شرکت کننده

معنی کلمه شرکت کننده در لغت نامه دهخدا

شرکت کننده. [ ش ِ ک َ ک ُ ن َن ْ دَ / دِ ] ( نف مرکب ) کسی که در شرکتی سهیم شود. || همراهی کننده. همکاری کننده. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه شرکت کننده در فرهنگ فارسی

( صفت ) ۱ - کسی که در شرکتی سهیم شود . ۲ - همراهی کننده همکاری کننده .

معنی کلمه شرکت کننده در فرهنگستان زبان و ادب

{participant} [روان شناسی] فردی که آگاهانه و به ارادۀ خود در یک آزمایش یا آزمون یا تحقیق شرکت می کند

جملاتی از کاربرد کلمه شرکت کننده

دومین دوره بازی‌های آسیایی با فاصله سه سال از بازی‌های هند برگزار شد و بعد از آن بود که فاصله زمانی برگزاری بازی‌های آسیایی چهار ساله شد. در این دوره از بازی‌ها که سال ۱۹۵۴ به میزبانی فیلیپین برگزار شد، ورزش ایران بنا به مشکلاتی حضور نداشت. ایران همچنین در بازی‌های آسیایی ۱۹۶۲ اندونزی و ۱۹۷۸ تایلند هم شرکت نداشت اما در دیگر بازی‌های برگزار شده همواره یکی از کشورهای شرکت کننده بود و حتی در یک دوره هم میزبان این رویداد بزرگ بود.
از هجده حزب ثبت شده شرکت کننده در انتخابات سراسری، هفده حزب لیست‌های خود را ارائه دادند. «جنبش مانا»
هنگامی که این مولکول‌ها با یکدیگر تعامل فیزیکی شکل می‌دهند، شبکه‌های تعامل مولکولی تشکیل می‌دهند که به وسیلهٔ اجزای شرکت کننده در تعامل دسته‌بندی می‌شوند.
۱۰ کشور از چهارده کشور شرکت کننده توانستند مدال به دست بیاورند، همچنین تیم متحد که از ورزشکاران چند کشور تشکیل شده بود نیز سه مدال طلا، نقره و برنز کسب کرد. ایالات متحده بیشترین مدال‌های طلا را کسب کرد (۱۱)، در حالی که کشور میزبان، یونان بیشترین تعداد مدال مجموع (۴۶)، نقره (۱۷) و برنز (۱۹) را کسب کرد و با به دست آوردن یک مدال طلای کمتر از ایالات متحده آمریکا، و با ۱۵۵ ورزشکار بیشتر از ایالات متحده در مکان دوم ایستاد.
رودونین کارش را بعنوان بدنساز در ۱۶ سالگی آغاز کرد. در ۱۷ سالگی او جوانترین شرکت کننده مسابقات کلاسیک آرنولد بود. در آن دوران توانست سه قهرمانی بدنسازی آماتور را کسب کند. (۲ نقره و ۱ برنز)
در ۶ فوریه ۱۸۷۱، چهار شرکت کننده که بیشترین همدستی را در قتل مانیز داشتند در میدان دهکده اوتفای با گیوتین اعدام شدند.
همزمان با برگزاری بازی‌های المپیک ۱۹۴۸ لندن، کشورهای آسیایی و از جمله ایران تصمیم به برگزاری بازی‌های آسیایی گرفتند. بدین ترتیب و براساس توافق کشورهای آسیایی شرکت کننده در چند اجلاس مهم به میزبانی دهلی نو و لندن، ابتدا فدراسیون بازی‌های آسیایی تشکیل و سپس مقرر شد این بازی‌ها همانند المپیک هر ۴ سال یک بار و در فاصله زمانی دو المپیاد برگزار شود.
زبان‌های رسمی دولت اتحادیه زبان‌های دولتی کشورهای شرکت کننده است. زبان روسی به عنوان زبان کاری در نهادهای مشترک دولت اتحادیه استفاده می‌شود.
مفهوم بحث آزاد این نیست که عده ای دور هم بنشینند و به هم اتهام وارد کنند بحث آزاد نباید میدانی برای رقابت و عرض وجود بوده و شرکت کننده به قصد کسب اعتبار در آن وارد شود. نقش رادیو تلویزیون ما دقیقاً برخلاف بوده و جز تضعیف و داشتن نقش در ضعف وحدت تأثیری دیگری نداشته‌است. رادیو تلویزیون باید کارش دادن راه حل باشد نه تحمیل عقیده و فکر. روزنامه‌ها اگر این شیوه را ادامه دهند شیوه ای است تخریبی. روزنامه‌ها باید به خط اسلام بروند و هدف و برنامه اسلام یعنی امر به معروف و نهی از منکر را پیشه خود کنند.
رئیس‌جمهوری اوگاندا در نظام انتخاب دومرحله‌ای تعیین می‌شود و نامزدهای شرکت کننده در دور اول انتخابات نیاز دارند تا حداقل به ۵۰٪ آرا دست یابند. در بند ۱۴۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۰ اوگاندا پیش‌بینی شده است که نامزدهای ریاست جمهوری بایستی از بدو تولد شهروند اوگاندا بوده و صلاحیت نمایندگی رانیز کسب کرده باشند. نامزدها همچنین باید از ذهن خوبی برخوردار بوده و نباید ارتباط رسمی با کمیسیون انتخابات اوگاندا داشته باشند. اما این محدودیت‌های مدت‌دار در سال ۲۰۰۵ لغو شد. نظارت بر انتخابات توسط کمیسیون انتخابات اوگاندا انجام می‌شود.