داربی
معنی کلمه داربی در لغت نامه دهخدا

داربی

معنی کلمه داربی در لغت نامه دهخدا

داربی. ( اِخ ) شخصی است که در سال 1723 م. ظفرنامه شرف شرف الدین علی یزدی را از روی ترجمه فرانسوی آن به انگلیسی ترجمه نموده است. ( از سعدی تا جامی از ادوارد برون چ حکمت ص 390 ).

معنی کلمه داربی در فرهنگ فارسی

شخصیاست که در سال ۱۷۲۳ میلادی ظفر نام. شرف شرف الدین علی یزدی را از روی ترجمه فرانسوی آن بانگلیسی ترجمه نموده است .

معنی کلمه داربی در دانشنامه عمومی

داربی (انگلستان). داربی ( به انگلیسی: Derby ) شهری است در انگلستان واقع در ناحیه میدلند شرقی. جمعیت این شهر ۲۳۶٬۳۰۰ نفر است.
معنی کلمه داربی در فرهنگ فارسی
معنی کلمه داربی در دانشنامه عمومی
جملاتی از کاربرد کلمه داربی

جملاتی از کاربرد کلمه داربی

او دروازه تیم ناسیونال اروگوئه قهرمان جام بین قاره ای را در دیدار دوستانه در تهران گشود. همچنین در جریان تساوی یک بر یک برابر چلسی نیز گلزنی کرد. وی در طول چهار سال فعالیتش در پرسپولیس ۱۱۵ بازی برای این تیم انجام داده ۱۲ گل به ثمر رسانده‌ است. ۲ گل از ۶ گل داربی معروف تهران به نام این مهاجم ثبت شده‌است.
این تیم فصل گذشته در سه هفته پیاپی به ترتیب به مصاف ذوب آهن، سپاهان و استقلال رفت و امسال سه هفته متوالی باید برابر ذوب آهن، سپاهان و تراکتور قرار بگیرد. داربی تهران هفته هشتم برگزار می‌شود و نبرد پرسپولیس و سپاهان هم در هفته دوازدهم خواهد بود. پرسپولیس لیگ را با مصاف برابر فولاد آغاز می‌کند و مقابل فجرسپاسی به پایان می‌برد. پرسپولیس قبل از داربی با نفت مسجدسلیمان پیکار می‌کند.
ریور پلاته و بوکا جونیورز از بزرگ‌ترین باشگاه‌های کشور آرژانتین هستند که بیشتر از نیمی از طرفداران فوتبال در این کشور طرفدار این دو تیم هستند. به خاطر رقابت فشرده بین این دو تیم در لیست بی‌بی‌سی در مورد داربی‌های جهان این داربی جزو یکی از معروف‌ترین داربی‌ها شناخته و معرفی شده؛ و همچنین اولین مورد از ۵۰ کاری که توسط روزنامه ابسرور به عنوان کارهای ورزشی که قبل از مرگ باید انجام داد شناخته شده.
۳۱ هنرمند حاضر در نمایشگاه پسانقاشانه شامل والتر داربی بنارد، جک بوش، جین دیویس، توماس داونینگ، فریدل ژوباس، پل فیلی، سام فرانسیس، هلن فرانکتالر، سام گیلیام، آل هلد، الزورث کلی، نیکلاس کروشنیک، الکساندر لیبرمن، موریس لوئیس، آرتور فورتسکیو مک کی، هاوارد مهرینگ، کنت نولاند، جولز اولیتسکی، ری پارکر، دیوید سیمپسون، آلبرت استدلر، فرانک استلا، میسون ولز، امرسون وولفر و تعدادی دیگر از هنرمندان آمریکایی و کانادایی که در دهه ۱۹۶۰ به شهرت رسیدند.
میچل اهل داربی انگلستان است.
۶ و ۷- بی شک جنجالی‌ترین داربی تاریخ دو تیم به سال ۱۳۶۲ بر می‌گردد که تصمیمات بحث‌برانگیز رئیس وقت هیئت فوتبال گیلان در نیمه نهایی لیگ گیلان موجب شد که آتش خشمی که از این مسابقه شعله‌ور شود تا سال‌ها دامن فوتبال گیلان را در بر بگیرد.
از سال ۱۹۶۶ تا ۲۰۰۷، اورتون در زمین بلفیلد در منطقه داربی غربی شهر لیورپول تمرین می‌کرد. در سال ۲۰۰۷ به مجتمع تمرینی فینچ فارم در هیل‌وود نقل مکان کردند. این مجتمع، مورد استفاده تیم اصلی مردان و زنان اورتون و آکادمی جوانان است. تیم اول به‌طور رسمی در ۹ اکتبر ۲۰۰۷ به این مجموعه نقل مکان کرد.
بازی میان پرسپولیس و استقلال، دو باشگاه پرهوادار و پرافتخار ایران، مهم‌ترین مسابقهٔ باشگاهی فوتبال در ایران است. رکورد بیشترین گل زده و شکست ناپذیری (شش بازی رسمی) در داربی تهران در اختیار تیم پرسپولیس است. همچنین نخستین بازی دو تیم در روز ۱۶ فروردین ۱۳۴۷، نخستین بازی رسمی پرسپولیس بود که با نتیجهٔ بدون گل پایان یافت.