سنگ میزبان

معنی کلمه سنگ میزبان در فرهنگستان زبان و ادب

{host rock} [زمین شناسی] سنگ توده ای که میزبان سنگ های دیگر یا ذخایر معدنی باشد

معنی کلمه سنگ میزبان در ویکی واژه

سنگ‏توده‏ای که میزبان سنگ‌های دیگر یا ذخایر معدنی باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه سنگ میزبان

گندی (جنوب دامغان) یک اندیس فلزی است که در اطراف شهر معلمان استان سمنان قرار دارد و مادهٔ معدنی موجود در آن، طلا است. سنگ میزبان این اندیس توف و سنگ‌های ولکانیکی است و دیرینگی آن به دوران ائوسن می‌رسد.
آنومالی درگاه سلیمان یک اندیس فلزی است که در حوالی شهر سقز استان کردستان ایران قرار دارد و مادهٔ معدنی موجود در آن، طلا است. سنگ میزبان این اندیس آهک، شیل، آندزیت سبز و توف است.
دشت آهو یک اندیس غیرفلزی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و مادهٔ معدنی موجود در آن، سلستین است. سنگ میزبان این اندیس میوسن است
خاک سرخ - افرا یک اندیس غیرفلزی است که در حوالی شهر خیارج استان قزوین قرار دارد و مادهٔ معدنی موجود در آن، هماتیت است. سنگ میزبان این اندیس آندزیت های سازند کرج است و دیرینگی آن به دوران ائوسن می‌رسد.
شاهزاده عبدالله۴ یک اندیس غیرفلزی است که در حوالی شهر رک سفید استان خوزستان قرار دارد و مادهٔ معدنی موجود در آن، صدف آهکی است. سنگ میزبان این اندیس آهک است.
کهله یک اندیس مصالح ساختمانی است که در حوالی شهر آغاجاری استان خوزستان قرار دارد و مادهٔ معدنی موجود در آن، مارن است. سنگ میزبان این اندیس آهک است.
محلاتی یک اندیس فلزی است که در حوالی شهر دورکان استان کرمان قرار دارد و مادهٔ معدنی موجود در آن، مس است. سنگ میزبان این اندیس ولکانیک است و دیرینگی آن به دوران کرتاسه می‌رسد. در این اندیس، پاراژنزهای پیریت، کریزوکول، کلریت، آزوریت یافت می‌شوند.
گرافیت هامان یک اندیس غیرفلزی است که در حوالی شهر آباده استان یزد قرار دارد و مادهٔ معدنی موجود در آن، گرافیت است. سنگ میزبان این اندیس ماسه سنگهای دگرگونه و اسلیت‌ها است و دیرینگی آن به دوران ژوراسیک می‌رسد. در این اندیس، پاراژنز‌های اسمیت زونیت - کالامین یافت می‌شوند.
گنج کنوم یک اندیس فلزی است که در حوالی شهر عباس آباد استان سمنان قرار دارد و مادهٔ معدنی موجود در آن، مس است. سنگ میزبان این اندیس اندزیت/برشهای اتشفشانی است.
اندیس بروجرد و به اختصار بروجرد یک اندیس فلزی است که در حوالی شهر بروجرد در شمال شرقی استان لرستان قرار دارد و مادهٔ معدنی موجود در آن، طلا است. سنگ میزبان این اندیس کربناتهای بلورین و ولکانیکهای بازیک است