عجیبی

معنی کلمه عجیبی در لغت نامه دهخدا

عجیبی. [ ع َ ] ( اِ ) قسمتی از چادر و خیمه. ( ناظم الاطباء ).

معنی کلمه عجیبی در فرهنگ فارسی

قسمتی از چادر و خیمه

جملاتی از کاربرد کلمه عجیبی

فیلم داستان خانواده‌ای سه نفره را روایت می‌کند که برای تفریح به ویلای خود می‌روند. در آن جا با دو جوان برخورد می‌کنند که در ظاهر برای گرفتن تخم مرغ به خانهٔ آن‌ها مراجعه کرده‌اند ولی به مرور زمان دست به کارهای عجیبی می‌زنند.
قسمت دوم این انیمیشن راجع به تلاش برای متحدسازی کشورهای جهان و یک پارچگی است که اتفاقات عجیبی می‌افتد یکی از این اتفاقات بر می‌گردد به سایبورگ، نوعی ربات و انسان که با امواج خاصی که توسط پرندگان روباتی منتقل می‌شود و باعث می‌شود تا سایبورگ‌ها غیرقابل کنترل بشوند، و انسان‌ها و بیورویدها هم با یک دستگاه ارتباطی کوچک کنترل می‌شوند و انسان‌ها هم مثل سایبورگ‌ها غیرقابل کنترل می‌شوند. که در اینجاست که تیم سوات وارد عمل می‌شوند تا صدمه ایی به ساختمان کنفرانس سران کشورها وارد نشود.
سهراب نویسنده جوان کرمانی در تدارک تألیف کتابی دربارهٔ تاریخ شعر کهن ایران است و برای دریافت مجوز چاپ کتابش در راه تهران در کویر گم می‌شود. در راه با شخصیت‌های عجیبی آشنا می‌شود و شاعران قدیمی در برابر او ظاهر می‌شوند. عاقبت از طریق قنات‌های خشک کویر از راهروهای متروی تهران سر درمی‌آورد.
(صامتا) در بر من ذوق عجیبی دارد این غزل گرچه پسندیده احباب نبود
«جاش» دوازده ساله که پدر خود را از دست داده سعی می‌کند این دوره را پشت سر بگذارد. او با سگی که استعداد عجیبی در بازی بسکتبال دارد دوست می‌شود و…
نه عقل کرد همی باو راز شگفتی این نه رای دید همی در خور از عجیبی آن
کیست آن مه خداوند شمس تبریز خداخلقی عجیبی نامداری
نیکی برای بازی نقش اول در فیلمی به نام پشت فرداهای غم انگیز در هالیوود دعوت می‌شود. این فیلم در اصل یک بازسازی است از فیلمی دیگر که هرگز تمام نشده‌است؛ به این علت که اتفاق عجیبی حین فیلم‌برداری از بازیگران می‌افتد، دو بازیگر اصلی (لهستانی) به طرز مشکوکی به قتل می‌رسند. چیزی که به کارگردان و بقیه راجع به آن فیلم، و اتفاقاتی که درون فیلم افتاده‌است گفته می‌شود، این است که، آن فیلم بر اساس یک داستان عامیانه لهستانی، نوشته شده و گفته شده‌است این داستان نفرین شده است. (به زبان آلمانی ۴۷)
خانه خانوادگی توسط پدرش به طرز عجیبی دکوراسیون شده بود تا شبیه یک ویلای رومی باشد. اتاق طراحی، که آلما تادما در نوجوانی نقاشی کرد، در سال ۱۸۹۳ در نمایشگاه کلمبیا در شیکاگو به نمایش گذاشته شد. علاوه بر این، در سال ۱۸۸۵ آلما تادما اتاق طلایی را نقاشی کرد که نمایانگر فضای داخلی خانه خانوادگی نیز بود.
اعضای اصلی این گروه مارکوس پوپ، سباستین اوسچتز، و فرانک متزگر بودند. بااین‌حال اوسچتز و متزگر گروه را در سال ۱۹۹۵ ترک کردند. امروزه این سه نفر را پیشگامان سبک گلیچ می‌دانند. گلیچ یکی از سبک‌های موسیقی الکترونیک است که عموماً با صداهای عجیبی که ناشی از خرابی عمدی سازهای الکترونیک و تجهیزات دیجیتال تولید صوت هستند مشخّص می‌شود.
یکی گفت: «سحر می‌کنید»، دیگری گفت: «معجزه دارید»، دیگری گفت: «شما کی انگلیسی خواندید که ما خبردار نشدیم؟» شاه گفت: «اگر ما مجال داشتیم انگلیسی هم می‌توانستیم بیاموزیم.» یکی از رجال گفت: «شما که می‌دانید، چه حاجت به آموختن دارید؟» باز شاه گفت: «معلوم می‌شود کسی که فرانسه می‌داند انگلیسی هم می‌تواند بخواند.» مرحوم نیرالملک [رئیس مدرسه] گفت: «خیر قربان، من فرانسه می‌دانم، اما یک کلمه انگلیسی نمی‌توانم بخوانم.» مختصر، کمدی عجیبی بود و من مبهوت مانده بودم. بعدها دانستم این تملق‌گویی‌ها در جنب مجالس دیگر چاپلوسی باز باالنسبه آبرومند بود.
بنا به ادعای وبگاه این بازی در سال ۱۹۸۱ ارائه شد و باعث مشکلاتی مانند جنون و دیوانگی، افسردگی و فشار عصبی زیاد، کابوس‌های شبانه و حتی خودکشی کاربران شد. بنابراین پس از زمان کوتاهی این بازی به طرز عجیبی از بازار ناپدید شد و هیج ردپایی از آن نیز بر جای نماند.
برای پنجمین فصل متوالی، منچستر یونایتد موفق به کسب هیچ جامی نشد. منچستریونایتد در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ لیگ برتر انگلیس آمار فاجعه بار و نتایج عجیبی را داشت مانند باخت ۵-۰ به لیورپول در بازی رفت، باخت ۴-۰ به لیورپول در بازی برگشت،باخت ۴-۱ به سیتی در بازی برگشت و باخت ۴-۰ به برایتون در بازی برگشت.