فلوره
معنی کلمه فلوره در فرهنگ عمید

فلوره

معنی کلمه فلوره در فرهنگ عمید

۱. نوعی شمشیر با خاصیت فنری که سر آن تکمه دارد.
۲. (ورزش ) = شمشیربازی

معنی کلمه فلوره در دانشنامه عمومی

فلوره ( به فرانسوی: fleuret ) یا فویل ( به انگلیسی: foil ) ، گونه ای شمشیر مورد استفاده در ورزش شمشیربازی است.
فلوره رایج ترین نوع شمشیر در مسابقات است و عموماً برای آغاز کار مبتدیان کلاس های شمشیربازی هم از فلوره استفاده می شود.
مسابقات با فلوره را مسابقات «اسلحهٔ فلوره» می گویند.
فلوره در مقایسه با شمشیر سابْر بیشتر با شمشیر اِپِه همانندی دارد، اما تیغهٔ اپه از فلوره سفت تر، محافظ دست آن بزرگ تر، و وزن آن سنگین تر است.
مسابقات جهانی و بازی های المپیک برای آقایان با استفاده از اسلحهٔ فلوره، اپه و سابر و برای بانوان با اسلحهٔ فلوره انجام می شود.

جملاتی از کاربرد کلمه فلوره

از افتخارات وی میتوان به کسب مدال طلا فلوره در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۸۹۶ اشاره کرد.
گیتی محبان نیز در فلوره انفرادی در دور اول در گروه هفتم شیلا آرمسترانگ از آمریکا را ۵ بر ۴ شکست داد اما برابر هیدکو اوکا از ژاپن ۵ بر ۳، بریژیت دومون از فرانسه ۵ بر یک و برابر ایلدیکو ریتو از مجارستان و کارولا مانگیاروتی از ایتالیا ۵ بر صفر مغلوب شد تا در گروه خود ششم شود.
در فلوره تیمی، این ۳ شمشیرباز به همراه مریم آچاک در دور اول در گروه چهارم ۳ مسابقه برگزار کردند که با شکست ۱۳ بر ۳ برابر ایتالیا، ۷ بر ۹ برابر بریتانیا و ۵ بر ۱۱ برابر آمریکا در گروه خود چهارم شدند و از صعود بازماندند
مهوش شفائی دیگر شمشیرباز ایرانی در فلوره انفرادی، در گروه هشتم هر ۵ بازی خود را واگذار کرد تا در گروهش ششم شود.  او ۵ بر ۳ برابر نیلی روری از اسراییل، ۵ بر ۴ برابر نیکی فرانک از آمریکا، ۵ بر یک برابر ماریا کونسولاتا کولینو از ایتالیا و ۵ بر ۲ برابر کلر هالستد از بریتانیا و کورنلیا هانیش از آلمان مغلوب شد.
او هانا (به کره‌ای: 오하나) (متولد ۸ ژانویه ۱۹۸۵ در سئونگنام، گیونگی-دو) بانوی شمشیرزن اهل کره جنوبی است. او برنده مدال برنز المپیک تابستانی ۲۰۱۲ در رشته فلوره تیمی زنان شد.
ژیلا الماسی در فلوره انفرادی در دور اول برابر دینورا انریکز از پورتوریکو ۵ بر ۴ پیروز شد و گراژینا استاژاک از لهستان را ۵ بر ۲ برد و مقابل سوزان ریگلزوورت از بریتانیا ، میشلین بورگس از بلژیک و بریژیت لاتریل گودین از فرانسه با نتایج مشابه ۵ بر ۳ بازنده شد و با رتبه پنجم گروه نهم از صعود بازماند.
از افتخارات وی میتوان به کسب مدال طلا فلوره انفرادی در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۰۰ اشاره کرد.
انریکو گَروتسو متولد ۱۵ خرداد ۱۳۶۸ ((۵ ژوئن ۱۹۸۹) در کاتانیا سیسیل، یک شمشیرباز اهل ایتالیا در اسلحه اپه و برادر بزرگتر دنیله گروتسو قهرمان مسابقات انفرادی اسلحه فلوره در المپیک تابستانی ۲۰۱۶ است. نشان برنز مسابقات جایزه بزرگ در سال ۲۰۱۴ از جمله افتخارات اوست.