رامن
معنی کلمه رامن در لغت نامه دهخدا

رامن

معنی کلمه رامن در لغت نامه دهخدا

رامن. [ م َ ] ( اِخ ) شهرکی است [ از جبال ] کم مردم و بسیار کشت و برز و به براکوه نهاده است. ( حدود العالم ). بر طبق نوشته یاقوت حموی قصبه ای بوده است در یازده فرسنگی بروجرد و 7فرسنگی همدان. ( از قاموس الاعلام ترکی ج 3 ) ( از معجم البلدان ج 4 ).
رامن. [ م َ ] ( اِخ ) قریه ای است در دوفرسنگی بخارا. ( از معجم البلدان ) ( از انساب سمعانی ) ( از اللباب فی تهذیب الانساب ).

معنی کلمه رامن در فرهنگ فارسی

قری. است در دو فرسنگی بخارا .

معنی کلمه رامن در دانشنامه عمومی

رامن ( به ژاپنی: ラーメン ) یکی از غذاهای ملی ژاپن است. این غذا از ریختن نودل چینی در داخل سوپ ماهی یا گوشت تهیه می شود. در داخل سوپ رامن معمولاً سس سویا یا میسو وجود دارد. ممکن است بر روی نودل گوشت مزه داده شدهٔ خوک به نام چاشو، جلبک دریایی یا نوری، ذرت و سبزیجات دیگر قرار بگیرد. هر منطقه از ژاپن دارای نوع مخصوصی از رامن است.
بعد از بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی توسط امریکا، تعداد زیادی از مزارع ژاپن از بین رفته بودند و ملیون ها تن محصول کشاورزی دیگر قابل خوردن نبودند. همچنان به دلیل عوارض حاصل از بمباران و تشعشعات هسته ای، خیلی از زمین ها در کشور پر تراکمی مثل ژاپن که خاک کشاورزی فراوانی ندارد اصلا تا سالها قابل استفاده نبودند و قحطی ژاپن را فرا گرفت. روزانه تعداد زیادی ژاپنی جان خودرا از دست می دادند. این وضع تا حدی پیش رفت که برخی کشور ها از جمله آمریکا بعنوان کمک برای تغذیه ژاپنی ها، شروع به ارسال مقادیر زیادی آرد گندم کردند تا با درست کردن نان و خوردن آن ژاپنی ها از قحطی نجات پیدا کنند.
اما مشکل اینجا تمام نشد. ژاپنی ها که نان در رژیم غذایی شان جای زیادی نداشت نمی توانستند آرد گندم را مصرف کنند. وضعیت مدتی به همین منوال بود تا وقتی که در سال ۱۹۵۸ مموفوکو آندو نودل درست شده با آرد گندم به نام رامن را اختراع کرد و ژاپن را از قحطی نجات داد.
در اکتبر ۲۰۱۰، یک ایموجی یونی کد ۶٫۰ U+1F35C 🍜 steaming bowl با عنوان "Steaming Bowl" تأیید شد، که نودل های رامن ژاپنی را در یک کاسهٔ بخارپز با چاپستیک به تصویر می کشد. در سال ۲۰۱۵، این نماد به ایموجی ۱٫۰ اضافه شد.
معنی کلمه رامن در فرهنگ فارسی
معنی کلمه رامن در دانشنامه عمومی
جملاتی از کاربرد کلمه رامن

جملاتی از کاربرد کلمه رامن

گفتا نعوذبالله از این رای منحرف کو شد وجوب حفظ بدن رامن الحرف
آجیسن رامن (ژاپنی: 味千ラーメン) شرکت صنایع غذایی ژاپنی است، که در سال ۱۹۶۸ تأسیس شد.
باید او رامن مطیع از جان شوم هر چه گوید بنده فرمان شوم
راستی رامن وصف انگور هرات را نتوانم چرا که از باقی والاتر است. دانه هایش از اندیشه ی خردمندان لطیف تر است و پوستش از دل غریب نازک تر، انگور سپیدش در نرمی و درازی چون انگشتان دخترکان آهو وش است
رستوران اصلی ایوان رامن نخستین بار در ستاگایا-کو، توکیو در ژوئن ۲۰۰۶ افتتاح شد که تنها ۱۰ صندلی داشت، اما موفق شد نقدهای مثبتی را به خود جلب کند. او در سال ۲۰۱۰ در همان نزدیکی، شعبه دیگری با ۱۶ صندلی بازگشایی کرد. او چند سال بهد به آمریکا بازگشت و در سال ۲۰۱۵ شعبهٔ اصلی توکیوی خود را بست و ساختمان رستوران را به همکار و مدیر سابق آن «هیسائو ماتسوموتو» واگذار کرد.
اورکین در سال ۲۰۱۱ به نیویورک نقل مکان کرد و در سال ۲۰۱۳ رستوران‌های ایوان رامن را در هلز کیچن و لوئر ایست ساید افتتاح کرد. او در نوامبر ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، این رستوران را بست.