لاتینا
معنی کلمه لاتینا در فرهنگ فارسی

لاتینا

معنی کلمه لاتینا در فرهنگ فارسی

شهریست در ایتالیا واقع در سرزمین باتلاقهای قدیمی [ پونتین ها ] دارای ۹۲٠٠٠ تن جمعیت .

معنی کلمه لاتینا در دانشنامه عمومی

لاتینا ( به ایتالیایی: Latina ) مرکز استان لاتینا در ناحیه لاتزیو در مرکز ایتالیا است.
این شهر دارای مساحتی برابر با ۲۷۷ کیلومتر مربع است و جمعیت آن در سال ۲۰۰۷ برابر با ۱۱۵٬۴۲۶ نفر بوده است.
لاتینا دومین شهر بزرگ ناحیه به شمار می رود.
این شهر در ۳۰ ژوئن ۱۹۳۲ با نام لیتوریا ( Littoria ) بنیان گذاشته شد و در ۱۸ دسامبر همان سال گشایش یافت.
ساکنان این شهر را عمدتاً مهاجران فریولی و ونتو تشکیل دادند.
لیتوریا در سال ۱۹۳۴ مرکز استان شد و پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۶ به لاتنیا تغییر نام داد. از آن پس مهاجران بیشتری به ویژه از لاتزیو به جمعیت این شهر افزوده شدند.
معنی کلمه لاتینا در دانشنامه عمومی
معنی کلمه لاتینا در دانشنامه اسلامی
جملاتی از کاربرد کلمه لاتینا

معنی کلمه لاتینا در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] لآتینا. ریشه کلمه:
اتی (۵۵۳ بار)ل (۳۸۴۲ بار)

جملاتی از کاربرد کلمه لاتینا

بابو در تیم‌های فوتبال سالرنیتانا، لچه، هلاس ورونا، کاتانیا، باشگاه فوتبال تریستیانا، آولینو، لاتینا و آ.اس. رم سابقهٔ حضور دارد.
دست نوشته‌های باستانی عهد جدید را براساس نوع متن به سه دسته غربی، الکساندری و بیزانسی تقسیم‌بندی می‌کنند. این دست نوشته‌ها عمده دست نوشته‌های عهد جدید را تشکیل می‌دهند. همچنین در برخی زبان‌ها نسخه‌های دیگری وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نسخه‌های زبان سریانی (شامل پشتیا و دیاتسارون) و زبان‌های دگئز و لاتین (وتوس لاتینا ووگلات).
شرکت آمریکا لاتینا لجستیکا در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی شد و در حال حاضر به‌عنوان بزرگترین شرکت خدمات لجستیکی در آمریکای جنوبی شناخته می‌شود. این شرکت همچنین گسترده‌ترین شبکه خط آهن آمریکای لاتین را در اختیار دارد و دارای عملیات در کشورهای اروگوئه، شیلی، آرژانتین و برزیل می‌باشد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اینتر میلان، باشگاه فوتبال لچه، باشگاه فوتبال ارورا پرو پاتریا ۱۹۱۹، باشگاه فوتبال پیاچنزا، و باشگاه فوتبال لاتینا اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اسپتزیا، باشگاه فوتبال پارما، باشگاه فوتبال ویرتوس انتلا، باشگاه فوتبال روبور سیه‌نا، و باشگاه فوتبال لاتینا اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال تراپانی، باشگاه فوتبال آسکولی، باشگاه فوتبال مسینا، باشگاه فوتبال سالرنیتانا، و باشگاه فوتبال لاتینا اشاره کرد.
اومبریا پروجا اولین تیم زایتسف بود و بعد از دو حضور در پروجا به تیم رم پیوست. در سال ۲۰۰۷ به لاتینا پیوست و بعد از یک سال فعالیت در این باشگاه دوباره به رم برگشت و تا سال ۲۰۱۲ در این تیم بازی کرد. در همین سال قراردادی دو ساله با لوبه بانکا ماچراتا به امضا رساند و با این تیم قهرمانی سری آ و سوپر جام ایتالیا را به دست آورد و در سال ۲۰۱۴ به دینامو مسکو پیوست. زایتسف در سال ۲۰۱۴ دومین بازیکن پردرآمد والیبال جهان از نظر مبلغ قرارداد بوده‌است. زایتسف برای فصل ۱۷–۲۰۱۶ به تیم سیر سیفتی اومبریا پروجا پیوست.در سال 2018 به تیم ایتالیایی لیو شوز مودنا پیوست.در سال 2020 با عقد قراردادی به یکی از تیمهای قدرتمند روسی به نام کوزباس کیمروو پیوست.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال لاتینا اشاره کرد.