لاول

معنی کلمه لاول در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] ریشه کلمه:
اول (۳۶۸ بار)ل (۳۸۴۲ بار)

جملاتی از کاربرد کلمه لاول

پیش از پرتاب آپولو ۱۱، قرار بر این شد که دو فضانورد در این فضاپیما باشند. کالینز در اصل قرار بود که خلبان سفینهٔ فرماندهی آپولو ۸ باشد اما تحت عمل جراحی قرار گرفت و جیمز لاول جایگزین او شد. لاول شانس خود را به کالینز داد و کالینز خلبان سفینهٔ (محفظه) فرماندهی آپولو ۱۱ شد.
نورمن لاول کاندیدای حزب در نخستین انتخابات پارلمان اروپا بود که در ۱۲ ژوئن ۲۰۰۴ در مالت برگزار شد. در انتخابات پارلمان اروپا در سال ۲۰۰۹، لاول ۳۳۵۹ رای اول را به دست آورد.
رابرت لاول او را «یکی از بزرگترین شعرای زنده در هر زبانی» نامید. اگرچه برخی هم‌دوره‌ای‌های‌اش وی را بابت سبک آثارش نکوهش می‌کردند اما آندری یکی از «شجاع‌ترین شاعران تاریخ شوروی است» و حتی نیکیتا خروشچف یک‌بار او را تهدید به نفی بلد کرد.
آقای لاول در سال ۲۰۱۴ دوباره به پیروزی رسید و ۷۰۰۰ رای بدست آورد، یعنی بیش از دو برابر نتیجه رای‌گیری قبلی.
بابارا به عنوان دستیار پژوهش برای لاول فیتز رندولف و لستر و. شارپ که هر دو از گیاه‌شناسان کرنل بودند، هم کار کرد.
گلیسون طی مدتی که در دانشگاه ییل بود، سه بار (۱۹۴۰، ۱۹۴۱ و ۱۹۴۲) در مسابقه ریاضی ویلیام لاول پاتنام اشتراک کرد و همواره در رده پنج بهترین شرکت‌کننده‌ها قرار می‌گرفت (در نتیجه وی به دومین فردی که سه بار برنده مسابقه پاتنام شده‌است، مبدل شد).
در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۴، پولیزی با جیونی لاول ازدواج کرد.
در ۴ آوریل، پولیزی در وبسایت و توییترش اعلام کرد که او و نامزدش، جیونی، منتظر فرزند دومشان هستند. جیووانا ماری لاول در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۴ متولد شد.
اندکی پس از بازگشت، همکلاسی سابق وی جولیا گاردنر او را به بوستون دعوت کرد و در آنجا با برادر جولیا جان لاول «جک» گاردنر دیدار کرد. وی که سه سال بزرگتر از او بود، پسر جان ال و کاتارین ای (پیبدی) گاردنر و یکی از مجردهای واجد شرایط بوستون بود. آن‌ها در ۱۰ آوریل ۱۸۶۰ در کلیسای گریس ازدواج کردند و سپس در خانه ای که پدر ایزابلا به آنها هدیه کرد، در خیابان ۱۵۲ بیکن در بوستون زندگی کردند. آن‌ها تا آخر عمر جک در آنجا اقامت داشتند.