راشل

معنی کلمه راشل در لغت نامه دهخدا

راشل. [ ش ِ ] ( اِخ ) از تراژدی نویسان فرانسه بود که در سال 1820 م. در سویس در یک خانواده کتابفروش یهودی آلزاس بدنیا آمدو در ده سالگی روزی در یکی از کوچه های لیون آواز میخواند ناگاه کسی که به موسیقی کلیسا آشنایی داشت متوجه وی شد و او را به مدرسه موسیقی خود پذیرفت. وی در سال 1858 م. در ایالت کانه در پروانس درگذشت.

معنی کلمه راشل در فرهنگ فارسی

تراژدی نویس فرانسوی (و.مومپف ۱۸۲٠ ف.۱۸۵۸ م. ) . وی با همت و پشتکار خود تراژدی کلاسیک را که رو بانحطاط میرفت احیا کرد.

معنی کلمه راشل در فرهنگ اسم ها

اسم: راشل (دختر) (عبری، فرانسوی) (تلفظ: rashel) (فارسی: راشل) (انگلیسی: rashel)
معنی: پاکی و منزه، راحیل

معنی کلمه راشل در دانشنامه آزاد فارسی

راشِل (۱۸۲۱ـ۱۸۵۸)(Rachel)
(نام اصلی: الیزا فلیکس) بازیگر فرانسوی تراژدی. تبحر در نقش های پرحرارت پرخاشگرانه ای مانند فایدرا در تراژدی فِدر اثر راسین داشت که آن را در اروپا، امریکا، و روسیه اجرا کرد.

جملاتی از کاربرد کلمه راشل

این فیلم توسط آکیوا گلدزمن، گریگوری لسانز و راشل رزنیک برای رسانه  تصاویر جاده علف هرز و سانتوش گووینداراجو و دن ریردون برای رسانه همگرا تهیه شده است.
ایزابل الیزابت اسمیت در سال ۱۸۴۳ در شهرستان کلرمونت، اوهایو به دنیا آمد. او از نژاد اسکاتلندی بود. پدرش الکساندر اسمیت در پرتشایر اسکاتلند به دنیا آمد. وی در سال ۱۸۲۰ وارد ایالات متحده شد و ساکن شهرستان بلمون، اوهایو شد. همسرش راشل مک کلین نام داشت. آنها دارای سه فرزند (یک پسر و دو دختر) بودند. پدرش مردی اشراف زاده، عاشق هنر و خیرخواه بود. مادرش زنی با ذکاوت که کارهای مهربانانه انجام می‌داد.
ولی در حمله فرد سوقصدکننده نیکی کشته می‌شود چند روز بعد راشل برای دریافت جایزه اسکار نقش مکمل زن به محل مراسم می‌رود اما فرد سوقصدکننده بایک تفنگ که در یک دوربین پنهان شده‌است تصمیم دارد راشل را به قتل برساند اما فرانک متوجه موضوع می‌شود و برای نجات راشل جلوی او می‌پرد تا جان او را نجات دهد وفرانک مجروح می‌شود وفرد حمله‌کننده دستگیر می‌شود در نهایت فرانک پس از بهبودی در فرودگاه از راشل خداحافظی می‌کند وخود را آماده مأموریت بعدی می‌کند.
مایکل سیمینو در نقش ویکتور در کنار آنا اورتیز، جیمز مارتینز، ایزابلا فریرا، ماتئو فرناندز، راشل نائومی هیلسون، بیبی وود، جورج سیر، آنتونی تورپل و میسون گودینگ بازی می‌کند. فیلمبرداری از اوت سال ۲۰۱۹ در لس آنجلس آغاز شد.
در ۹ آذر ۱۳۹۵ بیشتر اعضای این تیم که برای شرکت در فینال مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آمریکای جنوبی به کلمبیا سفر کرده‌بودند، در سانحهٔ پرواز ۲۹۳۳ لامیا ایرلاینز، جان خود را از دست دادند. از جمله بازیکنانی که در این حادثه کشته شدند می‌توان به فیلیپه ماچادو و کلیبیر سانتانا اشاره کرد. همچنین زامپیر نتو، آلن راشل و جاکسون فولمن از نجات یافتگان این سانحه هستند.
در سال ۱۹۶۶، شموئل یوسف آگنون جایزه نوبل ادبیات را با نویسنده یهودی آلمانی نلی ساکس به صورت مشترک برنده شدند. شاعران برجسته اسرائیلی یهودا آمیچای، ناتان آلترمن، لیا گلدبرگ و راشل بلوستاین بوده‌اند. رمان‌نویسان مشهور بین‌المللی معاصر اسرائیلی عبارتند از عاموس اوز، اتگار کرت و دیوید گروسمن. اسرائیل همچنین خانه امیل حبیبی بوده است که رمان زندگی پنهان سعید: بدبین و نوشته‌های دیگر او جایزه اسرائیلی برای ادبیات عرب را به ارمغان آورد.
در بدن‌سازی زنان، مسابقه تناسب‌اندام و فیگور محبوبیت بیشتری نسبت به مسابقه پرورش‌اندام بانوان دارد چراکه در آن حجم عضلانی بیشتر، اهمیت ندارد و تناسب‌اندام در یک حجم متعارف (همانند بدن راشل مک‌لیش) مدنظر قرار گرفته می‌شود، همچنین این مسابقات بعضاً دارای آیتم‌های ایروبیک می‌باشند و زیبایی چهره نیز در آن تأثیرگذار است.
در دسامبر ۲۰۲۰، راشل لی کوک برای بازی در نقش مادر شخصیت ادیسون ری به جمع بازیگران پیوست. تأیید شد که شخصیت کوک با شخصیت اصلی او ارتباطی ندارد. اندرو ماتارازو، ونسا دوباسو، برایان تورس، رومل دی سیلوا، دومینیک گودمن، رایان هولیس و تیفانی سایمون نیز به تولید پیوستند.
آنجا در دامنه کوهستان وجایی است که یک دریاچه دارد اما تهدیدکننده راشل آن‌ها را دنبال کرده ومتوجه محل جدید آن‌ها شده‌است وپدر فرانک درنبود او وظیفه نجات اهالی خانه را برعهده می‌گیرد.
راشل مارن یک سوپر استار موسیقی ونامزد جایزه اسکار است که تهدید به مرگ شده‌است فرانک فارمر محافظ شخصی ویژه است که قبلاً محافظ شخصی رئیس‌جمهور آمریکا بوده‌است را برای محافظت از راشل استخدام می‌کنند.