عمده فروشی

عمده فروشی

معنی کلمه عمده فروشی در فرهنگ معین

( ~ . فُ ) [ ع - فا. ] (حامص . ) فروش کالا به صورت کلی . مق خرده فروشی .

معنی کلمه عمده فروشی در فرهنگ فارسی

۱ - عمل عمده فروش . ۲ - ( اسم ) مغازه عمده فروشی مقابل خرده فروش .

معنی کلمه عمده فروشی در دانشنامه عمومی

عمده فروشی ( به انگلیسی: Wholesale ) ، فروش کالا یا اجناس به خرده فروشان، کاربران صنعتی، بازرگانی، نهادی، یا دیگر کاسبان حرفه ای، یا به دیگر عمده فروشان و خدمات مرتبط است. به طور کلی، عمده فروشی، فروش کالا به هر کس و به هر مقدار به استثنای مصرف کنندهٔ نهایی می باشد. عمده فروشی دارای اهداف تجاری است و عموماً با مقادیر بزرگ معاملات سروکار دارد. علاوه بر این عمده فروشان وظیفه ارتباط تولیدکننده و تامین کننده را بر عهده دارند.
عمده فروشان غالباً به مونتاژ، مرتب سازی، و درجه بندی فیزیکی کالاها در قالب بخش های بزرگ می پردازند. خرده فروشان پس از تقسیم فله های کالا، به بسته بندی و توزیع مجدد کالاها در قالب بخش های کوچکتر می پردازند؛ در حالی که عمده فروشان کالاها معمولاً از مکان های مستقلی کارشان را پی می گیرند، بازاریابی عمده فروشی برای مواد خوراکی می تواند در بازارهای مشخص عمده فروشی دنبال شود که همهٔ معامله کنندگان در آن جا جمع می شوند. به طور سنتی عمده فروشان به بازارهایی که در آن محصولات را عرضه می کنند نزدیک تر هستند تا به منبعی که از آن محصولات را دریافت می کنند.
توزیع کننده مترادف با عمده فروش نیست. همه عمده فروش ها توزیع کننده به شمار می آیند، اما همه توزیع کنندگان عمده فروش نیستند. به عبارت دیگر برخی از خرده فروشان و تولیدکنندگان خودشان عمل توزیع کنندگی عمده فروشی را انجام می دهند. تفاوت خرده فروشی با عمده فروشی در این است که خرده فروش عموماً کالا را به مصرف کننده نهایی می رساند و در مقایسه با عمده فروش اهداف و برنامه تجاری مفصلی ندارد و با مقادیر بزرگ معاملات نیز سروکار ندارد.

معنی کلمه عمده فروشی در ویکی واژه

ingrosso, all'
فروش کالا به صورت کلی. مق خرده فروشی.

جملاتی از کاربرد کلمه عمده فروشی

یکی از دلایل معروفیت این شهرستان بخاطر وجود مراکز عمده فروشی محصولات مصرفی خانوار است ازجمله، پلاستیک و محصولات یکبارمصرف و... و همچنین وجود کارخانجات متعدد که باباسلمان را به یک شهرک صنعتی تبدیل کرده است . شهر باباسلمان مقصد بسیاری از بازاریان برای یافتن محصولات مصرفی با قیمت بسیار مناسب است.
معاملات عمده فروشی (پیشنهادها) در برق به‌طور معمول توسط اپراتور بازار یا یک نهاد مستقل ویژه با هدف ویژه حل و فصل می‌شود. اپراتورهای بازار معاملات را انجام نمی‌دهند اما اغلب به منظور حفظ تعادل تولید و بار نیاز به دانش تجارت دارند. کالاهای موجود در بازار برق به‌طور کلی از دو نوع تشکیل می‌شوند: توان و انرژی. توان نرخ انتقال برق خالص اندازه‌گیری شده در هر لحظه معین است و با مگاوات اندازه‌گیری می‌شود. انرژی، الکتریسیته است که برای یک دوره معین در یک نقطه اندازه‌گیری جریان می‌یابد و با مگاوات ساعت اندازه‌گیری می‌شود.
زمانی که ایالات متحده در سال ۱۹۲۰ این ممنوعیت را تصویب کرد، ثابت شد که این محدودیت‌ها برای کسانی که در جامعه ایتالیایی-آمریکایی که قبلاً در فعالیت‌های غیرقانونی شرکت داشتند و همچنین کسانی که از سیسیل فرار کرده بودند، یک درآمد بادآورده اقتصادی بود. آنها مشروبات الکلی را به کشور قاچاق می کردند، عمده فروشی می کردند و از طریق شبکه ای از مراکز فروش و بلندگوها می فروختند. در حالی که اعضای گروه‌های قومی دیگر نیز عمیقاً در این فعالیت‌های غیرقانونی دستفروشی و خشونت‌های مرتبط بین گروه‌ها درگیر بودند، آمریکایی‌های ایتالیایی از بدنام‌ترین آنها بودند. به همین دلیل، ایتالیایی ها در ذهن بسیاری با گانگستر اولیه همراه شدند که تأثیر طولانی مدتی بر تصویر ایتالیایی-آمریکایی داشت.
خرده‌فروشان که در این بازار به عنوان واسطه عمل می‌کنند، برق مورد نیاز خود را از بازار عمده‌فروشی و با توجه به پیشنهادهای تولیدکنندگان خریداری می‌نمایند. نقش بازار عمده فروشی صدور اجازهٔ انجام معاملات بین تولیدکنندگان، خرده‌فروشان و سایر واسطه‌ها برای تحویل کوتاه مدت برق یا برای تحویل آن در آینده است.
در سال ۱۸۵۶ مجلس قانون‌گذاری کالیفرنیا در بنیسیا تشکیل جلسه نمودند و زمانیکه این مجلس منحل شد، برایانت به مرکز جدید ایالت کالیفرنیا، ساکرامنتو رفت و در آنجا کسب و کار کالا را همراه با جورج دبلیو چسلی و جورج ال برادلی که به مدت چهار سال دوام نمود، آغاز کرد. سپس او «این کسب و کارش را به حراج گذاشت و کسب و کار عمده فروشی مشروب را همراه با آقای موریسون به راه انداخت». بعداً به سانفرانسیسکو برگشته و در شرکت‌های چون دفتر بیمه و کسب و کار انتقالات کار کرد.: 95 
انوکساپارین اولین بار در سال ۱۹۸۱ ساخته شد و در سال ۱۹۹۳ برای مصارف پزشکی مورد تأیید قرار گرفت. این دارو در فهرست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی قرار دارد که ایمن‌ترین و موثرترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی است. انوکساپارین تحت چندین نام تجاری فروخته می‌شود و به عنوان داروی عمومی در دسترس است. هزینه عمده فروشی در کشورهای در حال توسعه حدود ۱٫۹۰–۱۰٫۸۰ دلار در روز است. در ایالات متحده، هزینه عمده فروشی از سال ۲۰۱۶ حدود ۱۴٫۱۳ دلار در روزبوده است. انوکساپارین از هپارین ساخته شده‌است. در سال ۲۰۱۷، این دارو ۲۹۹مین داروی رایج در ایالات متحده بود که بیش از یک میلیون نسخه از آن وجود داشت.
او نخستین فرد ایرانی بود که برآوردهای آماری را با استفاده از روشهای جدید علمی ارائه کرد. او در سال ۱۳۱۳، سری زمانی شاخص قیمت عمده فروشی را برای سال‌های ۱۲۹۲ تا ۱۳۱۲ برآورد نمود.