رانا
معنی کلمه رانا در لغت نامه دهخدا

رانا

معنی کلمه رانا در لغت نامه دهخدا

رانا. ( یونانی ، اِ ) انار که بعربی رمان خوانند. ( برهان ) ( آنندراج ). انار. ( ناظم الاطباء ).
رانا. ( اِ ) بمعنی راجه عموماً و لقب راجه های اودیپور که ملکی است بین مالوه و اجمیر و گجرات و رانا خصوصاً. ( از آنندراج ) ( از غیاث اللغات ). راجه هند. ( ناظم الاطباء ). || حاکم. ( ناظم الاطباء ). || لقب راجه چیت پور. ( آنندراج ) ( غیاث اللغات ).

معنی کلمه رانا در فرهنگ اسم ها

اسم: رانا (دختر) (لاتین، یونانی) (تلفظ: rānā) (فارسی: رانا) (انگلیسی: rana)
معنی: سیب دانه دار، انار، ( لاتینی، Granatum ) سیب دانه دار، در برخی منابع انار، مصحف رایای انار

معنی کلمه رانا در دانشنامه عمومی

رانا (ایماسگو). رانا شهری در شهرستان ایماسگو در استان بولکیمده در بورکینافاسوی غربی مرکزی است جمعیت آن ۲۸۵۴ نفر است.
رانا (ناحیه خرودیم). رانا ( به چکی: Raná ) یک منطقهٔ مسکونی در جمهوری چک است که در ناحیه خرودیم واقع شده است. رانا ۳۸۶ نفر جمعیت دارد.
رانا (ناحیه لوونی). رانا ( به چکی: Raná ) یک منطقهٔ مسکونی در جمهوری چک است که در ناحیه لوونی واقع شده است. رانا ۱۲٫۳۳ کیلومتر مربع مساحت و ۲۳۶ نفر جمعیت دارد و ۲۹۷ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
معنی کلمه رانا در فرهنگ اسم ها
معنی کلمه رانا در دانشنامه عمومی
جملاتی از کاربرد کلمه رانا

جملاتی از کاربرد کلمه رانا

جان دختر فرد با نفوذی به نام سرتاج رانا مورد تهدید قرار می‌گیرد او برای محافظت از دخترش دیویا یک بادیگارد با نام لاولی سینگ (سلمان خان) را استخدام می‌کند بادیگارد همه جا مراقب دختر است و حتی در کلاس درس هم همراه او می‌رود.
در سال ۱۳۸۷، این شرکت خودرویی با نام رانا طراحی کرد که بر پایه محصولات شرکت‌های خارجی بوده است و شباهت بسیاری به پژو ۲۰۶ دارد. در این سال ایران خودرو به عنوان صادرکننده نمونه ایران، جایزه ملی صادرات را کسب کرد.
پس از نبرد، بابر دهلی و آگرا، تاج و تخت قلمرو لودی را اشغال کرد و پایه و اساس حکومت گورکانیان در هند را پی‌ریزی کرد. با این حال، پیش از اینکه به فرمانروای شمال هند تبدیل شود، باید رقبای خود را شکست دهد، مانند رانا سانگا.
در ایران، خودروی پژو ۲۰۷ و به تازگی خودروی سورن پلاس، رانا پلاس و تارا دارای این استاندارد می‌باشند.
سال‌ها بعد هنگامی که مایا فوت می‌کند لاولی همراه فرزندش به دیدار پدر دیویا می‌رود. پسر لاولی که دفتر خاطرات مادرش در دست اوست و آن را خوانده‌است از دیویا می‌خواهد تا با پدرش ازدواج کند و سرتاج رانا پدر دیویا هم همین در خواست را تکرار می‌کند. آن دو باهم ازدواج می‌کنند و پسر لاولی به در خواست مادرش دفتر خاطرات را دور می‌اندازد. اما لاولی دفتر را پیدا می‌کند و تازه متوجه می‌شود دیویا همان چایا بوده‌است بعد از آن لاولی به دیویا زنگ می‌زند و او را چایا خطاب می‌کند.
اشوتوش رانا رام‌نارایان نیکرا، بیشتر مشهور به اشوتوش رانا یک بازیگر هندی است که در بالیوود کار می‌کند.