سفید پوست

سفید پوست

معنی کلمه سفید پوست در لغت نامه دهخدا

سفیدپوست. [ س َ / س ِ ] ( ص مرکب ) آنکه دارای پوست سفید است ؛ آنکه از نژاد سفید است ؛ مقابل سیاه پوست. یکی از نژاد پنجگانه بشر. ( ایران باستان ص 1 ).

معنی کلمه سفید پوست در فرهنگ عمید

۱. آن که پوست بدنش سفید است.
۲. از نژاد سفید.

معنی کلمه سفید پوست در فرهنگ فارسی

( صفت ) آنکه دارای پوست سفید است آنکه از نژاد سفید است مقابل سیاه پوست .

معنی کلمه سفید پوست در دانشنامه عمومی

سفید پوست (فیلم). سفیدپوست ( انگلیسی: Güeros ) فیلمی در ژانر جاده ای به کارگردانی آلونسو روئیس پالاسیوس است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد.

جملاتی از کاربرد کلمه سفید پوست

امتیاز سفید، یا امتیاز پوست سفید، امتیاز اجتماعی ای است که به سفیدپوستان نسبت به افراد غیر سفید پوست در برخی جوامع مزیت می‌دهد، به ویژه اگر در شرایط مشابه اجتماعی، سیاسی یا اقتصادی باشند. امتیاز پوست سفید که ریشه در استعمار و امپریالیسم اروپایی، و تجارت برده در اقیانوس اطلس دارد در شرایطی ایجاد شده‌است که به‌طور گسترده سعی در محافظت از امتیازات نژادی سفیدپوست، تابعیت‌های ملی مختلف و سایر حقوق یا مزایای ویژه داشته‌است.
اوملانگا با افرادی با پیشینه های مختلف نژادی و گروه های قومی بسیار متنوع است. ۷۸/۹٪ انگلیسی را به عنوان زبان اول خود ، ۹٪ زولو ۶/۱۲ ٪ و سایر زبان‌های افریقایی صحبت می کنند. تعداد افراد در ببن تمام گروه نژادی بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ افزایش یافته است. تعداد افراد سفید پوست از ۱۱۵۲۳ به ۱۲۹۲۵ افزایش یافته است در مجموع جمعیت آنها از ۷۴/۹٪ به ۵۳/۳٪ کاهش یافته است. تعداد سیاه پوستان از ۱۷۷۰ به ۴۱۴۷ نفر افزایش یافت. تعداد هندی ها از ۹۵۳ نفر به ۶۳۵۳ نفر افزایش یافت. تعداد هندی آفریقایی‌تباران از ۱۴۱ به ۲۹۷ افزایش یافته است.