قطار سبک شهری
معنی کلمه قطار سبک شهری در فرهنگستان زبان و ادب

قطار سبک شهری

معنی کلمه قطار سبک شهری در فرهنگستان زبان و ادب

{light rail transit, LRT} [حمل ونقل ریلی] نوعی قطار برقی، دارای یک یا چند واگن، که در شهر یا حومه برای حمل مسافر در سطح خیابان یا حریم خاص به کار می رود متـ . قطار سبک

معنی کلمه قطار سبک شهری در دانشنامه عمومی

قطار سبک شهری ( به انگلیسی: LRT ) گونه ای وسیله ترابری عمومی درون شهری است که در آن هر واگن دارای موتور محرک بوده و می تواند به تنهایی یا در کنار دیگر واگن ها مسافران را جابجا نماید.
قطار سبک شهری (ام تی آر). قطار سبک شهری ام تی آر یا لایت ریل ( انگلیسی: Light Rail ) سیستم قطار سبک شهری در هنگ کنگ است که بخشی از سیستم ام تی آر محسوب میشود.
این سیستم که در سال ۱۹۸۸ تأسیس شده دارای ۶۸ ایستگاه و ۳۶. ۲ کیلومتر طول می باشد.
معنی کلمه قطار سبک شهری در دانشنامه عمومی
معنی کلمه قطار سبک شهری در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه قطار سبک شهری

معنی کلمه قطار سبک شهری در ویکی واژه

نوعی قطار برقی، دارای یک یا چند واگن، که در شهر یا حومه برای حمل مسافر در سطح خیابان یا حریم خاص به کار می‏رود

جملاتی از کاربرد کلمه قطار سبک شهری

اوایل هزارهٔ دوم میلادی، دو سامانهٔ قطار سبک شهری در ایالت ایجاد شد: قطار سبک هادسون-برگن در شهرستان هادسن و ریور لاین در میان کمدن و ترنتون. هدف این پروژه‌ها رشد توسعهٔ ترانزیت-محور به ترتیب در شمال ایالت و در جنوب آن بود. هادسون-برگن بخشی از پروژهٔ احیای شهرستان هادسن و جرسی‌سیتی بود. کماکان در قرن بیست و یکم پروژهٔ احیای مناطق شمالی ایالت ادامه دارد. در سال ۲۰۱۴، آمار جمعیتی جرسی‌سیتی حدود ۲۶۲٬۱۴۶ نفر را نشان می‌داد که از سال ۲۰۱۰ بیشترین رشد شهری در ایالت محسوب می‌شد. بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، نیوآرک نخستین رشد مثبت جمعیتی خود را پس از دههٔ ۱۹۵۰ تجربه کرد.
سازمان ترابری جنوب شرقی پنسیلوانیا (سپتا) ششمین آژانس بزرگ ترابری در ایالات متحده است و خدمات راه‌آهن حومه، راه‌آهن سنگین و قطار سبک شهری و به‌طور اختصاصی در فیلادلفیای بزرگ اتوبوس شهریارائه می‌دهد. ادارهٔ بندرها شهرستان الگینی بیست و پنجمین آژانس بزرگ کشور است و خدمات اتوبوس شهری و قطار سبک شهری در حومهٔ پیتزبورگ ارائه می‌کند.
این ایستگاه که در سال ۱۹۲۶ تأسیس شده در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱٬۰۲۷٬۰۱۳ مسافر جابه‌جا کرده‌است، همچنین این ایستگاه به قطار سبک شهری ساکرامنتو نیز متصل می‌باشد.