علاقه مند

معنی کلمه علاقه مند در لغت نامه دهخدا

علاقه مند. [ ع َ /ع ِ ق َ / ق ِ م َ ] ( ص مرکب ) محب دوستار. خواستار. به دل دوست دارنده. دارای علاقه. علاقه دار. || مرتبط. ( ناظم الاطباء ). || منسوب. || متعلق. || کسی که مسؤول مالیات محل ویا ده باشد. ( ناظم الاطباء ). رجوع به علاقه دار شود.

معنی کلمه علاقه مند در فرهنگ عمید

دارای علاقه، دوستدار، آن که به کسی یا چیزی دل بستگی دارد.

معنی کلمه علاقه مند در فرهنگ فارسی

( صفت ) ۱ - کسی که تعلق خاطر دارد علاقه مند . ۲ - مرتبط . ۳ - منسوب . ۴ - کسی که مسوئ ول مالیات محلی است .

جملاتی از کاربرد کلمه علاقه مند

در سال ۱۸۹۷، گلدا داویدونا وارد دبیرستان شد که در سال ۱۹۰۲ از آن فارغ التحصیل شد. او سپس به عنوان یک خیاط کار مشغول به کار شد. پس از آشنایی با سرافیما گوپنر به ایده های انقلابی علاقه مند شد و در سال ۱۹۰۴ در سن ۱۷ سالگی به حزب انقلابی سوسیالیست پیوست. او به دلیل فعالیت های انقلابی خود به استان آرخانگلسک تبعید شد.
انجمن از درخواست های بورسیه از هر کسی که علاقه مند به مطالعات آسیایی است استقبال کرده به آنها امکاناتی همچون بودجه و ارسال مجله و امکان استفاده از منابع و امکانات انجمن ارایه میدهد.
او در سن یازده سالگی، پس از شنیدن آهنگ پرواز کن از اپیک های، در کلاس پنجم به موسیقی هیپ هاپ علاقه مند شد و دریافته بود که این آهنگ به او آرامش می‌دهد و به همین دلیل تصمیم گرفت بیشتر به این عرصه توجه کند.
نیروی دریایی ایالات متحده تا اواسط سال ۲۰۰۰ به تلاش های عملی سیستم هوایی بدون سرنشین متعهد نشد، زمانی که این سرویس قراردادهایی به مبلغ ۲ میلیون دلار برای هر یک به بوئینگ و نورثروپ گرامن برای یک برنامه ۱۵ ماهه اکتشاف مفهومی اعطا کرد. ملاحظات طراحی یک سیستم هوایی بدون سرنشین دریایی شامل برخورد با محیط خورنده آب شور، کنترل عرشه برای پرتاب و بازیابی، ادغام با سیستم های فرماندهی و کنترل، و عملیات در محیط تداخل الکترومغناطیسی بالا یک ناو است. نیروی دریایی همچنین علاقه مند به استفاده از سیستم هوایی بدون سرنشینهای خود برای مأموریت‌های شناسایی، نفوذ به حریم هوایی محافظت شده برای شناسایی اهداف برای امواج حمله بود.
مربیان متعهد و علاقه مند دیگری چون اسدعابدینی، بهزاد نوشادی، سینا بدری، شروین طاهری،اسلام کریمی، پویان فیال، مهدی حسین پور، معین دلاوری، وحید رستمی، محمدصادق یزدانی، علی چراغعلی خانی، بهروز امین پور و .... در این سالها با کانون مربیان همکاری نمودند.
آذر و علیرضا که هم کلاسی هستند قرار است با هم ازدواج کنند ، در این بین نوشین دوست صمیمی آذر دیوانه وار عاشق علیرضاست و سعی می کند مانع از وصلت این دو شود، از این رو برادر خود فرزاد را که زمانی نامزد آذر بوده و به خارج رفته تشویق می کند به ایران برگردد.درست در روز عقد آذر و علیرضا نوشین به آذر خبر می دهد که فرزاد دارد به خاطر او به ایران بر میگردد ، آذر که هنوز به فرزاد علاقه مند است بر سر سفره عقد جواب منفی میدهد و نامزدی را به هم میزند ، این آغاز ماجراهایی در این سریال است!
همچنین او در طول سریال بعد جدا شدن رابین و تد به رابین شرباتسکی علاقه مند میشود و با او ازدواج می‌کند ولی در نهایت از او جدا می‌شود.
چو با قصد تحصیل در رشته وکالت در دانشگاه ایلینوی در اربانا-شمپین حضور یافت در آنجا بود که او اولین کلاس‌های تئاتر خود را گذراند و به این حرفه علاقه مند شد.او در سال ۲۰۰۷ در رشته حقوق فارغ التحصیل شد.
آرام آرام ویلیامز نیز به همسر پندرتون علاقه مند می شود و شب ها مخفیانه به اتاق می رود و بدون اینکه او متوجه بشود تا صبح تماشایش می کند.