قایدی

معنی کلمه قایدی در لغت نامه دهخدا

قایدی. [ ی ِ ] ( اِخ ) دهی از دهستان جم بخش کنگان شهرستان بوشهر. در 63000گزی خاور کنگان و 2000 گزی جنوب راه مالرو کنگان به پشتکوه و در جلگه واقع است. هوای آن معتدل مالاریائی است.100 تن سکنه دارد. آب آن از قنات و محصول آن غلات ، خرما، لیمو، انار و شغل مردم آن زراعت و باغبانی است.راه مالرو دارد. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 7 ).

جملاتی از کاربرد کلمه قایدی

استقلال در بازی بعدی میزبان تراکتور تبریز بود که با گل به خودی هادی محمدی و مهدی قایدی ستاره جوان این تیم، ۲ بر ۱ سرخپوشان تبریزی را شکست دادند. البته آبی‌ها هم مثل همیشه یک پنالتی هم از داور طلبکار شدند.
استقلال در آخرین بازی‌اش در سال ۱۳۹۹ به مصاف تیم ماشین‌سازی تبریز رفت. این بازی با حساب ۰–۲ به سود استقلال به پایان رسید. گل اول استقلال اینگونه به ثمر رسید که کرنر قایدی با ضربه کتف نادری وارد دروازه تیم تبریزی شد. این گل در حالی به نام نادری ثبت شد در ابتدا گمان می‌شد این گل توسط نعمتی بازیکن ماشین‌سازی به ثمر رسیده‌است اما با بررسی دقیق فایل ویدیویی مشخص شد گل توسط نادری به ثمر رسیده‌است. در گل دوم نیز نقش قایدی کاملاً مشهود بود و این بار این بازیکن با دادن پاس گل به مطهری زمینه‌ساز گل دوم استقلال شد. پس از این مسابقه و به دلیل نزدیکی به پایان سال و عید نوروز تمرینات استقلال تا ۲ فروردین ۱۳۴۰۰ تعطیل شد.
محمد فرج آن سرور نو آبادی که سروری را صدرست و قایدی را کان
وی پس از اتمام قرار قرضی با فولاد و همچنین تغییرات کادر فنی استقلال با نظر ریکاردو ساپینتو در استقلال موندگار شد و همچنین قرارداد خودش ۲ فصل دیگر تمدید کرد و برخلاف فصل قبل در استقلال عملکرد قابل قبولی داشت و بعد از محمد محبی و مهدی قایدی بهترین بازیکن فصل استقلال و پنجمین بازیکن برتر لیگ شد.
بازی هفته یازدهم نیز با برد برای استقلال به پایان رسید. در این هفته آبی‌پوشان با حساب ۱–۳ تیم تراکتور را در تبریز و در ورزشگاه خانگیش از پیش رو برداشت. دیاباته که در فصل قبل در این ورزشگاه هتریک کرده بود در این بازی دو گل دیگر زد تا تعداد گل‌هایش را برابر این تیم به عدد ۵ برساند. دیگر گل استقلال توسط قایدی زده شد. با این پیروزی استقلال به صدر جدول بازگشت.
در بازی معوقه از هفته بیستم، آبی‌ها مهمان صنعت نفت آبادان بود. استقلال در این دیدار علی‌رغم نمایش نسبتاً ضعیفی که داشت، در دقیقه ۹۵ با تک گل آرمان رمضانی بازیکن تعویضی استقلال به بردی شیرین رسید. در این بازی حمید حاج ملک داور مسابقه عملکردی بسیار بدی از خود به نمایش گذاشت و به گفته کارشناسان او باید برای استقلال یک ضربه پنالتی اعلام می‌کرد و همچنین گل مردود شده مهدی قایدی نیز باید سالم اعلام می‌شد.
با پایان نیم‌فصل اول استقلال به سرعت وارد حاشیه شد؛ مهدی قایدی ستاره استقلال از حضور در تمرینات تیم سر باز زد. وی به مبلغ پایین قراردادش اعتراض داشت.
مهدی قایدی و محمد محبی یکه تازی را در ایران میکرد.
استقلال در هفته دهم میزبان آلومینیوم اراک بود. این بازی با پیروزی ۲–۰ در برابر استقلال به پایان رسید. گل‌های استقلال توسط مطهری در نیمه اول و قایدی در نیمه دوم به ثمر رسید. این برد تأیید بر صدرنشینی استقلال در این هفته از لیگ برتر بود.
استقلال در آخرین بازی معوقه اش از هفته بیست و یکم، به مصاف پدیده رفت و با دو گل رمضانی و قایدی برنده شد. آبی‌ها سپس در بازی بعدی گل گهر را هم با همین نتیجه در خانه مغلوب کردند.
خوش قایدی ست عشق به کف کفایتش یکبارگی زمام ارادت سپرده به
در ۱۷ بهمن استقلال در هفته چهاردهم در آزادی میزبان نساجی مازندران بود و برابر رقیب شمالی‌اش به برتری ۱–۰ رسید. در این بازی اسماعیلی در دقیقه ۸۶ تک گل آبی‌پوشان را به ثمر رساند. قایدی در دقیقه ۹۰ در گل کردن ضربه پنالتی ناموفق بود. با این نتیجه استقلال به صدر جدول بازگشت.
خدمت شیخی بزرگی قایدی عام نارد بی‌قرینهٔ فاسدی
برد عشقت از دلم، زاهدی ایم هو کی اسکتوا ذاک‌الخیال، قایدی ایم هو کی
اگرخواهی،بدین‌حالت،رسی، مردی بدست آور که نتواند رود، بی قایدی در راه، نابینا