رانده شده
معنی کلمه رانده شده در لغت نامه دهخدا

رانده شده

معنی کلمه رانده شده در لغت نامه دهخدا

رانده شده. [ دَ / دِ ش ُ دَ / دِ ] ( ن مف مرکب ) نعت مفعولی از رانده شدن. بیرون کرده شده. اخراج شده. تبعیدشده. طردشده. نفی شده. طرید. لعین. مطرود. ( منتهی الارب ). رجوع به راندن شود.

معنی کلمه رانده شده در فرهنگ فارسی

نعت مفعولی از رانده شدن . بیرون کرده شده . اخراج شده . تبعید شده .

معنی کلمه رانده شده در دانشنامه عمومی

رانده شده (فیلم ۲۰۰۱). رانده شده یا راننده ( به انگلیسی: Driven ) یک فیلم اکشن و ورزشی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۱ به کارگردانی رنی هارلین با بازی سیلوستر استالونه است که نویسنده و تهیه کننده نیز می باشد. داستان فیلم بر تلاش یک راننده مسابقه جوان برای برنده شدن در مسابقات قهرمانی مسابقات اتومبیل رانی است. قبل از تولید، استالونه در بسیاری از مسابقات فرمول یک دیده شد، اما به دلیل محرمانه بودن تیم ها از اتومبیل های خود، نتوانست اطلاعات کافی در مورد این دسته کسب کند. در این فیلم بازیگرانی همچون سیلوستر استالونه، برت رینولدز، کیپ پاردیو، تیل شوایگر، جینا گرشان، استلا وارن، کریستیان د لا فوئنته، استیسی ادواردز، رابرت شان لئونارد، ژاک ویلنوو، آدریان فرناندز و خوان پابلو مونتویا ایفای نقش کرده اند.
این فیلم عموماً نقدهای منفی از منتقدان دریافت کرد و یک شکست تجاری در گیشه بود.
این فیلم عمدتاً در تورنتو، کانادا، از ۶ ژوئیه ۲۰۰۰ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۰۰، و همچنین در انواع مسابقات جهانی که توسط CART تأیید شده بودند، فیلمبرداری شد.
• این فیلم یک شکست تجاری بود و تنها ۳۲ میلیون دلار در مقابل بودجه ۷۲ میلیون دلاری به دست آورد. این عملکرد ضعیف به بهبودی نسبتاً موفق ( با فیلم ۱۹۹۹ دریای آبی عمیق و فیلم ۱۹۹۶ بوسه طولانی شب بخیر ) از شکست انتقادی و مالی کارگردان هارلین جزیره کاتتروت پایان داد. با این حال، این اولین فیلم افتتاحیه شماره ۱ استالونه پس از سرزمین پلیس ( ۱۹۹۷ ) بود.
• در راتن تومیتوز، این فیلم بر اساس ۱۱۱ نقد، با میانگین امتیاز ۳٫۶ از ۱۰ و امتیاز ۱۴ درصدی دارد.
• در متاکریتیک، امتیاز ۲۹ از ۱۰۰ بر اساس ۲۶ منتقد، نشان دهنده «بررسی های عموماً نامطلوب» است.
• تماشاگران در نظرسنجی سینماسکور به فیلم نمره متوسط "B - " در مقیاس A+ تا F دادند.
رانده شده (فیلم ۲۰۱۰). رانده شده ( به انگلیسی: Outcast ) فیلمی محصول سال ۲۰۱۰ و به کارگردانی کالم مککارتی است. در این فیلم بازیگرانی همچون جیمز نسبیت، کیت دیکی، جیمز کازمو، نیال بروتون، هانا استنبریج، کارن گیلان، ایان وایت و دانیل پورتمن ایفای نقش کرده اند.
رانده شده (مجموعه تلویزیونی). رانده شده سریال درام آمریکایی در ژانر وحشت است که بر اساس داستانی با همین نام توسط Robert Kirkman نوشته شده است. ده قسمت فصل اول در ژوئن ۳، ۲۰۱۶ توسط Cinemax پخش شد. داستان فیلم ماوراء طبیعی است و مردمی را نشان می دهد که توسط شیطان تسخیر شده اند.
در مارس ۱۴، ۲۰۱۶ این سریال وارد فصل دوم شده است.
پخش بین المللی سریال توسط کانال های بین المللی فاکس از ژوئن ۲۰۱۶ شروع شد. در بیستم ماه مه ۲۰۱۶ در اروپا گروه شبکه های فاکس قسمت اول سریال را توسط Facebook پخش کرد. TV5 نیز قسمت اول سریال را در فیلیپین با فاصله 24ساعت از پخش در آمریکا از چهارم ژوئن ۲۰۱۶ آغاز کرد.
معنی کلمه رانده شده در فرهنگ فارسی

