ساکارید

معنی کلمه ساکارید در فرهنگ عمید

۱. اسم عمومی اجسام مرکبی که از اثر اسیدهای آلی بر اقسام قند فراهم شود.
۲. دارویی که قند اساس آن باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه ساکارید

استافیلوکوکوس لنتوس، باکتری کروی گرم مثبت، اکسیداز مثبت و کواگولاز منفی در جنس (سرده) استافیلوکوک است. در ابتدا به عنوان زیرگونه‌ای از استافیلوکوک سشیوری طبقه بندی می‌شد. در میان همه زیرگونه‌ های استافیلوکوک سشیوری، فقط استافیلوکوک لنتوس توانایی استفاده از تری ساکارید رافینوز را دارد.
اینترلوکین ۱۸ به همراه اینترلوکین ۱۲، موجب تحریک ایمنی سلولی در مواجهه با میکروب‌هایی می‌شود که لیپوپلی ساکارید تولید می‌کنند.
ب. بیماریهای ذخیره‌ای موکوپلی ساکارید (موکوپلی‌ساکاریدوزها) مانند سندرم هانتر و بیماری هورلر
این انجمن در سال ۱۹۹۲ توسط ژزف نیکولوسی، چارلز ساکارید و بنیامین کافمن تأسیس شد.این انجمن در پی ارائه مقاله‌ای با عنوان «در دفاع از ضرورت یک گفتگوی صادقانه» نوشته کافمن در سال ۱۹۹۲ تأسیس گردید. وی در این مقاله به ارائه این دیدگاه پرداخت که انجمن روانپزشکی آمریکا و سازمان‌های تخصصی مشابه، دیدگاه کارشناسانی را که خواستار تحقیق بیشتر پیرامون همجنس‌گرایی هستند را بطور کامل خفه کرده‌است. مدیران این انجمن استدلال می‌کنند که فضای سیاسی تغییر کرده بود، و به لحاظ سیاسی حتی پیشنهاد ضرورت ایجاد گفتگو دربارهٔ مسئله طبیعی بودن همجنسگرایی را نیز اجازه نمی داد. کافمن می گوید انجمن پژوهش و درمان همجنسگرایی در پاسخ به سانسور تحقیقات علمی در مورد دیدگاههای نامشهور سیاسی، شکل گرفت.
آسپارتام برخلاف ساکارید و سیکلامات که بدون تغییر از بدن دفع می‌شوند، به اسیدهای آمینه طبیعی سازنده‌اش تجزیه می‌شود، و آن‌ها نیز به‌نوبه خود در مسیرهای سوخت و ساز معمولی بدن به اجزای کوچک‌تری شکسته می‌شوند. شیرینی آسپارتام ۲۰۰ برابر بیشتر از ساکاروز (قند معمولی) است.
این موسسه در سال ۱۹۹۲ توسط ژزف نیکولوسی، چارلز ساکارید و بنیامین کافمن تأسیس شد. دفتر مرکزی آن در انسینو، کالیفرنیا، در محل کلینیک روانشناسی توماس آکویناس واقع شده‌است. هم‌اکنون ریاست این موسسه با جولی همیلتون است.