روبه رو

معنی کلمه روبه رو در فرهنگ عمید

رودررو، برابر هم.
* روبه رو شدن: (مصدر لازم ) برابر هم شدن، به هم رسیدن و رودرروی یکدیگر واقع شدن.
* روبه رو کردن: (مصدر متعدی ) [عامیانه، مجاز] دو تن را در برابر هم نگه داشتن که حرف های یکدیگر را بشنوند یا مطلبی را در مقابل هم بگویند.

جملاتی از کاربرد کلمه روبه رو

ایستادش روبه رو بالای سر گفت ای بد عهد از حق بی خبر
وی سرانجام در مهٔ ۱۸۲۱ در جزیرهٔ سنت هلن در حالی که به آن تبعید شده بود، درگذشت. جسدش پس از چندین دهه به وسیلهٔ کشتی‌ای به فرانسه بازگشت و با استقبال بی‌نظیر مردم فرانسه روبه رو شد.
جورجیا خود را با حقیقت روبه رو می‌کند که او بیش از دو هفته دیگر زنده نخواهد ماند.
این فیلم با واکنش نسبتاً خوب منتقدان روبه رو شد. و توانست جایزه بزرگ جشنواره را از آن خود کند.
تا با تو روبه رو نشد آن جیبش کفر کیش باطل ز حق و شرک ز ایمان جدا نشد
یک دختر یتیم در آرزوی تبدیل شدن به یک رقاص حرفه‌ای بود اما هیچ گونه آموزش رسمی در این زمینه نداشت برای همین تصمیم می گیرد تا از یتیم‌خانه فرار کرده و به پاریس برود. جایی که او می‌تواند یک هویت تازه گرفته و در کلاس های اپرای پاریس شرکت کند. او آموزش های لازم را کسب می‌کند و در میان دانش آموزان آنجا دوستان زیادی پیدا می‌کند. سرپرست اپرای پاریس به نام اودت به همراه یک مخترع جوان به نام ویکتور به او کمک کرده تا با چالش های خود روبه رو شود . فلیسی با شور و شوق زیادی تمرینات سخت خود را انجام می‌دهد تا بتواند رویای خود را به حقیقت تبدیل کند …
چشم افکندش به چشم و روبه رو دوخت لختی دیده ی حسرت بدو
فرهنگ می‌سی‌سی‌پی یک فرهنگ بومی آمریکایی پیچیده و تپه ساز بود که تقریباً از ۸۰۰ پس از میلاد تا ۱۵۰۰ پس از میلاد در جنوب شرقی ایالات متحده کنونی شکوفا شد. بومیان مسیرهای تجاری پیچیده و طولانی داشتند که مراکز اصلی مسکونی و تشریفاتی آنها را از طریق دره‌های رودخانه و از ساحل شرقی تا دریاچه‌های بزرگ به هم متصل می‌کرد. برخی از کاوشگران برجسته ای که با فرهنگ می‌سی‌سی‌پی مواجه شدند و در آن زمان رو به افول بودند، روبه رو شدند و توصیف کردند، از جمله پانفیلو د نارواز (۱۵۲۸)، هرناندو دو سوتو (۱۵۴۰)، و پیر لو موین دیبرویل (۱۶۹۹).
این نشان به شکل روبه رو است و هر چهارگوش رنگی درون آن معنای ویژه‌ای دارد.
اولین تک آهنگ این گروه به نام «بارون» در سال ۱۳۹۵ منتشر شد و با استقبال گسترده ای روبه رو شد. آهنگ بارون بعداً در آلبوم نخست این گروه یعنی «دیوونه بازی» قرار گرفت. این گروه با تک آهنگ «هر بار این درو» به اوج محبوبیت رسیدند.این گروه در پنجمین دوره جشن موسیقی ما در سال ۱۳۹۷، تندیس طلایی بهترین قطعه برگزیدهٔ موسیقی پاپ از نگاه مردم را برای قطعه «یه لحظه نگام کن» دریافت کرد.
هر چه می گفت از غمت شد راست با تو دل را چو روبه رو کردم
در واقع بازی درمانی تنها رها کردن کودک با اسباب بازی‌ها نیست. هر گاه کودک بتواند از طریق مواجه شدن صحیح با مشکلات و رویدادهایی که موجب هیجان و اضطراب او شده‌اند روبه رو شود، می‌تواند با تنش حاصله از آن مقابله کند. کودک اگر نتواند هنگام رویارویی با اضطراب راهی منطقی برای خود پیدا کند، دچار ترس و دلهره خواهد شد. به‌طور کلی می‌توان گفت که با کمک بازی درمانی می‌توان عملکردهای منفی و ناسالم عاطفی، احساسی و رفتاری کودکان را تشخیص داد و به معالجه زودهنگام ناتوانی‌هایی جسمی و روانی او پرداخت.
اقتصاد سوریه به عنوان یک اقتصاد دولتی شناخته می‌شود. فقدان منابع مالی نیرومند و زیرساخت‌های لازم در بخش خصوصی و نیز دخالت دولت در اقتصاد باعث شده تا این کشور با وضعیت دشوار اقتصادی روبه رو شود.
هوا هرگرد از راهش که رفتی سرشکش روبه رو کردی و گفتی
در حال حاضر جمعیت مسیحیان حدود ۱۰۰ میلیون برآورد می‌شود که با سرکوب روبه رو می‌باشند، به ویژه در کشورهای کمونیستی و بسیاری از کشورهای دیگر مانند هندوستان.