سبز رنگ

معنی کلمه سبز رنگ در لغت نامه دهخدا

سبزرنگ. [ س َ رَ ] ( ص مرکب ) گندم گون. اسمر. ( مجموعه مترادفات ص 302 ) :
رطب سبزرنگ است کی سرخ گردد
که آب مه و ماه آبی نبیند.خاقانی.

معنی کلمه سبز رنگ در فرهنگ عمید

هرچیزی که به رنگ سبز باشد، سبزارنگ.

معنی کلمه سبز رنگ در فرهنگ فارسی

گندم گون

جملاتی از کاربرد کلمه سبز رنگ

برگ سوسن که سبز رنگ نمود خنجری در میان زنگ نمود
بسان مرغزار سبز رنگ اندر شده گردش به یک ساعت ملون کرده روی گنبد خضرا
ز عکسشان فلک سبز رنگ لعل شود قیاس کن که چگونه کنند دل‌ها را
این جامد یونی سبز رنگ یکی از محصولات واکنش معروف کوه آتش فشان(تجزیه آمونیوم دی‌کرومات) می‌باشد:
لئونارد: این خوک که اولین بار با نام خوک شاه در انیمیشن پرندگان خشمگین حضور داشت، فقط در نسخهٔ جدید پرندگان خشمگین ۲ حضور دارد و ماده‌ای سبز رنگ می‌اندازد و ساختمان‌ها را ذوب می‌کند.
بیند او خویش را در آن پیدا طوطی سبز رنگ خوش‌سیما
کیت نخست تیم ملی ایران همواره شامل لباس، شرت و جوراب سفید بوده‌است و رنگ دوم این تیم، سرخ است اما در گذشته و در رقابت‌های گوناگون، با پیراهن سبز رنگ نیز به میدان رفته‌است. پیراهن سوم یا دوم تیم در برخی طراحی‌ها آبی ناوی تیره است.
اپتوید به صورت متن‌باز تولید می‌شود و کد اصلی برنامه در دسترس عموم است. همه برنامه‌های آپلود شده توسط آنتی‌ویروس‌های شناخته‌شده و مکانیزم‌های امنیتی داخلی اپتوید بررسی می‌شوند. همچنین امضای دیجیتال منحصر بفرد برنامه‌نویس اپ بررسی می‌شود تا از عدم تغییر در محتویات برنامه اطمینان حاصل شود. اپ‌هایی که بررسی‌های لازم را بگذرانند با نشان سبز رنگ به عنوان اپ‌های قابل اعتماد مشخص می‌شوند. اپ‌هایی که در هر قسمتی از فرایند بررسی امنیت اپ‌ها ناموفق باشند، با نشان‌های مرتبط نشان داده شده خطر موجود به کاربر گزارش می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند اپ‌های مشکل‌دار را گزارش کنند.
تنها منابع معتبری که نام با از آن برداشته شده است تکه‌ای سنگ سبز رنگ منقش به نام با پیدا شده در غرفه‌های زیر هرم جوزر در سقاره است به همراه آثاری در مصطبه دودمان ششمی "نی آنخ با" که در زمان خود از بزرگان دربار بوده.
از فیض ابر شد به چمن هر نهال سبز رنگ بتان هند شد از برشکال سبز
همان درخت که بودی چو قبه مینا همان زمین که نمودی چو سبز رنگ حریر
این مسئله حتی نقاط ضعف او را تحت شعاع قرار داده‌است و بیزارو نسبت به کریپتونایت رنگ آبی آسیب‌پذیر است، بر خلاف سوپرمن که کریپتونایت سبز رنگ برایش کشنده است. در واقع او به واسطهٔ کریپتونایت سبز حتی قوی‌تر نیز می‌شود.
از پس یک‌ دو ساعت‌، آمد پیش فربهی سبز رنگ وکافرکیش
گیاهی است که به اندازه یک متر و نیم تا دو متر ارتفاع رشد می‌کند. با برگ‌های درشت و خشن و سبز رنگ با گل‌های توپ مانند و به اندازه فندق یا بزرگتر از آن در باغچه و کنار آبها و یونجه زارها مراتع و مزارع می‌روید.
رطب سبز رنگ است کی سرخ گردد که آب مه و ماه آبی نبیند