رامبراند

معنی کلمه رامبراند در لغت نامه دهخدا

رامبراند. ( اِخ ) رامبرانت. رامبران. نام نقاش نامی هلندی بسال 1606م. در لاید بدنیا آمده است.رامبراند 350 تابلو بدیع و عالی از خود بجای گذاشته که از لحاظ سایه روشن ، بسیار جالب توجه میباشد. در میان تابلوهای او تابلو «تبی و خانواده اش » و «خانواده نجار» از همه معروفتر است. او از نقاشان معروف سبک کلاسیک بود و هم امروز پیروان سبک «امپرسیونیسیم » بمقدار بسیاری در کار خود از وی و دیگر استادان سبک کلاسیک الهام میگیرند. او در سال 1669م. وفات یافت.

جملاتی از کاربرد کلمه رامبراند

وی به دلیل نقاشی در سبک باروک با الهام از نقاشان قرن ۱۷ مانند کاراواجو و رامبراند مشهور است. اود نردروم، از هنر خود به عنوان کیچ یاد می‌کند. نردروم، در نروژ به عنوان منتقد مدرنیسم و هنر مفهومی شناخته می‌شود.
شبیه به مجسمه به اثر هنری القاء نماید. (این مورد تقریباً در تمام نقاشی‌های سبک حجم برجسته صادق می‌باشد). اگر بخواهیم به سابقه و ریشه این سبک برگردیم می‌توان گفت که این روش در ابتدا توسط تیسین، رامبراند و ورمیر برای نشان دادن برجستگی‌های جواهرات یا البسه مورد استفاده قرار گرفت. البته روشی که توسط این اساتید دنبال می‌شد بسیار ظریف و با جزییات بیشتر نسبت
بسیاری از هنرمندان از تکنیک ایمپاستو استفاده کرده‌اند. برخی از برجسته‌ترین آنها از جمله: رامبراند ون راین، دیگو ولاسکز، وینسنت ون گوگ، جکسون پولاک و ویلم دی کونینگ.