لاپوشانی

معنی کلمه لاپوشانی در فرهنگ معین

(حامص . ) (عا. ) با حیله و زرنگی عیب یا چیز ناخوشایندی را پوشاندن .

معنی کلمه لاپوشانی در فرهنگ فارسی

پوشاندن عیب و خطایی بازرنگی وحیله

معنی کلمه لاپوشانی در ویکی واژه

(عا.)
با حیله و زرنگی عیب یا چیز ناخوشایندی را پوشاندن.

جملاتی از کاربرد کلمه لاپوشانی

ده‌ها تن از متخصصان، استادان و کنش‌گران سیاسی و مدنی کشور، خامنه‌ای مسئول «فاجعه ملی» ناشی از گسترش ویروس کرونا دانستند؛ چون او به‌عنوان بالاترین و قدرتمندترین فرد حکومت «تصمیم نابخردانه» در رد کردن بعضی کمک‌های جهانی و اخراج پزشکان بدون مرز را توجیه نموده و از «نظریه مضحک» ترور بیولوژیک دفاع می‌کند. ابوالفضل قدیانی، خامنه‌ای و ارگان‌های تحت فرمان او را مسبب اصلی شیوع وسیع کرونا دانسته که می‌خواهد با فریب و انحراف افکار عمومی و به خدمت گرفتن تئوری توطئه و جنگ بیولوژیک، ناکارآمدی و سوء مدیریت خود و ارگان‌های تحت فرمانش را تحت‌الشعاع قرار داده و لاپوشانی کند.
آلبرتو نیسمان، رئیس‌جمهوری آرژانتین را متهم کرده بود که با هدف برقراری روابط تجاری با ایران، تلاش کرده‌است که نقش ایران را در بمب‌گذاری لاپوشانی کند. مرگ آلبرتو نیسمان به بحرانی سیاسی در آرژانتین تبدیل شد و تظاهرات متعددی در این کشور برگزار شد که خواسته آن‌ها، رفع ابهام‌ها دربارهٔ مرگ مشکوک دادستان سابق بود.
عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر الیوت ایبرامزرا متهم می‌کنند که در دوران ریاست‌جمهوری رونالد ریگان جنایت‌های حکومت‌های نظامی متحد آمریکا در آمریکای لاتین را لاپوشانی می‌کرده است. الیوت ایبرامزگزارش‌ها از کشتار غیرنظامیان به دست نیروهای دیکتاتوری نظامی السالوادور را رد می‌کرد و حامی افراین ریوس مونت، دیکتاتور نظامی گواتمالا بود.