فریبکاری

معنی کلمه فریبکاری در فرهنگ عمید

حیله گری.

معنی کلمه فریبکاری در فرهنگ فارسی

مکاری غداری .

جملاتی از کاربرد کلمه فریبکاری

در سال ۲۰۰۴، بلانت در نقش تمسین در فیلم درام تابستان عشقی من که دربارهٔ فریبکاری و عشق میان همجنس‌گراهای زنانه بود ظاهر شد. او به همراه ناتالی پرس موفق به دریافت جایزه سینمایی «ایونینگ استاندارد بریتیش» برای بازیگران تازه‌کار با استعداد شد.
تیه‌ری آنری پس از بازی، انجام خطای هند و برخورد دستش با توپ را تأیید کرد و افزود که قصد فریبکاری و تقلب نداشته‌است. آنری حرکتش را «غریزی» و ناشی از زیادی سرعت اتفاق‌افتادن صحنه دانست. او در این باره گفت: «طبیعتاً من از شیوه پیروزی‌مان شرمنده‌ام و واقعاً برای ایرلندی‌ها متاسفم. آن‌ها واقعاً شایستگی حضور در جام جهانی را داشتند. البته، عادلانه‌ترین راه حل، انجام بازی تکراری است اما این در اختیار من نیست. تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که بگویم من توپ را با دست کنترل کردم که منجر به گل تساوی ما شد و من واقعاً برای ایرلندی‌ها متاسفم.»
صوان در گفت‌گو با خبرگزاری رویترز گفت که ائتلاف ملی با فریب مردم رأی آورده‌است. او جبرئیل را متحد پیش قذافی دانست و گفت او با فریبکاری خود را اسلامگرا معرفی کرد تا رأی بیاورد. او با بیان این که پیروزی مستقلان اسلامگرا بیشتر است افزود چهرهٔ اسلامگرایان را مخدوش کرده‌اند. رویکرد حزب عدالت و سازندگی به نقش دین در سیاست را با حزب ائتلاف نیروهای ملی متفاوت خواند و گفت برای حزب جبریل مرجعیت اسلامی به معنای انجام عبادت‌های اسلامی است اما ما می‌خواهیم اسلام راه زندگی کامل مردم باشد.
در ژوئیه ۲۰۱۷ ایاد علاوی طی سخنانی به قرار گرفتن نیروهای الحشد الشعبی در کنار ارتش عراق اعتراض کرد و گفت: «نمی‌توان برای عراق دو ارتش متصور شد. یکی رسمی و دیگری تحت عنوان الحشد الشعبی… بین این دو ارتش، برخورد به وجود خواهد آمد.» وی افزود: «هرگونه فریبکاری و سوق دادن مردم به سوی دریای خون جدید در کشور را رد می‌کنیم. ثبات در عراق صرفاً با عبور از طائفه‌گری و سهم‌بندی سیاسی و تشکیل دولتی بر اساس عدالت و برابری و حاکمیت قانون و اولویت شهروندان محقق خواهد شد.»