ساختار توده

معنی کلمه ساختار توده در فرهنگستان زبان و ادب

{stand structure} [مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست و جنگل] توزیع افقی و عمودی اجزای یک تودۀ جنگلی، شامل ارتفاع و قطر و لایه های تاج و تنه های درختان و نیز بوته ها و گیاهان علفی اشکوب زیرین و خشکه دارها و دارماندها

معنی کلمه ساختار توده در ویکی واژه

توزیع افقی و عمودی اجزای یک تودۀ جنگلی، شامل ارتفاع و قطر و لایه‌های تاج و تنه‌های درختان و نیز بوته‌ها و گیاهان علفی اشکوب زیرین و خشکه‌دارها و دارماندها.

جملاتی از کاربرد کلمه ساختار توده

تقارن مرکزی در کل ساختار کریستالی نیز صدق می کند. کریستال ها به سی و دو گروه نقطه کریستالوگرافی طبقه بندی می شوند که توصیف می کنند چگونه چند وجهی های مختلف خود را در فضا در ساختار توده قرار می دهند. از این سی و دو گروه نقطه، یازده گروه متقارن هستند. وجود چند وجهی غیرمتقارن تضمین نمی کند که گروه نقطه یکسان باشد-دو شکل غیرمتقارن را می توان در فضا به گونه ای جهت داد که شامل یک مرکز وارونگی بین این دو باشد. دو تا چهار وجهی روبروی هم می توانند یک مرکز وارونگی در وسط داشته باشند، زیرا جهت گیری به هر اتم اجازه می دهد تا یک جفت بازتابی داشته باشد. معکوس نیز صادق است، زیرا چند وجهی متقارن متقارن را می توان مرتب کرد تا یک گروه نقطه ای غیرمتقارن را تشکیل دهد.