ضعفی

معنی کلمه ضعفی در لغت نامه دهخدا

ضعفی. [ ض َ فا ] ( ع ص ، اِ ) ج ِ ضعیف. ( منتهی الارب ). رجوع به ضعیف شود.

معنی کلمه ضعفی در فرهنگ فارسی

جمع ضعیف

جملاتی از کاربرد کلمه ضعفی

باین ضعفی که نتوانم به بیهوشی زخود رفتن توانم رفت چون پروانه هر ساعت بقربانت
بس که گشتم ناتوان دارد نگه در دیده‌ام آن‌قدر ضعفی که نتواند ز مژگان بگذرد
به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، شرکت اپل طی بیانیه‌ای گفت که این رخنه از طریق یک سایت متعلق به «برنامه‌نویسان خارج از این مجموعه انجام شده‌است.»به ظاهر هکرها با استفاده از نقطه ضعفی در یک افزونه مرورگر جاوا، موفق به نصب بدافزار خود بر روی دستگاه‌های مَک چند نفر از کارمندان اپل شده‌اند.
سیاست نگاه به شرق در مجموعه سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف با نقاط قوت و ضعفی مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، به نظر می‌رسد که در سالهای اخیر، این استراتژی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. همانطور که سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران تأکید می‌کند: «در سیاست خارجی، ترجیح شرق بر غرب، ترجیح همسایه بر دور، ترجیح ملّت‌ها و کشورهایی که با ما وجه مشترکی دارند بر دیگران، یکی از اولویت‌های امروز ماست.» (تبریز، ۲۹ بهمن ۱۳۹۶). در همین راستا، علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر ایران نیز سیاست نگاه به شرق را ضرورتی استراتژیک برای جمهوری اسلامی در تأمین منافع اقتصادی، سیاسی و دفاعی خود می‌داند.
اگری‌ولتاییک محدودیت‌ها و نقاط ضعفی از جنبه‌ی عملی و فنی دارد که این موارد در رأس آنهاست: نیاز به مصالح و مواد اولیه‌ی بیشتر برای استراکچر تأسیسات و در نتیجه هزینه‌ی ابتدایی بالا و نیز چالش‌ها در ادغام آن با انواع مختلف زمین‌های کشاورزی و باغی. این نقاط ضعف را می‌توان با برخی راهکارها تا حدودی جبران کرد، از جمله طراحی بهینه‌ی استراکچر، استفاده از مواد سازگارتر با محیط زیست (مانند چوب) و ادغام آن با روش‌هایی مانند داربست‌بندی که در بسیاری از مناطق برای افزایش بازدهی محصولات مختلفی چون خیار، انگور، گوجه فرنگی، کیوی، نخود فرنگی، لوبیا، انواع کدو و توت‌فرنگی استفاده می‌شود.
با چنین ضعفی که شد پیراهن تن بار او چون توان برداشت جویا خرقهٔ پشمینه را
ضعف ، چه ضعفی که ز جسم نزار سایه سیمرغ کنم آشکار
درآمد بلعجب ضعفی روان کاه بماند از مرگ تا من‌، اندکی راه
قوّتی داده به فرهاد و به مجنون ضعفی هرکه را عشق ز راهی به سر کار برد
حیات مردمک دیده را چو ضعفی داشت غذاش کرد ز پالوده ی جگر چشمم
به این ضعفی که نتوانم نمودن راست، قامت را کشیدی بر سرم تیغ جفا، ابرو هلال من
تا به حال روش‌ها و مکانیسم‌های مختلفی جهت انجام عملیات احراز هویت به صورت غیرحضوری ارائه شده است. هر کدام دارای نقاط قوت و ضعفی بوده‌اند. با اینکه ارائه خدمت امضای همراه نسبت به سایر روش‌ها، نیاز به بسترسازی و زیرساخت دارد اما هزینه پایین به‌کارگیری، ضریب بالای اطمینان، سهولت استفاده و حوزه کاربردپذیری جامع آن جهت ارائه خدمت به شهروندان، غیرقابل قیاس با سایر روش‌هاست. همچنین این روش از پشتوانه حقوقی و قانونی برخوردار است و قابل انکار نیست.
اگر ضعفی بود در لفظ و معنا قوی گردان که هستی بحر انشا
در بسیاری از مواد ، خواص ماده ناشی ویژگی های بافت کریستالی است و بهبود بافت نامطلوب در هنگام ساختن مواد ویا درهنگام استفاده ، می تواند نقاط ضعفی را ایجاد کند که می تواند شکست را آغاز یا تشدید کند. قطعات به دلیل وجود بافت کریستالی نامطلوب درماده خود قادر به انجام عملکرد نیستند. شکست ها می توانند با بافتهای بلوری شکل گرفته در هنگام ساخت یا استفاده از آن مرتبط باشند.
سه شب دیگر هیچ نیافت. همچنین چهارصد رکعت نماز کرد، تا شب هفتمین رسید. ضعفی در وی پدید آمد. گفت: الهی! اگرم بدهی شاید.