فرصت برابر

معنی کلمه فرصت برابر در فرهنگستان زبان و ادب

{equal opportunity} [مطالعات زنان] اصلی ناظر بر برخورد مشابه با همۀ اشخاص، صرفِ نظر از جنس و نژاد و مذهب و قومیت و مانند آنها

معنی کلمه فرصت برابر در ویکی واژه

اصلی ناظر بر برخورد مشابه با همۀ اشخاص، صرفِ‌نظر از جنس و نژاد و مذهب و قومیت و مانند آنها.

جملاتی از کاربرد کلمه فرصت برابر

همچنین بالوک اولین مقام انتخاب شده ایالتی بود که برنامه استخدام فرصت برابر را اقتباس می‌کرد، سیاستی که کالورت با آن مخالفت کرده بود. همچنین بالوک در میان اولین مقامات منتخبی بود که از فناوری کامپیوتری در حکومت ایالتی جهت کم کردن هزینه‌ها و ارتقاء بهره‌وری استفاده می‌کرد. او برنده چندین جایزه ملی به دلیل مهارت‌های مدیریتیش بود که شامل «جایزه خدمات پرداخت مالیات لئون روتنبرگ» می‌شد. پیش‌بینی‌های بالوک به عنوان ممیز در رابطه با امور مالی ایالت که به‌طور فزاینده‌ای دقیق بودند به قانونگذاری اجازه می‌دادند تا بودجه‌بندی دقیق‌تری داشته باشند. او همچنین «لایحه حقوق مالیات دهندگان» را جهت تضمین انصاف و عقل سلیم توسعه داد.
در پشتیبانی از کنش علمی آزاد و مسئولانه، شورای بین‌المللی علوم برای دسترسی به علم و مزایای آن، فرصت برابر فراهم می‌کند و در برابر تبعیض‌هایی که بر پایه قومیت، مذهب، شهروندی، زبان، دیدگاه سیاسی یا دیگر دیدگاه‌ها، جنسیت، گرایش جنسی، سن، و معلولیت هستند می‌ایستند. شرط پیوستن به شورای بین‌المللی علوم، پایبندی به این ارزش‌ها است. کمیته آزادی و مسئولیت‌پذیری در دستیابی به دانش، به مانند حافظ اصول شورای بین‌المللی علوم است و کنش‌های گوناگونی را در دفاع از آزادی‌های علمی و پیشبرد یکپارچگی و مسئولیت‌پذیری انجام می‌دهد.
امید یک حالت ذهنی روانی مثبت است که بر اساس حس موفقیت و برنامه‌ریزی برای دستیابی به این اهداف تعیین شده‌است. به عبارت دیگر امید تفکر هدفمند فرد است که انگیزه تعقیب اهداف و انتظار دستیابی به این اهداف را برجسته می‌کند. امید یک دارایی و یک فرصت برابر است که همه مردم می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. امید روشی برای اندیشه کردن است که ما در هر جنبه ای از زندگی خود از آن استفاده می‌کنیم.