لاریس
معنی کلمه لاریس در لغت نامه دهخدا

لاریس

معنی کلمه لاریس در لغت نامه دهخدا

لاریس. ( اِ ) رجوع به لارس شود.
لاریس. ( اِخ ) نام شهری. گزنفون گوید کورش پس از جنگ با کرزوس و شکست دادن وی پس از عقد معاهده به دسته ای از سپاهیان سنگین اسلحه مصری که مردانه حرب و مقاومت کرده بودند شهرهائی در صفحات علیا داد که هنوز ( زمان کزنفون ) به شهرهای مصری معروفند و علاوه بر آن لاریس و سیل لن را که در نزدیکی سیمه و به مسافت کمی از دریاست بدانها بخشید و این محلها امروز هم در تصرف اعقاب مصریان است. ( ایران باستان ج 1 ص 362 ).

معنی کلمه لاریس در فرهنگ فارسی

( اسم ) لارقس .
نام شهری است

معنی کلمه لاریس در دانشنامه عمومی

لاریس ( به انگلیسی: Lares ) یک منطقهٔ مسکونی در ایالات متحده آمریکا است که در پورتوریکو واقع شده است. لاریس ۱۶۱٫۱۸ کیلومتر مربع مساحت و ۳۰٬۷۵۳ نفر جمعیت دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه لاریس

نیویورک گریک امریکان ای‌ای که معمولاً با نام نیویورک گریک امریکان شناخته می‌شود، یک تیم فوتبال آمریکایی از نیویورک سیتی است که در حال حاضر در لیگ برتر فوتبال شرقی و لیگ فوتبال کاسموپولیتان بازی می‌کند. این باشگاه در سال ۱۹۴۶ توسط توماس لاریس تشکیل شد و یکی از موفق‌ترین باشگاه‌ها در مسابقات سالانه ملی فوتبال آمریکا، چلنج کاپ ملی است که چهار بار در سال‌های ۱۹۶۷، ۱۹۶۸، ۱۹۶۹ و ۱۹۷۴ قهرمان شده است. این تیم یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های آمریکایی است و بازی های خود را در متروپولیتان اووال در ماسپت، کوئینز انجام می‌دهد.