جملاتی از کاربرد کلمه رانده شده

هپتالیان قومی بودند که در آسیای میانه و باختر چین به دامداری و کوچ‌روی مشغول بودند اما به تدریج توسط اقوام بیابانگرد ترک-مغول (آلتایی زبان) به جنوب و جنوب‌غربی محل سکونتشان رانده شده و در آنجا حکومت‌هایی تأسیس کردند.
خارجی رانده شده از پیش شاه او شده در صورت و معنی تباه
در احیاء از پیامبر(ص) روایت شده است که: ابلیس هیچ روزی رانده شده تر، کوچک تر و خشمناک تر از روز عرفه نیست.
ایتو مانشو (به ژاپنی: 伊東マンショ)؛( تاریخ ورودی نامعتبر است – ۱۳ نوامبر ۱۶۱۲) یکی از چهار نوجوانی بود که در سال ۱۵۸۲ همراه با گروه اعزامی تنشو به روم رفت. وی پس از بازگشت به ژاپن فعالیت خود را در جهت گسترش مسیحیت ادامه داد و پایگاه خود را قلمروی کوکورا قرار داد. در سال ۱۶۱۱ توسط دایمیوی این قلمرو هوسوکاوا تادائوکی از این قلمرو رانده شد. سپس به ناکاتسو، اوئیتا رفت اما از ناکاتسو هم رانده شده و پس از آن به ناگاساکی نقل مکان کرده و در سال ۱۶۱۲ در این شهر به علت بیماری درگذشت.
بازی ترس به‌طور معمول بازی لبه محسوب می‌گردد، دسته ای از فعالیتهای مرتبط با بی‌دی‌اس‌ام که جه از نظر جسمی و چه به لحاظ روانی خطراتی را نیز دربردارد. تحت شرایطی که در بازی‌های جنسی، محدودیت‌هایی به عنوان خط قرمز فرد تعیین می‌شود، در ترس بازی ممکن است این محدودیت‌ها با هدف افزایش تحریک جنسی به عقب رانده شده یا تا حد زیادی نادیده گرفته شوند، زیرا فرد مفعولی بر اثر حس ناتوانی دچار احساس هیجان می‌شود.
این قوم ژرمن در سدهٔ چهار و پنج میلادی از آن‌سوی رودخانه راین به سمت جنوب فرانسه امروزی آمده و یک پادشاهی را در نواحی شهر «تولوز» تأسیس کردند که بعدها توسط «کلوویس» پادشاه فرانک‌ها از این منطقه بیرون رانده شده و به سمت اسپانیا عقب‌نشینی کردند. با گذشت زمان، ویزیگوت‌ها در این شبه جزیره یک پادشاهی اشرافی و فئودالی ایجاد می‌کنند. در حقیقت ویزیگوت‌ها الگوی حکومت رومی را برای فرمانروایی برگزیده بودند. آنها از فرهنگ یا تمدن مشخصی برخوردار نبودند و قدرت آنها در سایه شمشیر و تاخت‌وتاز سرداران و سربازان معنا می‌یافت. در روزگار ویزیگوت‌ها، کشاورزان وابسته به زمین بودند و حق آزادی برای رفتن به جای دیگری را نداشتند.
عده‌ای از متفکران سانسور را مصداقی از سرکوب دیدگاه‌ها یا بهره‌برداری از تبلیغات منفی، دخالت در کار رسانه‌ها و روابط اجتماعی یا ارائه اطلاعات نادرست یا حتی ایجاد مراکز آزادی بیان می‌دانند. درهریک از این روش‌ها اطلاعات مطلوب با سیاست جلوگیری از کسب مخاطب توسط عقاید مختلف و تشکیل جلسات بحث آزاد و دادن میدان به عقاید به حاشیه رانده شده به افراد جامعه تحمیل می‌شود.
در همین سال، در روز ۳۱ دسامبر یک توده بربر در ابعادی مافوق‌طبیعی متشکل از وندال‌ها، الانان‌ها، و سوئبی‌ها که توسط هون‌ها به‌سوی غرب رانده شده بودند، از رود راینِ یخ‌زده گذشته و وارد گالیا شدند.
یک آونگ میرا و رانده شده یک سامانه نظریه آشوب است.
این بخش از بافت همبند، یک عامل مهم جهت جلوگیری از عبور مولکول‌های بزرگ از لایه اپی نوریوم به داخل فاسیکول است. زمانی که پری نوریوم دچار ضایعه و شکافی گردد، رشته‌های عصبی داخل فاسیکول از ناحیه آسیب به بیرون رانده شده و در نتیجه عملکرد آن‌ها دچار اختلال می‌گردد.
پس از استعفا مطلب‌اف به روسیه رفت و تا زمان مرگش در آنجا زندگی کرد. بنا به اعلامیه منتشر شده توسط وزارت کشور وقت آذربایجان، ایاز مطلب اف، به کشور روسیه پناهنده شده و به دلیل اتهاماتی از قبیل مشارکت در قتل‌عام مردم باکو توسط ارتش شوروی در ژانویه ۱۹۹۰، عدم کمک به آوارگان آذربایجانی رانده شده از ارمنستان در فاصله سال‌های ۱۹۸۸–۱۹۸۹، عدم اتخاذ تصمیم مناسب به منظور جلوگیری از حمله ارتش ارمنستان به قره باغ که از مدت‌ها قبل مبادرت به تشکیل واحدهای نظامی می‌کردند و تحویل حدود هزار اسلحه خودکار متعلق به ارتش آذربایجان به گروه‌های شبه نظامی وابسته به خود تحت تعقیب دولت آذربایجان است.