لارس

معنی کلمه لارس در لغت نامه دهخدا

لارس. ( اِ ) لاریس. مانِس. پناتِس. رجوع به پناتس شود. لاره. رومیان ارواح مردگان خویش را مقام خدائی قائل میشدند و آنان را لارش ، پناتِس یا مانِس میگفتند و بدیشان طعام و شراب تقدیم میکردند. || روح کسی که نیکخوی و مهربان است بزعم رومیان. ( ترجمه تمدن قدیم فوستل دوکولانژ ص 13 و 501 ).

جملاتی از کاربرد کلمه لارس

در انتخابات سراسری ۲۰۱۵ از احزاب حزب مردم دانمارک، اتحاد لیبرال دانمارک و حزب مردم محافظه کار دانمارک که به بلوک آبی موسوم هستند با اختلاف کمی اکثریت را در مجلس فلکتین تصاحب کردند. بلوک آبی ۹۰ کرسی پارلمان را به دست آورد و ۸۹ کرسی باقیمانده را سایر احزاب اشغال کردند؛ که اغلب در دایره بلوک قرمز قرار داشتند. ده روز بعد لارس لوکه راسموسن رهبر ونستر (حزب لیبرال دانمارک) به عنوان نخست‌وزیر دانمارک انتخاب شد؛ و هنگامیکه نخست‌وزیر حزب لیبرال را به یک حزب دولتی تبدیل کرد، در نوامبر ۲۰۱۶ با ائتلافی که با احزاب اتحاد لیبرال و حزب مردم محافظه کار تشکیل داد کابینه جدیدی را معرفی کرد.
گروه بهار و تابستان ۲۰۰۶ را علاوه بر تعدادی کنسرت تابستانی به نوشتن آلبوم (که قبلاً هم دوسه ماهی به نوشتن پرداخته بودند) پرداخت. همچنین لارس اولریک اظهار داشت که گروه وضعیت بهتری در مقایسه با دوره ضبط آلبوم قبلی، خشم مقدس، دارد. در تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۰۶ لارس اولریک خبر از ضبط ۶ تا ۷ آهنگ (بجز آواز) از منتخب کارهای فشرده‌شان در دوره تور خشم مقدس داد. او افزود که تا به اینجا، قطعه‌های جدید گروه یادآور کارهای قدیمیِ متالیکاست و قطعاً مانند قسمت دوم خشم مقدس به نظر نمی‌رسد.
بنا بر گفته بنیانگذاران، این بنیاد در ژانویه ۱۹۹۴ به دست ۳ نفر از مقامات یوزنت سند.ورزش.فوتبال با نام‌های لارس آرهوس، کنت هدلوند و کارل استوکرمنز بنیانگذاری شده‌است.
او و برادر دوقلویش، لارس بندر، در انتهای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بازنشستگی خود از فوتبال را اعلام کردند.
در ۱۰ ژوئن ۲۰۲۰، دادستان‌های سوئدی علناً اعلام کردند که می‌دانند چه کسی پالمه را کشته‌است و استیگ انگستروم، معروف به «مرد اسکاندیا» را به عنوان قاتل نامیدند. انگستروم یکی از حدود بیست نفری بود که ادعا کرده بودند شاهد ترور بوده و بعداً توسط نویسندگان سوئدی لارس لارسون و توماس پترسون به عنوان مظنون احتمالی شناخته شده بود. با توجه به اینکه انگستروم در سال 2000 خودکشی کرده بود، مقامات همچنین اعلام کردند که تحقیقات در مورد مرگ پالمه پایان می‌یابد.
در ۲۰۰۶ میلادی، دانشکده اقتصاد دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس کنفرانسی را به افتخار کارهای اکسل لیون‌هوفود در این دانشکده و به‌طور کل در اقتصاد، برگزار نمود. لارس پیتر هانسن، پیتر هوویت، دیوید کی. لیواین، ادموند اس. فیلیپس، توماس جی. سارجنت و کینت ال. سوکولوف از جمله شرکت کنندگان این کنفرانس بودند.
گولبرانسون همچنین نام خود را به جایزۀ اولاف گولبرانسون که توسط کاریکاتوریست‌هایی مانند فولکر کریگل و میشائیل زووا برنده شده بودند، داد. در سال ۲۰۰۴ میلادی، هنرمندان لارس فیسکه و استفن کورنلند، کتاب اولاف جی.، یک کتاب کمیک گذشته‌نگر دربارهٔ اولاف گولبرانسون را منتشر کردند.
ایثن هاک در نقش کج هنسون / لارس نیستورن
در ۱۷ ژانویه ۲۰۰۷ لارس اولریک در مصاحبه با ریوُلوِر اظهار داشت که ریک روبین برخلاف باب راک که خیلی در فرایند نوشتن آهنگ‌ها تأثیرگذار بود، ما را به حال خودمان می‌گذارد و سعی دارد که کمتر در کار نوشتن دخالت کند. او بر این نکته خیلی تأکید می‌کند که پیش از آنکه نوشتن همهٔ آهنگ‌ها تمام نشده‌است، ضبط آن‌ها را شروع نکنیم.