لانی
معنی کلمه لانی در لغت نامه دهخدا

لانی

معنی کلمه لانی در لغت نامه دهخدا

لانی. ( ص نسبی ) منسوب به لان ، نام کوهی از مضافات آذربایجان و تریاک لانی منسوب به آن است. ( غیاث ) ( آنندراج ). رجوع به لان شود.
لانی. [ نی ی ] ( ص نسبی ) منسوب به لان. بطنی از فزاره و او لانی بن عصم بن شمخ بن فزاره است. ( الانساب سمعانی ورق 595 ).
لانی. [ لان ْی ْ نْی ْ ] ( اِخ ) آلکساندر گردُن. سیاح و مسافر انگلیسی به افریقا. مولد ادمبورگ. ( 1794-1826 م. ).

معنی کلمه لانی در فرهنگ فارسی

سیاح و مسافر انگلیسی به افریقا

معنی کلمه لانی در دانشنامه عمومی

لانی (ناحیه هاولیتشکوف برود). لانی ( به چکی: Lány ) یک منطقهٔ مسکونی در جمهوری چک است که در ناحیه هاولیتشکوف برود واقع شده است. لانی ۲٫۰۴ کیلومتر مربع مساحت و ۶۰ نفر جمعیت دارد و ۴۶۴ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
لانی (ناحیه کلادنو). لانی ( به چکی: Lány ) یک منطقهٔ مسکونی در جمهوری چک است که در شهرستان کلادنو واقع شده است. لانی ۱٬۹۷۹ نفر جمعیت دارد.
معنی کلمه لانی در فرهنگ فارسی
معنی کلمه لانی در دانشنامه عمومی
جملاتی از کاربرد کلمه لانی

جملاتی از کاربرد کلمه لانی

نام پدر او دیوید مک‌مولین، متخصص کامپیوتر است. مادرش، لانی (بولارد) مک‌مولین، در دولت ایالتی مشغول به کار بوده و به‌عنوان مدیر اجرایی توسعهٔ اقتصادی شهر اورت – واشینگتن در سی‌مایلی سیاتل خدمت کرده‌ است.
پاره‌ای اوقات از آلبوم ۵اُم آن‌ها به نام گرانش که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد به‌عنوان «نقطهٔ آغاز انحراف گروه از مسیر آثار اولیه‌شان» و یک آلبوم «خیلی پاپ» یاد می‌شود. میدا خود به این مسئله اذعان دارد و گرانش را بسیار متفاوت‌تر از آثار پیشین‌آور لیدی پیس می‌داند. در سال ۲۰۰۱ مایک ترنر (لیدگیتاریست) و آرنولد لانی (تهیه‌کننده) از گروه جدا شدند و باب راک به‌عنوان تهیه‌کنندهٔ جدید اواِل‌پی معرفی شد که این تحول هم در تغییر تدریجی سبک آثار بعدی گروه مؤثر بوده‌است.