رایس

معنی کلمه رایس در لغت نامه دهخدا

رایس. [ ی ِ ] ( ع ص ) رائس. اسم فاعل از ریشه «رأس ». رجوع به رأس شود.

معنی کلمه رایس در فرهنگ فارسی

رائس . اسم فاعل از ریشه رائ س

جملاتی از کاربرد کلمه رایس

وی هم‌اکنون رئیس مؤسسه جیمز بیکر در دانشگاه رایس می‌باشد.
این ساعت‌های پایانی به‌طور کلی نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد که از فیلم‌نامه و بازی انگوری رایس تمجید کرده‌بودند. در تارنمای راتن تومیتوز فیلم دارای رتبه ۸۳٪ بر اساس بررسی ۵۲ نقد است و منتقدان به‌طور میانگین نمره ۷/۳ از ۱۰ به این فیلم داده‌اند. در تارنمای متاکریتیک، این فیلم امتیاز ۶۱ از ۱۰۰ را بر اساس ۹ نقد دارد که حاکی از نقدهای مطلوب است.
یوهان فیلیپ رایس یک بلندگوی الکتریکی را در سال ۱۸۶۳ در تلفن خود نصب کرد که قادر بود صدایی واضح تولید کند.
در طول دههٔ ۱۹۳۰، محبوبیت رایس کاهش یافت و او برای زندگی به بلیدا بازگشت و در ۱۸ اوت ۱۹۴۰ در آنجا درگذشت.
برون در سال 1995 دانشگاه هاروارد را ترک و به عنوان استاد شیمی و علوم مواد به دانشگاه رایس رفت. در سال 1997 او از سمت خود در شرکت گالیا نیز استعفا کرد. در سال 1998، او به ریاست بخش شیمی در بنیاد چارلز دانکن در دانشگاه رایس منصوب شد.
در سال ۲۰۰۸، آرسنا شروع به انتشار کمیک هلن کلر، نوشته شده توسط، کریزبرگ و متیو رایس پرداخت. در آن، به هلن کلر در سن دانشگاهی وسیله ای داده می‌شود که به او امکان دیدن و شنیدن و توانایی‌های جسمی او را می‌دهد و در این مرحله او را برای محافظت از رئیس‌جمهور ایالات متحده استخدام می‌کند.
انگوری رایس در ۱ ژانویه ۲۰۰۱ در سیدنی به دنیا آمد. نام او برگرفته شده از نام شهری در نیو ساوت ولز، که مادربزرگش در آنجا زندگی می‌کرد، است. پدر او، جرمی رایس، کارگردان و مادرش، کیت رایس، نویسنده استرالیایی است. او به همراه پدر و مادرش در ملبورن زندگی می‌کرد. وی همچنین به مدت پنج سال در پرث و یک سال در مونیخ زندگی کرده‌است.
ادگار رایس باروز در ۱۹ مارس ۱۹۵۰ در کالیفرنیا درگذشت.
دو روز پیش از مناظره دوم انتخابات سراسری ویدئویی مربوط به سال ۲۰۰۵ درز شد که در آن ترامپ در گفتگو با بیلی بوش، مجری وقت برنامه هالیوود اکسس، با زبانی که رسانه‌ها آن را «رکیک» خواندند دربارهٔ زنان صحبت می‌کند و از تلاش‌هایش برای اغوا کردن زنی متأهل می‌گوید. این نوار ضبط شده باعث شد ترامپ برای نخستین بار در طول این کارزار به‌طور علنی عذرخواهی کند. جمعی از سیاستمداران ارشد، سناتورها، نمایندگان مجلس و فرمانداران جمهوری‌خواه در پی آن حمایت خود از ترامپ در انتخابات را پس گرفته و از او خواستند از رقابت کنار بکشد. از جمله این سیاستمداران جان مک کین و کاندالیزا رایس از چهره‌های مطرح حزب جمهوری‌خواه بودند.
وقوع انقلاب ۱۹۰۵ در روسیه، الهام‌بخش انقلاب‌ها و جنبش‌های مهمی در منطقه و جهان شد. حسن تقی‌زاده، سسیل اسپرینگ رایس (سفیر انگلیس در ایران)، ایوان آلکسیوویچ زینوویف (دیپلمات روس) و ادوارد براون از جمله افرادی هستند که بر ارتباط انقلاب ۱۹۰۵ روسیه و انقلاب مشروطهٔ ایران تأکید کرده‌اند. تأثیر این انقلاب بر منطقهٔ قفقاز روشن و عمیق بود و ایرانیانی که برای کار یا تجارت به این منطقه رفت‌وآمد داشتند، با آگاهی و روابطی که در آنجا به‌دست آوردند، توانستند در انقلاب مشروطه نقش‌آفرین باشند؛ چنان‌که در سال‌های بعد، انقلابیون گرجی، آذری و ارمنی هم به کمک مشروطه‌خواهان ایرانی آمدند.