سانتا کروز
معنی کلمه سانتا کروز در لغت نامه دهخدا

سانتا کروز

معنی کلمه سانتا کروز در لغت نامه دهخدا

سانتاکروز. [ کْرو / ک ُ ] ( اِخ ) شهر و بندری است از جزایر تنریف ( قناری ) دارای 104700 تن سکنه و محل کارخانه تصفیه نفت.

معنی کلمه سانتا کروز در فرهنگ فارسی

سا سنت کروا یکی از جزایر ویرژ در آنتیل که بایالات متحده آمریکا متعلق است و ۳۲٠٠٠ تن سکنه دارد . پایتخت آن کریستیانشتاد است .

معنی کلمه سانتا کروز در دانشنامه عمومی

سانتا کروز (دماغه سبز). سانتا کروز ( پرتغالی: Santa Cruz ) یک منطقهٔ مسکونی در دماغه سبز است که در جزایر سوتاونتو واقع شده است.
شهرهای کاندیولو و آویرو خواهرخوانده های سانتا کروز هستند.
سانتا کروز (شیلی). سانتا کروز ( به اسپانیایی: Santa Cruz ) یک شهرستان در شیلی است که در استان کولچاگوا واقع شده است. سانتا کروز ۴۱۹٫۵ کیلومترمربع مساحت و ۳۴٬۹۱۴ نفر جمعیت دارد و ۱۷۳ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده.
معنی کلمه سانتا کروز در فرهنگ فارسی
معنی کلمه سانتا کروز در دانشنامه عمومی
جملاتی از کاربرد کلمه سانتا کروز

جملاتی از کاربرد کلمه سانتا کروز

باشگاه ورزشی استرلا یک باشگاه فوتبال آروبایی است که در حال حاضر در دسته اول آروبا بازی می‌کند. آنها در پاپیلون، سانتا کروز مستقر هستند. این تیم یکی از موفق‌ترین تیم‌های فوتبال آروبا است و یکی از دو تیم آروبایی است که قهرمان مسابقات قهرمانی آنتیل هلند شده است.
باشگاه فوتبال نائوچیکو یک باشگاه فوتبال است که هم‌اکنون در سری بی برزیل به رقابت می‌پردازد. نائوچیکو تنها باشگاه فوتبال در پرنامبوکو است که ۶ بار متوالی (از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۸) قهرمان ایالتی شده‌است. این باشگاه یک رقابت تاریخی با باشگاه‌های محلی اسپورت رسیف و سانتا کروز دارد.
باشگاه فوتبال بلومینگ، که معمولاً به عنوان بلومینگ شناخته می‌شود، یک باشگاه فوتبال حرفه ای بولیوی از سانتا کروز د لا سیرا است که در حال حاضر باشگاه مهمی در بولیوی است که در لیگ برتر لیگ دسته اول فوتبال بولیوی به رقابت می‌پردازد.
رقیب تاریخی آنها سانتا کروز است و هر دوی آنها در کلاسیکو داس مولتی دوس اختلاف دارند. دربی مقابل نائوچیکو، کلاسیکو دو کلاسیکوس نامیده می‌شود، دربی با آمریکا، کلاسیکو دوس کمپئوز نامیده می‌شود.
اکویا در برکلی، کالیفرنیا در خانواده ای یهودی متولد شد. و در رشته فیلم در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز درس خواند.
شباهت میان اتا شاه‌تخته و اس‌ان ۲۰۰۶جی‌سی باعث شده‌است که استفان ایملر از مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا پیشنهاد دهد که اتا شاه‌تخته می‌تواند در طول زندگی ما، یا حتّی در چند سال آینده منفجر شود. با این حال، استنفورد ووسلی از دانشگاه کالیفرنیا در سانتا کروز با عقیدهٔ ایملر مخالف است، و می‌گوید که احتمالاً اتا شاه‌تخته در مرحلهٔ تکاملی زودتری قرار دارد و این ستاره هنوز باید چندین مرحله واکنش‌های گرماهسته‌ای انجام دهد تا سوخت آن به‌طور کامل به اتمام برسد و در نهایت منفجر شود.
ماریسکال سانتا کروز در لیگ فوتبال نیمه آماتور پایتخت بولیوی از زمان تشکیل آن در سال ۱۹۵۰ تا سال ۱۹۷۶ که باشگاه منحل شد، بازی کرد.
تخصص او در زمینهٔ پروپاگانداست و در حال حاضر، استاد روان‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز است.
باشگاه ماریسکال سانتا کروز یک باشگاه فوتبال از بولیوی مستقر در شهر لاپاز، بولیوی است که به افتخار آندرس ده سانتا کروز، رئیس جمهور سابق پرو و بولیوی نامگذاری شده است.