شامیر

معنی کلمه شامیر در لغت نامه دهخدا

شامیر. ( اِ ) طرف ریسمان. ( قاموس کتاب مقدس ).
شامیر. ( اِخ ) شهری در کوهستان یهود ( صحیفه یوشع 15: 48 ) و دور نیست که همان صومره باشد که در مغرب دبیر واقع است. ( قاموس کتاب مقدس ).
شامیر. ( اِخ ) جایی است در کوهستان افرائیم که تولع در آن سکونت میورزید. ( سفرداوران 10: 1 و2 ) بزعم شوارتز در نزدسنور بر تلی که تخمیناً 6 میل بشمال سامره است واقعمبیاشد لکن فاندافلد گوید: که در نرد صمر است که درجنوب شرقی نابلس واقع میباشد. ( قاموس کتاب مقدس ).

جملاتی از کاربرد کلمه شامیر

در نوامبر ۱۹۸۴ نیر به عنوان مشاور ضد تروریسم در زمان نخست‌وزیر شیمون پرز منصوب شد و در سمت جانشین پرز اسحاق شامیر باقی ماند. نیر در سمت مشاور مبارزه با تروریسم نقش کلیدی در واکنش اسرائیل به هواپیماربایی آشیل لورو در سال ۱۹۸۵ ایفا کرد.
وی پس از استعفا از مقام نخست وزیری، همچنان به عنوان عضو کنست (پارلمان اسرائیل) در صحنه سیاسی حضور داشت و ریاست دو کمیته مهم سیاست خارجی و دفاع را در کنست اسرائیل بر عهده داشت. وی در فاصله سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۰ به عنوان وزیر دفاع اسرائیل در دولت‌های ائتلافی اسحاق شامیر و شیمون پرز برگزیده شد.
جیمز در تورنتو، انتاریو به دنیا آمد. او در سال ۲۰۱۱ از مؤسسه کالج جارویس فارغ‌التحصیل شد. او برادر کوچکتر بازیگر شامیر اندرسون است. خانواده او جامائیکایی هستند.
اسحاق شامیر در سال ۲۰۰۴ دچار بیماری آلزایمر شد و در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ در سن ۹۶ سالگی درگذشت.