قیمت گذاری

معنی کلمه قیمت گذاری در فرهنگ عمید

عمل قیمت گذار.

جملاتی از کاربرد کلمه قیمت گذاری

مسیرهای پیشنهادی برای محدود کردن گرم شدن کره زمین به ۱٫۵ درجه سلسیوس، اجرای سریع روش‌های تولید برق و گرما با آلایندگی کم، و تغییر جهت به سمت استفاده بیشتر از برق در بخش‌هایی مانند حمل و نقل را توصیف می‌کند. این مسیرها همچنین شامل اقداماتی برای کاهش مصرف انرژی و استفاده از سوخت‌های کم کربن، مانند هیدروژن تولید شده توسط برق تجدیدپذیر یا جذب و ذخیره کربن است. دستیابی به این اهداف به سیاست‌های دولت از جمله قیمت گذاری کربن، سیاست‌های خاص انرژی و حذف یارانه‌های سوخت‌های فسیلی نیاز دارد.
در تجارت خرده فروشی، بازارپردازی بصری به معنای فروش کالا با استفاده از طراحی محصول ، انتخاب، بسته‌بندی، قیمت گذاری و نمایش است که مصرف‌کنندگان را به خرید بیشتر تحریک می‌کند. این شامل رشته‌ها و تخفیف‌ها، ارائه فیزیکی محصولات و نمایشگرها و تصمیماتی است که در مورد چه محصولاتی باید در چه زمان به چه مشتریانی ارائه شود. اغلب در محیط خرده فروشی، باندل کردن خلاقانه محصولات یا لوازم جانبی یک راه عالی برای ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید بیشتر است.
دوماً، خدمات ارائه شده توسط بازارهای الکترونیکی ممکن است در خدمت اهداف زیرساختی یا تخصیص باشد. از جمله خدمات زیرساختی مسیریابی، پیام رسانی، شناسایی و دایرکتوری‌های شریک هستند در حالی که خدمات تخصیص فرایند قیمت گذاری را امکان‌پذیر می‌کند که به نوبه خود ممکن است ماهیت ایستا یا پویا داشته باشد. پیاده‌سازی‌های معمولی کاتالوگ‌ها، مبادلات و حراج‌ها هستند.
خرید و فروش به درک علامت گذاری معمولی برای شرایط پرداخت یک فاکتور کمک می‌کند. تخفیف مدون مشکلات قیمت گذاری از جمله نشانه گذاری و تخفیف را حل می‌کند. این امر به یافتن قیمت خالص یک کالا پس از تخفیفات تجاری واحد یا چندگانه کمک می‌کند و می‌تواند یک نرخ تخفیف واحد را که معادل یک سری تخفیف‌های متعدد است محاسبه کند. علاوه بر این، به محاسبه میزان تخفیف نقدی که واجد شرایط پرداخت است، کمک می‌کند.
نحوه قیمت گذاری آی‌پد۴، همانند نسل قبلی خود است. پس از معرفی آی‌پد۴، تولید آی‌پد نسل سوم متوقف شد.
اینشورتک به استفاده از نوآوری و فناوری طراحی شده جدید برای کاهش ریسک و کارایی در صنعت بیمه اشاره دارد. اینشورتک ترکیبی از کلمات «بیمه» و «فناوری» است که از اصطلاح فین تک گرفته شده‌است. اعتقاد شرکت‌های بیمه و سرمایه‌گذاری توسط سرمایه گذاران خطرناک در جهان این است که صنعت بیمه برای نوآوری و ایجاد آن به بلوغ رسیده‌است. اینشورتک در حال بررسی راه‌هایی مانند ارائه بیمه نامه‌های فوق‌العاده سفارشی شده، بیمه‌های اجتماعی و استفاده از داده‌های جدید از سنسورها و دستگاه‌های مجهز به اینترنت برای ارزیابی ریسک و قیمت گذاری بیمه ای است.
در طول جنگ جهانی اول پوند استرلینگ انگلستان از استاندارد طلا جدا شد. این سیاست برای تأمین مالی جنگ جهانی اول به اجرا درآمد. یکی از نتایج آن تورم و افزایش قیمت طلا به همراه کاهش نرخ برابری پوند انگلیس در بازارهای جهانی بود. اما پس از جنگ و زمانی که پوند به استاندارد طلا بازگشت قیمت گذاری آن بر اساس قیمت پیش از جنگ صورت گرفت، از آنجاییکه این قیمت بیشتر از قیمت طلای هم مقدار با آن بود باید قیمتها پایین می‌آمد تا با ارزش بالاتر مورد نظر پوند در تراز قرار گیرند. در نتیجه انگلستان تورمی منفی در حدود ۱۰٪ در سال ۱۹۲۱ ،۱۴٪ در سال ۱۹۲۲ و ۳ تا ۵٪ در اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی را تجربه کرد.
در ماه مارس، ۱۹۹۵، پیکربندی دو پردازنده از ریسک استیشن ۲۰۰۰ در حدود ۱۴٬۰۰۰ دلار قیمت گذاری شد، و مجهز به دو پردازنده ۱۵۰ مگاهرتز میپس ر۴۴۰۰، ۶۴ مگابایت رم، یک ۱ گیگابایت هارد دیسک اسکسی، یک درایو سی دی رام ۳ برابر و یک مانیتور ۱۷ اینچی گردن نام تجاری.
اقتصاددانان کشاورزی با مدل‌هایی مانند مدل تار عنکبوت، مدل قیمت گذاری رگرسیون هیدونیک،
بازاریابی آگاهی و تداعی را در حافظه مشتریان ایجاد می‌کند تا آنها برندها را بشناسند (و یادآور شوند) تا نیازهایشان را برآورده کنند. هنگامی که در یک موقعیت پیشرو قرار گرفت، بازاریابی، کیفیت محصول یا خدمات ثابت، قیمت گذاری معقول و توزیع مؤثر است که برند را جلوتر از بسته نگه می‌دارد و برای صاحبان آن ارزش ارائه می‌کند (سینکلیر، 1999:15).