالیت های ماجراجویانه می توانند باعث کسب معلومات شوند همچون کسانی که به جهانگردی می پردازند یا پیش قدم می شوند، برای مثال جیسون لوئیس از ماجراجویی برای کشیدن درس های پایایی از محدودیت های زندگی کردن درون محیط بسته به اردوهایی برای دانش آموزان استفاده می کند. آموزش ماجراجویی عمداً از تجربیات چالش برانگیز برای یادگیری استفاده می کند.
برخی از قدیمی ترین و شایع ترین داستان ها در دنیا، داستان های ماجراجویانه ای همچون داستان ادیسه از هومر می باشند. افسانه شناس جوزف کمبل دربارهٔ ایده خود از سفر قهرمان در کتابش با نام آن قهرمان با یک هزار چهره ( ۱۹۴۹ ) این نظریه را شرح می دهد که داستان های حماسی افسانه ای از فرهنگ تا فرهنگ تنها یک الگوی اساسی را دنبال می کنند، آغازی با «ندای ماجراجویی» و ادامه یافته با یک سفر خطرناک و نهایتاً پیروزی.
شوالیه سرگردان فرمی از شخصیت «ماجراجوی جستجوگر» در اواخر قرون وسطی بود.
ماجراجویی (بازی ویدئویی ۱۹۸۲). «ماجراجویی ( بازی ویدیوئی ۱۹۸۲ ) » ( انگلیسی: Adventure ) یک بازی ویدئویی در سبک interactive fiction است که توسط Micro Power و در سال ۱۹۸۲ و در پلت فرم Acorn Atom منتشر شده است.
جملاتی از کاربرد کلمه ماجراجویی
قبل از اینکه فاکس قرن بیستم بخش انیمیشن خود را آغاز کند، فاکس اولین هفت انیمیشن خود را مانند اسب آبی (۱۹۷۵)، جادوگران، راگدی آن و اندی: ماجراجویی موسیقایی (۱۹۷۷)، آتش و یخ (۱۹۸۳) و فرنگولی: آخرین جنگل بارانی (۱۹۹۲) با ارتباطات بینابینی، روزی روزگاری جنگل (۱۹۹۳) و ارباب صفحات (۱۹۹۴) منتشر کرد.
داستانهای فالن لندن: درخت نقره ای، پیشدرآمدی برای فالن لندن، در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۲ منتشر شد. درخت نقره ای همچنین یک بازی ماجراجویی مبتنی بر مرورگر است که خودتان انتخاب کنید، اما تقریباً پانصد سال قبل از زمان سقوط لندن رخ میدهد و بر رویدادهای مربوط به سقوط چهارمین شهر، کاراکوروم، پایتخت امپراتوری مغول تمرکز دارد. یک بازی رومیزی با عنوان چاقو و شمع (نامگذاری شده برای ورزش رقابتی در محیطی که عناصر برچسب و یک قتل آزاد برای همه را ترکیب میکند) در حال توسعه بود، اما جان هارپر اظهار داشت که این بازی «باهم نشد».
موتورسیکلتهای دو منظوره، که گاهی اوقات به آنها موتورسیکلتهای دوگانه اسپرت، موتورسیکلتهای جاده/آفرود یا موتورسیکلتهای ماجراجویی (ادونچر) نیز گفته میشود، موتورسیکلتهایی قانونی برای خیابان هستند که برای ورود به مسیرهای خارج از جاده نیز طراحی شدهاند. بهطور معمول آنها چراغها، آینهها، گیرندهها و ابزارهایی را اضافه کردهاند که به آنها اجازه میدهد برای جادههای عمومی مجوز بگیرند. آنها بالاتر از سایر دوچرخههای خیابانی هستند، با مرکز ثقل بالا و ارتفاع صندلی بلند، که امکان حرکت سیستم تعلیق خوبی را برای زمینهای ناهموار فراهم میکند.
گربه بنفش بزرگی است که اولین بار در سال ۱۹۹۸ در بازی ماجراجویی سونیک ظاهر شد، جایی که برای توجیه حضور میله ماهیگیری در بازی قرار گرفت، اگرچه از قبل تصور شده بود. بیگ یک گربه بزرگ و بنفش انسانی است، که به تصویر کشیده شدهاست - در حالی که غیرهوشمند است - شیرین، راحت و از نظر جسمی قوی.
در این کنگره، طبری و سیاح با اشاره به آثاری از منتقدان روس مانند بلینسکی و چرنیشفسکی وظیفهٔ نقد ادبی و زیباییشناسی هنری را مطرح کنند. در این زمینه انتقاداتی نسبت به فقر فرهنگی در خلق و ترجمهٔ آثار ادبی و وجود انبوهی از آثار تقلیدی از رمانتیسم و ماجراجویی غربی مطرح و بر توسعهٔ واقعگرایی اجتماعی در ادبیات ایران تأکید شد. این کنگره برای نخستین بار در ایران، وظیفهٔ هنر و هنرمند را مورد بحث جدی قرار داد و از نویسندگان خواسته شد به وظایف و حقوق اجتماعی خود پی ببرند.
باب اسفنجی و شخصیتهای مرتبط در بسیاری از بازیهای ویدیویی دیگر نیز ظاهر شدهاند که در کنار دیگر نیک تونز. ژانرهای این بازیهای ویدیویی بیشتر اکشن، ماجراجویی و پلتفرم هستند. با این حال، تعداد معدودی از افراد از مهمانی گرفته تا ورزش و مسابقات نیز شامل میشوند.
با خونسردی یک بازی ماجراجویی است که توسط نرم افزار روولوشن برای پلی استیشن و ویندوز در سال ۲۰۰۰ در اروپا و در سال ۲۰۰۱ در آمریکای شمالی عرضه شد.