لاندسبرگ
معنی کلمه لاندسبرگ در لغت نامه دهخدا

لاندسبرگ

معنی کلمه لاندسبرگ در لغت نامه دهخدا

لاندسبرگ. [ ب ِ ] ( اِخ )نام قصبه ای در 79 هزارگزی فرانکفورت در ایالت براندبورگ آلمان ، کنار نهر وارته ، دارای 21500 تن سکنه.

معنی کلمه لاندسبرگ در دانشنامه عمومی

لاندسبرگ ( به آلمانی: Landsberg ) یک بخش در آلمان است که در ابربایرن واقع شده است.
لاندسبرگ ۱۰۵٬۹۰۰ نفر جمعیت دارد.

معنی کلمه لاندسبرگ در دانشنامه آزاد فارسی

لانْدسْبِرْگ (Landsberg)
شهری در باواریا، در آلمان، کنار رود لش، در ۳۶کیلومتری جنوب آوگسبورگ، با ۹۸هزار نفر جمعیت (۱۹۹۴). چندین کلیسا به سبک گوتیک و روکوکو دارد. آدولف هیتلر، رهبر حزب نازی، مدتی کوتاه پس از کودتای نافرجام نوامبر ۱۹۲۳، در این محل زندانی بود و در آن دوره نخستین جلد از نبرد من، زندگی نامه اش، را نگاشت.

جملاتی از کاربرد کلمه لاندسبرگ

آدولف هیتلر در طول دوران زندانی بودن در زندان لاندسبرگ در مورد بهداشت نژادی مطالعه کرد.
در سال ۱۹۲۳ ماوریس به لشکر یکم زرهی اس‌اس لایب اشتاندارته اس‌اس آدولف هیتلر پیوست. این لشکر وظیفه محافظت از شخص هیتلر را در احزاب و تظاهرات‌های حزب نازی بر عهده داشت. پس از آن سال این لشکر به اشتوس‌تروپ آدولف هیتلر (نیروهای حمله آدولف هیتلر) تغییر نام داد. به جز ماوریس، ارهارد هایدن، یوزف برشتولد و یولیوس شرک نیز از اعضای این گروه بودند. در ۹ نوامبر ۱۹۲۳ این گروه در کنار اس‌آ در کودتای آبجوفروشی مشارکت داشتند. پس از شکست کودتا، ماوریس در کنار هیتلر، رودلف هس و دیگر رهبران نازی در زندان لاندسبرگ زندانی بودند. در آن زمان ماوریس در نگارش کتاب نبرد من هیتلر به وی کمک کرد. آن زمان کلیه واحدها و سازمان‌های متعلق به حزب نازی فعالیت نداشتند.