دین محمد

معنی کلمه دین محمد در فرهنگ اسم ها

اسم: دین محمد (پسر) (فارسی، عربی)
معنی: دین ( فارسی ) + محمد ( عربی )، دارای دین محمد ( ص )، نام یکی از پادشاهان ازبک

معنی کلمه دین محمد در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] دین محمد (قرآن). در این مقاله آیات مرتبط با دین حضرت محمد صلی الله علیه وآله معرفی می شوند.
اسلام، نام رسمى دین پیامبر خاتم صلی الله علیه وآله:۱. ... الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ ... وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً ....
مائده/سوره۵، آیه۳.
شریعت محمد (قرآن).

جملاتی از کاربرد کلمه دین محمد

در مرحله بعدی، دولت کابل تلاش کرد قدرت فرماندهان محلی مانند دوستم، شیرزی، اسماعیل خان و دین محمد را هم در ولایتشان کمتر کند. به این منظور، حامد کرزی فرمانی صادر کرد که بر اساس آن، هر فرد باید در یک زمان، فقط یک وظیفه می‌داشت. اسماعیل خان نیز پس از اصرار مرکز، میان فرماندهی قل اردو (لشکر) هرات و مقام ولایت (استانداری)، دومی را برگزید.
حاصل شش جهات و هفت اقلیم ناصر دین محمد ابراهیم
تنش صافی تر از جان محمد بدو دین محمد شده مؤکد
صدرا ، مساعی تو مؤید بود همی و ز تو نظام دین محمد بود همی
پس از ناپدید شدن والاس فرد محمد در ژوئن ۱۹۳۴، امت اسلام توسط الایجا محمد رهبری شد، کسی که مکان‌های عبادت (با نام معبدها یا مساجد)، مدرسه‌ای به نام دانشگاه محمد اسلام، تجارت‌ها، مزارع و دارائی‌های املاک و مستغلات در داخل ایالات متحده و خارج از آن را تأسیس کرد. تعدادی شاخه‌ها و گروه‌های تقسیم شده در زمان رهبری الایجا محمد نیز بودند که مطرح‌ترین آنها رهبر ارشد مالکوم ایکس بود که مسلمان سنی شد.[نیازمند منبع] پس از مرگ الایجا محمد، پسرش وارث دین محمد نام سازمان را به «جامعه جهانی اسلام در غرب» و پس از آن دو بار دیگر نیز نام سازمان را تغییر داد و سعی کرد این جنبش را به یک مسیر اصلی ایدئولوژی مسلمان سنی تبدیل کند.[نیازمند منبع]
دین زردشتی گرفتی پیش در نیست این دین محمد ای پسر
در ۱۹۷۷، لوییس فراخان رهبری وارث دین محمد را رد کرد و نپذیرفت و امت اسلام را به همان شکل اصلی‌اش از نو تأسیس کرد. او فرماندهی معبد پایگاه امت اسلام، یعنی مسجد مریم (مسجد شماره ۲) را به عهده گرفت که در شیکاگو ایلینوی واقع است. از سال ۲۰۱۰، به رهبری فراخان، اعضا به شدت به مطالعه دیانتیکس (ایده‌ها و رسوم مربوط به رابطه متافیزیکی بین ذهن و جسم که توسط رون هابارد ایجاد شد) تشویق شدند و امت مدعی ست که توانسته ۱۰۵۵ حسابرس ساینتولوژی تربیت کند.
سرور هر دو جهان و کارساز حشر و نشر آفتاب دین محمد سید عالی همم
دارای دین محمد مرسل که نا او با نام ذوالجلال قرینست در صلات
یازدهمین دورهٔ شورای مرکزی در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ با انتخاب افراد زیر کار خود را آغاز کرد: آناهید آباد رئیس، کاوه سجادی حسینی نایب رئیس، مریم هژیروند، کاوه صباغ‌زاده، احد صادقی، مهدی لطیفی، مسعود میمی، رضا سخایی، مصطفی احمدی، افشین رضایی و سوسن دین محمد به عنوان اعضای شورای مرکزی و بازرسان: ژرژ هاشم‌زاده، سهیل رحیمی و آرش سجادی حسینی. در این دوره مذاکرات جدی برای ثبت صنف در مراجع قانونی با حفظ هویت فرهنگی زیر چتر خانهٔ سینما آغاز شد که در نهایت با تشکیل مجمع عمومی و ثبت «انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای تهران» و تصویب اساسنامه در مجمع عمومی ۱۱ آبان ۱۳۹۴ این مهم اجرایی شد.
میر ابونصر محمد که سر دولت او هست چون دین محمد همه ساله بفراز
یعنی غیاث دین محمد که یافته نظم دو کون بر لقب نام او قرار
اسلام در لغت به معنای «انقیاد» و «گردن‌نهادن» به حکم است. کاربرد دینی این لغت، تسلیم در برابر فرمان خداست. در آیه‌هایی از قرآن همچون آیات ۲، ۱۱۲ و ۱۲۸ بقره، اسلام به معنای همین معنا به کار رفته‌است. این واژه از ماده «سلم» است که خود به معنای «تسلیم کامل» «سالم شدن» و «رهایی یافتن از آفات» است. در معجم الوسیط آمده‌است که «إسلام» در لغت به معنای اظهار خشوع و پذیرش دین محمد است. در این خصوص به کسی که دین اسلام را پذیرفته‌است، «مُسلِم» (در فارسی: مسلمان) گفته می‌شود و «أسلم» به معنای کسی است که در دین خود خالص باشد. این واژه هشت مرتبه در قرآن و در سوره‌های آل عمران، مائده، انعام، زمر، صف، حجرات و توبه به کار رفته‌است.
اینست که گفت: یَجْعَلُونَ أَصابِعَهُمْ فِی آذانِهِمْ مِنَ الصَّواعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ و چون مال و پسران و غنیمتها و فتحها روی بایشان دارد و اقبال دنیا بینند گویند نیکو دینی است این دین محمد ص، همچون آن دو مرد که چون برق درخشنده فرا راه دیدند در آن برفتند و ایشان را خوش آمد اینست که گفت: کُلَّما أَضاءَ لَهُمْ مَشَوْا فِیهِ ای اضاء لهم البرق الطّریق فحذف الطّریق للعلم به و چون بلاها و مصیبتها روی بایشان نهد، و دختران زایند، و اموال و املاک ایشان نیست شود، متحیر می‌نشینند و میگویند بد دینی است و نا این دین محمد، همچون آن دو مرد که چون تاریکی روز گرفت متحیر بر پای بماندند اینست که گفت: وَ إِذا أَظْلَمَ عَلَیْهِمْ قامُوا و قیل: کُلَّما أَضاءَ لَهُمْ مَشَوْا فِیهِ ای کلّما انقطع الوحی و ترکوا و ما یخفون و سکت الرسول عن حدیثهم ارتاحوا و فرحوا وَ إِذا أَظْلَمَ عَلَیْهِمْ قامُوا ای و اذا تکلّم فیهم و صرّح بهم تبلّدوا و تحیّروا.
قویست دین محمد بآیت فرقان چنانکه حجت سلطان به رایت سلطان