مارمالاد

مارمالاد

معنی کلمه مارمالاد در فرهنگ معین

[ فر. ] (اِ. ) نوعی مربای بسیار غلیظ که از انواع میوه به دست می آید.

معنی کلمه مارمالاد در فرهنگ عمید

شیرۀ میوه که با شکر جوشانده و سرد شود.

معنی کلمه مارمالاد در فرهنگ فارسی

لرزانک میوه، شیره میوه که آنراباشکربجوشانندوبگذارندسردشود
( اسم ) مربایی که از عصار. میوه ها سازند . طرز تهی. آن غالبا همان طریق. تهی. شربت و مرباست . میوه هایی را که در مارمالاد مصرف میشود هم مانند مربا حل نشده باقی می گذارند و هم له کرده را بوسیل. الک صاف می کنند . اغلب مارمالادهای حل شده برای رنگ آمیزی روی نانهای مربایی مصرف میشود و آن انواع مختلف دارد مانند : مارمالاد آلبالو مارمالاد گیلاس مارمالاد توت فرنگی و غیره .

معنی کلمه مارمالاد در دانشنامه عمومی

مارمالاد نوعی فرآوردهٔ محافظت غذایی است که از خرد کردن و له کردن تمام میوه شامل پوست و گوشت و آب آن و جوشاندن آن با شکر تهیه می شود و معمولاً عامل غلیظ کننده حیوانی ( ژلاتین ) یا غلیظ کننده گیاهی ( پکتین ) برای ژله ای شدن به آن اضافه می کنند.
معمولاً در شیرینی پزی و یا به عنوان صبحانه و عصرانه کاربرد دارد.

معنی کلمه مارمالاد در دانشنامه آزاد فارسی

مارْمالاد (marmalade)
ماده ای غلیظ از خمیر میوه. در اصل از درختی به نام مارمِلوس تهیه می شود. ابتدا در قرن ۱۵ در انگلستان تهیه شد. صمغی شکل با ته مزه ای تلخ است، زیرا پوست میوه های ترشی چون گریپ فروت را به آن می افزایند. به مرباهایی که حاوی آب لیمو یا دیگر افزودنی های ترش مزه است نیز مارمالاد گویند.

معنی کلمه مارمالاد در ویکی واژه

نوعی مربای بسیار غلیظ که از انواع میوه به دست می‌آید.

جملاتی از کاربرد کلمه مارمالاد

از انجیر می‌توان در تهیه مربا، بستنی، یا به شکل تازه استفاده کرد. میوه آن به شکل خشک، تازه، کمپوت، مربا، آرد و مارمالاد به مصرف می‌رسد. از آنجایی که نگهداری و انتقال میوه تازه انجیر بسیار دشوار می‌باشد بیشترین استفاده آن به صورت فرآوری شده می‌باشد. سرکه انجیر نیز دارای طعم شیرین و دلچسبی می‌باشد که برای انواع ترشی و سالاد استفاده می‌گردد.
بهره‌گیری از خواص فراوان انجیر بیشتر از طریق مصرف انجیر خشک و پس از آن میوه تازه مرسوم می‌باشد. این در حالی است که میوه انجیر را به‌صورت فرآورده‌های مختلف نیز می‌توان مصرف کرد. اولین فراورده انجیر، نوشیدنی آب انجیر می‌باشد. فرآورده‌های دیگر قابل ذکر شامل شربت انجیر (متفاوت با آب‌انجیر)، مسقطی انجیر، مربای انجیر و مارمالاد آن، ترشی، کمپوت، سوپ و پوره انجیر می‌باشند.