رسانده

معنی کلمه رسانده در لغت نامه دهخدا

رسانده. [ رَ / رِ دَ / دِ ] ( ن مف ) متصل شده. ( فرهنگ فارسی معین ). الحاق شده. اتصال داده شده. ( یادداشت مؤلف ). || انتقال داده. || حمل کرده. || ابلاغ شده. ( فرهنگ فارسی معین ). و رجوع به رساندن شود.

معنی کلمه رسانده در فرهنگ عمید

۱. ابلاغ شده.
۲. متصل شده.
۳. [قدیمی] پرورانده.

معنی کلمه رسانده در فرهنگ فارسی

( اسم ) ۱ - متصل شده . ۲ - انتقال داده ۳ - حمل کرده . ۴ - ابلاغ شده .

جملاتی از کاربرد کلمه رسانده

این بازیکن سابقه بازی در تیم ملی زیر ۲۰ سال برزیل را در کارنامه داشته و تا پیش از پیوستن به تراکتورسازی، ۲۳ بازی در لیگ برتر فوتبال برزیل انجام داده و یک گل نیز در این لیگ در مقابل کورینتیانس به ثمر رسانده است.
فکنده چنگ درو دام صحبت از هر تار رسانده عود به هر مغز سر، بخور نعم
ز غرور ناز فعیتی‌ که به ما رسانده پیام تو چقدر شکسته‌کلاه دل خم طاق نسبت چینی‌ات
خمار مجلسیان عرض ساغر است اینجا ز بیدماغی مستان رسانده گیر دماغ
سروش حبیبی نیز این اثر را ترجمه کرده و نشر چشمه آن را به‌چاپ رسانده است.
علیرضا منصوریان، سرمربی باشگاه نفت تهران، دربارهٔ این اتفاق مدعی شد یک نفر که مسئول به نظر می‌رسیده، شایعه تساوی بازی سپاهان و سایپا را به نیمکت تراکتورسازی رسانده است. همچنین مدیرعامل باشگاه نفت تهران نیز در برنامه ۹۰ عنوان کرد افرادی بیسیم به دست گفتند بازی در اصفهان ۲ بر ۲ شده‌است.
بابت رسانده خدمت خود را به منتها هان ابتدای خدمت تو است ای خجسته کار
کار در عشق رسانده ست به جایی مجنون که سیه خانه ز پیراهن لیلی دارد
نکته ۱: صادقی جمعاً ۳۱۶ بازی رسمی برای استقلال انجام داده و ۱۶ گل به ثمر رسانده است و با ۲۵۸ بازی رکورددار بازی برای استقلال در لیگ برتر است.
سال انتخابات پر سر و صدا بود. پس از ترور مارتین لوتر کینگ رهبر جنبش حقوق مدنی، شورش‌های نژادی پس از آن در سراسر کشور، ترور نامزد دموکرات ریاست جمهوری رابرت اف کندی و مخالفت گسترده با جنگ ویتنام در سراسر دانشگاه‌های مشخص شده بود. محبوبیت حزب دموکرات رئیس جمهور لیندون بی. جانسون که یک دوره چهار ساله رابه پایان رسانده بود، کاهش یافته است.
او همچنین علاوه بر فعالیت‌های اجرایی در حوزه طراحی گرافیک،  طراحی ده‌ها عنوان پوستر، نشانه، جلد، نشریه و ...  را به انجام رسانده و آثارش در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی ارائه شده است.
این مهاجم به همراه باشگاه رئال مادرید و در فاصلهٔ سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۰ پنج بار پیاپی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در همهٔ فینال‌ها گلزنی کرد. همچنین او اولین بازیکن تاریخ است که در پنج فینال پیاپی در جام باشگاه‌های اروپا گلزنی کرده و در کل ۷ گل در این فینال‌ها به ثمر رسانده است. او به همراه فرانس پوشکاش رکورددار گلزنی در فینال این رقابت‌ها است.
او تا به اینجا ۱۷ بازی برای تیم ملی آرژانتین انجام داده و ۳ گل به ثمر رسانده است و سابقه قهرمانی جهان با این تیم را دارد ، وی همچنین در تیم های پایه آرژانتین هم بازی کرده است .
نهم گردون سر او را بود تاج رسانده پایه خود را به معراج
برون آمد از شهر فغفورشاه خروش تبیره رسانده به ماه
در بازی‌های تشکیل شده از دو بازیکن یا بیشتر، افراد اغلب باورهایی را دربارهٔ رفتار و تصمیم‌های دیگران (بازیکنان) شکل می‌دهند که این باورها معمولاً در طول زمان تغییر می‌کند. این مسئله به عنوان اعتقاد به یادگیری در بازی شناخته می‌شود. افراد تحت آزمایش قرار گرفته نیز معمولاً به انتخاب دوباره تصمیماتی که پیشتر به آنان سود رسانده تمایل بیشتری نشان می‌دهند. این مسئله به نام یادگیری تقویتی شناخته می‌شود.
این باده ای که آن لب میگون رسانده است چون نار شق کند دل بسیار شیشه را
سرشک خانه بیتابیم رسانده بآب بخاکپای تو چشمم امیدها دارد
کلک تو رسانده است صائب در هر کف خاک، گلستان‌ها
بلافاصله پس از دیدار با فولاد، استقلال به آلمان رفت تا در روز ۴ بهمن دیداری دوستانه را با تیم اشتوتگارت برگزار کند. این بازی برای کمک به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه بم برنامه‌ریزی شده بود. استقلال که بلافاصله پس از بازی در اهواز با پروازی خسته‌کننده خود را به آلمان رسانده بود، با وجود شکست ۳–۰ نمایش خوبی در این دیدار داشت. ۸ بازیکن استقلال به دلیل آسیب‌دیدگی یا مشکلات دیگر در ایران ماندند و استقلال با ترکیبی از بازیکنان اصلی و جوان خود در این بازی خیریه شرکت کرد. اشتوتگارت با مربی‌گری فیلیکس ماگات تیم چهارم جدول بوندس‌لیگا بود.