فلامینگو

معنی کلمه فلامینگو در فرهنگ عمید

پرنده ای بزرگ، سفیدرنگ، و آب چر، با پاهای بلند، گردن دراز، و منقار پهن و سفیدرنگ که از جانوران دریایی تغذیه می کند، مرغ حسینی، مرغ آتشی، سرخاب.

معنی کلمه فلامینگو در دانشنامه آزاد فارسی

فِلامینْگو (flamingo)
فِلامینْگو
فِلامینْگو
فِلامینْگو
پرنده ای آب زی، با پاها و گردن بلند، از خانوادۀ فلامینگو، راستۀ لک لک سانان. بزرگ ترین عضو این خانواده فلامینگوی بزرگ یا فلامینگوی صورتی، Phoenicoptenes ruber، با قد۱.۲۵ متر و پر و بال صورتی ظریف است که در افریقا، خاورمیانه، حوزۀ کارائیب، و امریکای جنوبی یافت می شود. این پرندگان با استفاده از منقار خمیدۀ روبه پائینشان گل ولای را برای تهیۀ غذا وارسی می کنند. به شکل گروهی از گِل لانه هایی مخروطی شکل و بلند می سازند که در بالا فضای خالی کوچکی برای تخم گذاری دارد. در ایران، دو نوع فلامینگو یافت می شود. فلامینگوی بزرگ (Phoenicopterus ruber)، و فلامینگوی کوچک (Phoenicopterus minor). زیستگاه این دو پرنده در ایران عبارت است از دریاچه های ارومیه و بختگان، و سواحل جنوبی. فلامینگوی بزرگ در ایران فراوان است، اما فلامینگوی کوچک به صورت اتفاقی در سواحل جنوب دیده می شود.

جملاتی از کاربرد کلمه فلامینگو

آلسیندو سارتوری در تیم‌های فوتبال فلامینگو سابقهٔ حضور دارد.
آلوئیسیو خوزه دا سیلوا در تیم‌های فوتبال فلامینگو سابقهٔ حضور دارد.
آماریلدو در تیم‌های فوتبال فلامینگو ،بوتافوگو، آ. ث. میلان، فیورنتینا، آ. اس. رم و واسکو دوگاما سابقهٔ حضور دارد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال رجینا، باشگاه فوتبال ویرتوس انتلا، باشگاه فوتبال پیزا، باشگاه فوتبال باهیا، و باشگاه فوتبال فلامینگو اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال بوتافوگو و باشگاه فوتبال فلامینگو اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه ورزشی واسکو دوگاما و باشگاه فوتبال فلامینگو اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اتلتیکو مینیرو، باشگاه فوتبال سانتوس، باشگاه فوتبال سائو پائولو، و باشگاه فوتبال فلامینگو اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال فلامینگو و باشگاه فوتبال کورینتیانس اشاره کرد.
در سال ۱۹۶۶، بانگو دومین قهرمانی ایالتی خود را در بازی‌ای که در بزرگترین ورزشگاه جهان با بیش از ۱۲۰،۰۰۰ هوادار، یعنی ورزشگاه ماراکانا برگزار شد، به دست آورد. آنها در یک بازی که توسط بازیکنان فلامینگو درگیری بزرگی به یادگار مانده بود، ۳–۰ فلامینگو را شکست دادند، که در آن چند بازیکن پس از آن اخراج شدند. در سال ۱۹۶۷، بانگو، به عنوان ستارگان هیوستون، نماینده شهر هیوستون در اتحادیه فوتبال متحد بود. این باشگاه با چهار پیروزی، چهار تساوی و چهار شکست به پایان رسید، اما با میانگین ۱۹،۰۰۰ هوادار در هر مسابقه، حضور در مسابقات را رهبری کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال فلامینگو اشاره کرد.