خوش طعم

معنی کلمه خوش طعم در لغت نامه دهخدا

خوش طعم. [ خوَش ْ / خُش ْ طَ ] ( ص مرکب )بامزه. لذیذ. گوارا : و چیز خوش طعم چون انگبین و شکر به آن یار کنند تا بوی و طعم آن بدان بپوشند. ( ذخیره خوارزمشاهی ). آن چشمه شکافته شود و آبی سرد خوش طعم صافی از آنجا بیرون آید. ( تاریخ قم ).

معنی کلمه خوش طعم در فرهنگ عمید

= خوش مزه

معنی کلمه خوش طعم در فرهنگ فارسی

بامزه لذیذ

جملاتی از کاربرد کلمه خوش طعم

برای دو فنجان چای سبز، یک قاشق غذاخوری سرخالی چای داخل قوری بریزید و سپس آب ۸۰ درجه را به آن اضافه کنید. ۵ تا ۸ دقیقه زمان دهید تا چای سبزتان دم بکشد. پس از این مدت، چای سبز خوش طعم شما آماده است.
اگرچه انگبین خوش طعم و شیرینست ولیکن فضلهٔ زنبور مسکینست
بابا (چینی: 粑粑) نوعی نان غلیظ، گرد و سنگین است که توسط مردم ناشی در شمال غربی یون نان چین تهیه می‌شود. می‌تواند شیرین یا خوش طعم باشد.
این انگورفرنگی اندکی از انگورفرنگی سرخ کوچکتر و شیرینتر است. زمانی که داخل مربا یا ژله ریخته می‌شود معمولاً رنگش صورتی است. انگورفرنگی سفید در واقع رقم دارای آلبینیسم انگورفرنگی سرخ است ولی به عنوان یک میوهٔ متفاوت در معرض فروش قرار می‌گیرد. انگورفرنگی سفید در مقایسه باقرینهٔ سرخ اش به ندرت در دستور غذاهای خوش طعم مشخص شده است. آنها اغلب به صورت خام سرو شده و مزهٔ ترش و شیرینی دارد. مربا، ژله، شراب و شربت انگورفرنگی هم تولید می‌شود. بویژه، انگورفرنگی سفید از اجزاء کلاسیک ژلهٔ خیلی تصفیه شده بار-لِ-دیک یا لُراین است، گرچه ژله‌هایی که از انگورفرنگی سرخ درست شده هم یافت می‌شود.
نان یتی‌قات اهری از سوغاتی‌های مهم شهرستان اهر و منطقه ارسباران می‌باشد که معمولاً هر گردشگری که از این منطقه عبور می‌کند از این شیرینی خوشمزه و خوش طعم تهیه کرده و سوغاتی از این شهرستان می‌برد. نان و شیرینی اهری در سال ۹۴ از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فهرست آثار ملی ناملموس ایران به ثبت رسیده‌است.[۲]
ای شاهدی از نظم تو جانها به سماعند زیرا که بود میوه خوش طعم رسیده
شکر اکنون بود خوش طعم و شیرین که مانده نیست آن یاقوت رنگین