راو

معنی کلمه راو در لغت نامه دهخدا

راو. ( هندی ، اِ ) رای. ( از رشیدی ). رجوع به رای و را و باده شود.
راو. [ وِن ْ ] ( ع ص ) راوی. اعلال شده ٔراوی و اسم فاعل از ریشه «روی ». روایت کننده. ج ، راوون و رُواة. ( از اقرب الموارد ). رجوع به راوی شود.

معنی کلمه راو در فرهنگ فارسی

راوی . اعلال شد. راوی و اسم فاعل از ریشه (( روی ) ) .

جملاتی از کاربرد کلمه راو

اکستریم رولز شامل مسابقاتی بین دشمنی‌های موجود، ماجراهای پیش آمده و استوری‌هایی خواهد بود که پیش از این در برنامه‌های راو پخش شده بود. کشتی‌گیرها با توجه به مسابقات یا سری اتفاقاتی که برایشان رخ می‌دهد و تنش را به حد اکثر می‌رساند، نقش منفی یا قهرمان به خود می‌گیرند.
مه راو را در ازل هر کس که در دل جا نداد دل پر ازحسرت ز بدبختی چوبو تیمار داشت
از درگیری‌های جدید این گروه می‌توان به (دالف زیگلر) اشاره کرد. تریپل اچ بخاطر وفاداری اورتن به او یک مسابقه نبردبان در پیپرویو مانی ان د بنک سر کمربند بدون صاحب داد (کمربندها بخاطر مصدومیت دنیل بر این از او گرفته شده بود) دو هفته بعد در راو تریپل اچ کین را به این مسابقه اضافه کرد تا به رندی کمک کند. ورندی به مصاف جان سینا البرتو دل ریو شیمس بری وایت آنتونیو سزار و رومن رینز و کین رفت. بعد از اینکه شیلد به‌طور کلی از هم پاشید رندی که حالا عضو تیم آتورتی بود چندین بار با رومن رینز مسابقه داد که تقریباً در همه آن‌ها رندی شکست خورد. پس از اتمام درگیریش با رومن رینز با کریس جریکو درگیر شد و یکی دو مسابقه با او داد.
انگل مدتی فول تایم در میادین حاضر بود و در این مدت توانست، ساموآجو، چدگیبل، جیندرماهال، بابی لشلی و … را شکست دهد. انگل در یکی از شوهای راو اعلام کرد که آخرین مسابقه اش را در رسلمنیا۳۵ مقابل کوربین انجام می‌دهد و دیگر از صنعت رستلینگ خداحافظی خواهد کرد.
ببرد آن سیمبر راو نهان کرد زبان در پیش دختر دُرفشان کرد
به زاری کشت جلاد فراقش نزاری راو وصلش بر قضا بست
او در سال ۲۰۱۳ با دبلیودبلیوئی قرارداد بست و در مرکز آموزشی دبلیودبلیوئی و در برند توسعه‌ایِ دبلیودبلیوئی ان‌اکس‌تی در اورلندو، فلوریدا فعالیتش را آغاز کرد. بلیس آغاز کارش در بخش اصلی را با ورود به اسمک‌داون در سال ۲۰۱۶ آغاز کرد، جاییکه او دو بار قهرمان کمربند زنان اسمک‌داون شد و اولین کسی شد که موفق می‌شود دو بار قهرمان این کمربند شود. او در آوریل ۲۰۱۷ به برند راو منتقل شد و موفق شد سه بار قهرمان کمربند زنان راو شود. او در مجموع دو برند، پنج بار قهرمان کمربند زنان شده‌است و دومین نفر در دبلیودبلیوئی است که موفق شده حداقل یکبار قهرمان سه کمربند مهم زنان (راو، اسمکدان و تگ تیم) بشود. همچنین او در سال ۲۰۱۸ موفق به پیروزی در مسابقه مانی این د بنک زنان و نخستین مسابقه الیمینیشن چمبر زنان شد.
انگل در سال ۲۰۱۷ به عنوان جنرال منیجر راو بازگشت ولی بعد از تقریباً یک سال با بارون کوربین وارد فیودی شد که در نهایت به برکناری انگل انجامید.
در ۱۴ فوریه، سوپر شو راء (آخرین راو قبل از الیمنشن چمبر) رندی اورتن به مصاف بیگ شو رفت و تا پای برد پیش رفت اما با حملهٔ دنیل برایان و ضربه زدن با کمربند به سر رندی اورتن نه تنها باعث دیسکالیفای شدن بیگ شو شد بلکه با این ضربه اورتن دچار صدمه و تکان خوردن مغز شد که منجر به بیهوشی می‌شود. با این مصدومیت اورتن مسابقه الیمنشن چمبر را از دست داد و جای او را سنتینو مارلا در یک بتل رویال به حذف کردن ایزیکیل جکسون و دیوید اوتانگا پر کرد. اورتن پس از دو هفته به اسمکدان بازگشت به مصاف دنیل برایان رفت ولی مسابقه اش را با دخالت کین با کانت اوت باخت و سپس با کین درگیر شد و در انتها یک چوک اسلم از کین خورد. کین با تحقیر به رندی اورتن گفت بازگشتت را خوشامد می‌گویم!
د راو گهر بنماید ز خویشتن یاقوت بدو هنر بنماید عبیر و عنبر و بان
یوسف در بین یهودیان سفاردی در تمامی دنیا بسیار محبوب است و به خاطر احکام شرعی خود جایزه راو کوک را در اسرائیل برنده شده‌است.
عاقبت چون کرد پیغامبر نماز دفن کرد آن کشته راو گشت باز
قوم عیسی لو راو احیائه عالم الحس انکروا عیسی اذا
پس از ان و در نو مرسی از کمربندش در مقابل جان سینا و دین امبروز دفاع کند و در سواریو عضو تیم ۵نفر اسمک‌داون بود و موفق به شکست تیم راو شدند
در اسمک‌داون ۲ آوریل، دین امبروز با لوک هارپر مسابقه داد ولی بعد از اینکه هارپر او را درون یک میز کوبید، این مسابقه بدون برنده اعلام شد. در راو ۱۳ آوریل، بعد از اینکه هارپر طی مسابقه‌ای با سلب صلاحیت بر رایبک پیروز شد، امبروز ناگهان به او حمله کرد. در راو بیستم آوریل، امبروز و هارپر بار دیگر مسابقه دادند که باز هم بدون برنده بود. بعدتر در همان برنامه اغلام شد که امبروز و هارپر در اکستریم رولز و طی یک مسابقه شیکاگو استریت فایت به مصاف هم می‌روند.
و این لفظی جامع است مر کل احکام توحید راو
خرد راو دین را رهِ دیگر است که هر غافلی را نه اندر خور است
خانه راو باش تهی کن که شاه می رسد و می کند آن جا نزول
و دیگر جانب اصل: (عقل) برابر رسول فرعست مرامر راو اصلست مر وصی را و نفس را. و نفس فرعست مرعقل راو اصلست مر امام را وجدرا. و جد فرعست مر نفس را و اصلست مر فتح را و حجت را. و فتح فرعست مر جد را و اصلست مر خیال را وداعی را. و خیال فرعست مر فتح را و اصلست مر (اهل) دعوت را.