فاش شدن

معنی کلمه فاش شدن در لغت نامه دهخدا

فاش شدن. [ ش ُ دَ ]( مص مرکب ) آشکار شدن. ظاهر شدن. رجوع به فاش شود.
- فاش شدن خبر ؛ پراگنده شدن و ذیوع آن. ( یادداشت بخط مؤلف ) :
فاش شد راز من به گیتی فاش
من نترسم ز جنگ وز پرخاش.طاهر فضل.

معنی کلمه فاش شدن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) آشکار شدن ظاهر شدن یا فاش شدن خبر . پراگنده شدن خبر .

جملاتی از کاربرد کلمه فاش شدن

از اواخر دهه ۱۹۸۰ هم‌زمان با اقامت گروهی از مخالفان ایرانی جمهوری اسلامی در هلند، فعالیت‌های جاسوسی وزارت اطلاعات ایران نیز در بین آن‌ها آغاز شده‌است. مشهورترین نمونه، «ماجرای انوش» است که در نهایت با قتل او در سال ۱۹۹۵ و فاش شدن فعالیت‌های جاسوسی‌اش در ۱۹۹۶ موجی از وحشت در بین ایرانیان مقیم هلند پدید آورد.
پس از دیدن اما و آقای کندال در حال بوسیدن در مقابل املاک فراست، پدر اما کندال را اخراج کرد و از اما باج خواهی کرد تا ایده تدریس خود را کنار بگذارد. پس از فاش شدن همجنس گرایی برادرش برای خانواده، پدرش شروع به دوری از کریستین کرد که در نتیجه او بیشتر به مواد مخدر مصرف کرد و اقدام به خودکشی کرد.
راستگراها که از ۱۹۴۵ دربارهٔ آمریکاستیزی سکوت کرده بودند، در قرن ۲۱ به ویژه در حزب آلترناتیو برای آلمان در مخالفت با اتحادیه اروپا آمریکاستیزی خود را نشان داد، و اکنون هم آمریکاستیز و هم مهاجرستیز شده‌اند. تنفر و بی‌اعتمادی نسبت به آمریکایی‌ها در ۲۰۱۳ با فاش شدن جاسوسی آمریکایی‌ها از مقامات ارشد آلمان، از جمله صدراعظم مرکل، شدت یافت.
آکا آکاساکا در نظر داشت داستانی دربارهٔ تناسخ به عنوان فرزند آیدل بنویسد، شوخی معروفی در ژاپن که اغلب پس از فاش شدن خبر ازدواج یک آیدل استفاده می‌شود. او بعداً از طریق استریمرها شروع به شنیدن شکایاتی در مورد صنعت سرگرمی کرد و روی اقتباس فیلم لایو اکشن مانگای قبلی خود، کاگویا-ساما: عشق جنگ است کار کرد. او تصمیم گرفت که زمان مناسبی برای ساختن داستانی در مورد صنعت سرگرمی است و از ایده قبلی خود استفاده کرد. مانگاهایی که براساس صنعت سرگرمی هستند، معمولاً بر اشکال سنتی سرگرمی مانند فیلم‌ها، درام‌ها و نمایشنامه‌ها تمرکز دارند. با این حال، صنعت سرگرمی با ظهور اینترنت شاهد تغییرات قابل توجهی بود؛ بنابراین آکاساکا تصمیم گرفت موضوعات معاصر بیشتری را در مانگا بگنجاند.
مخالفان دولت در اوایل آوریل ۲۰۱۶ در پی فاش شدن اسناد پاناما دربارهٔ معاملات مالی نخست‌وزیر وقت سیگموندور گونلاگسون (حزب ترقی) و همسرش خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند تا رأی عدم کفایت به وی داده شود. پس از آن تظاهرات‌های بزرگی برای استعفای نخست‌وزیر صورت گرفت. هر چند گونلاگسون اعلام کرده بود قصد کناره‌گیری ندارد اما علناً در ۵ آوریل استعفا داد. دفتر وی اعلام کرد که وی در مرخصی موقت به سر می‌برد. در همان روز سیگوردور اینگی جوهانسون رهبر حزب ترقی جانشین وی شد.
فیلمبرداری اصلی همراه با فاش شدن عنوان فیلم در تاریخ ۲۶ سپتامبر سال ۲۰۲۰ رسماً آغاز شد.
آمیتیس بعد از مرگ همسرش با آپولنیدس یونانی، پزشک مخصوص خود وارد رابطه عاشقانه شد اما بعد از فاش شدن آن، اردشیر دستور داد اپولونیوس را شکنجه کنند و او بعد از مدتی درگذشت اما آمیتیس همچنان جایگاه خود را در دربار شاه حفظ کرد.
دو دانش‌آموز دبیرستانی در پام بیچ، فلوریدا به‌نام دریا و النور، زندگی خود را سرنگون و از سوی دبیرستان خود طرد می‌شوند. دریا پس از فاش شدن ویدیوی برهنه از خودش که در ابتدا فقط برای دوست پسرش، مکس ارسال کرده بود، احساس شرمساری می‌کند. النور زمانی که شایعات در مورد پایین آوردن کاریسا و تلاش برای بوسیدن او پخش شد، مطرود می‌شد. دریا و النور با هم دوستی می‌کنند و توافق می‌کنند که به دنبال زورگوهای یکدیگر بروند.