شهداب

شهداب

معنی کلمه شهداب در لغت نامه دهخدا

شهداب. [ش َ ] ( اِ مرکب ) شهدابه. ماءالعسل. ( ناظم الاطباء ).

معنی کلمه شهداب در فرهنگستان زبان و ادب

{nectar} [علوم و فنّاوری غذا] نوعی نوشیدنی که از آبمیوه و پوره و شکر تهیه می شود

معنی کلمه شهداب در دانشنامه عمومی

شهداب یا نکتار نوعی نوشابه بدون گاز است که از مخلوط کردن گوشت میوه تهیه می شود. [ نیازمند منبع]
در برخی از کشورها، صنعت نوشیدنی شهداب را از نوشیدنی هایی که برچسب «آبمیوه» دارند، متمایز می کنند. در آمریکا و بریتانیا، اصطلاح «آبمیوه» به نوشیدنی هایی که ۱۰۰٪ آبمیوهٔ خالص است محدود می شود، در حالی که «شهداب» ممکن است با آب رقیق شود ( تا میزانی که در مقررات اجازه داده شده ) و علاوه بر آب میوه، حاوی مواد افزودنی باشد، از جمله شیرین کننده هایطبیعی و مصنوعی و نگهدارنده . در نیوزیلند ، بر عکس به کار می رود؛ «آبمیوه» به معنای نوشیدنی میوه ای شیرین است، در حالی که شهداب به میوه خالص اشاره دارد.
↑ «شهداب» هم ارزِ «نکتار» ( به انگلیسی: nectar ) ؛ منبع: گروه واژه گزینی. جواد میرشکاری، ویراستار. دفتر ششم. فرهنگ واژه های مصوب فرهنگستان. تهران: انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی. شابک  ۹۷۸ - ۹۶۴ - ۷۵۳۱ - ۸۵ - ۶  ( ذیل سرواژهٔ شهداب ) ↑ The Code of Federal Regulations of the United States of America
• نوشیدنی های غیر الکلی
• آب میوه
• نوشابه
• مقاله های دارای واژگان به زبان انگلیسی
• همه مقاله های دارای عبارت های بدون منبع

معنی کلمه شهداب در ویکی واژه

نوعی نوشیدنی که از آبمیوه و پوره و شکر تهیه می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه شهداب

امیر غفور (زادهٔ ۱۶ خرداد ۱۳۷۰ در کاشان)، بازیکن باشگاه شهداب یزد و بازیکن سابق تیم ملی والیبال مردان ایران است.
باشگاه والیبال شهداب یزد یک باشگاه والیبال ایرانی است و زیر نظر مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد می‌باشد. این تیم موفق شد در سال ۱۴۰۰ قهرمان لیگ برتر والیبال ایران شود و جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کند.
اسماعیل‌نژاد در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۱۷ به میزبانی اردبیل که با قهرمانی ایران به پایان رسید به عنوان بهترین پشت خط زن انتخاب شد. در همان سال مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در مصر را در حالی که پشت خط زن اول تیم ملی بود به خاطر مصدومیت از دست داد. وی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ در تیم پیکان تهران، سال ۹۷ در تیم شهرداری تبریز و ۹۸ و ۹۹ در تیم سایپای تهران عضویت داشته‌است و سابقه نایب قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران را در سال ۹۵ با تیم پیکان تهران در کارنامه خود دارد. وی در سال ۱۴۰۰_۱۴۰۱ با تیم شهداب یزد به قهرمانی لیگ برتر رسید و عنوان بهترین پشت خط زن لیگ برتر والیبال ایران و نیز ارزشمندترین بازیکن لیگ برتر والیبال ایران را به دست آورد.