دافی

دافی

معنی کلمه دافی در لغت نامه دهخدا

دافی ٔ. [ ف ِءْ ] ( ع ص ) نعت فاعلی از دف ء. رجوع به دف ء شود. ( نشوءاللغة العربیة ص 14 ).
دافی. ( اِخ ) دهی است از دهستان پائین رخ بخش کدکن شهرستان تربت حیدریه. واقع در 12هزارگزی باختر کدکن 5هزارگزی باختر کلاته سیفر. کوهستانی و معتدل است و دارای 556 سکنه. آب آن از قنات و چشمه و محصول آنجا غلات و شغل مردم آن زراعت و گله داری و کرباس بافی و راه آنجا مالرو است. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 9 ).

معنی کلمه دافی در فرهنگ فارسی

دهی است از دهستان پائین رخ بخش کد کن شهرستان تربت حیدریه

معنی کلمه دافی در دانشنامه عمومی

دافی (خواننده). اِیمی ان دافی ( به انگلیسی: Aimee Anne Duffy ) ( زادهٔ ۲۳ ژوئن ۱۹۸۴ ) ، که با نام حرفه ای دافی شناخته می شود، یک خواننده و ترانه سرای ولزی است. شروع کار او با رسیدن به رتبهٔ یک در جدول موسیقی آلبوم های بریتانیا با عرضهٔ آلبوم راک فری بود که تا کنون ۳٬۴ میلیون از آن در جهان به فروش رفته است. وی با عرضهٔ دومین تک آهنگ خود، «مرسی»، به نخستین زن ولزی تبدیل گشت که به یک تک آهنگ پاپ رتبهٔ یکی در طی ۲۵ سال گذشته دست می یافت.

جملاتی از کاربرد کلمه دافی

هنگامی که باب‌اسفنجی شلوارمکعبی برای پخش به زبان‌های دیگری غیر از انگلیسی آماده شد، صداپیشه‌ها با صدای باب‌اسفنجی که دوبله می‌کنند، از تام کنی از شخصیت به عنوان نقطه شروع استفاده می‌کردند اما عناصر منحصر به فردی را به آن اضافه می‌کردند. به عنوان مثال، در نسخه فرانسوی این سریال، باب‌اسفنجی با اندکی لب به سبک دافی اردک صحبت می‌کند.
نیویورک تایمز در بررسی کتاب، نوشت: «آقای امرسون و آقای دافی یک گزارش برتر از تحقیقات را تا امروز تهیه کرده‌اند که از نظر درام غنی بود و با داستانهای پندآموز مفصل نیز پشتیبانی شده بود که به آن عمق و وزن می‌بخشد.» این روزنامه آن را به عنوان «انتخاب سردبیران» در فهرست بهترین فروشندگان خود ذکر کرده و آن را به عنوان «کتاب برجسته سال» ذکر کرده‌است.
این باشگاه در سال ۱۹۵۰ جام لوئیس و جام دافی را برد. این باشگاه همچنین در سال ۱۹۵۴ یک دابل کرد و هم قهرمانی ای‌اس‌ال و هم جام چالش ملی را به دست آورد.