دی اکسید

معنی کلمه دی اکسید در فرهنگ عمید

ترکیب دو اتم اکسیژن با یک فلز یا شبه فلز.

جملاتی از کاربرد کلمه دی اکسید

نمونه‌ای از این واکنش الکترولیز استیک اسید و تشکیل اتان و کربن دی اکسید است.
عمر عملی یک سلول روی - هوا عملکرد مهمی در تعامل آن با محیط آن است. الکترولیت در شرایط دمای بالا و رطوبت کم ، آب را با سرعت بیشتری از دست می دهد. از آنجا که الکترولیت هیدروکسید پتاسیم ملایم است، در شرایط بسیار مرطوب آب اضافی در سلول جمع می شود و باعث کدر شدن کاتد و از بین رفتن خصوصیات فعال آن می شود. هیدروکسید پتاسیم همچنین با دی اکسید کربن اتمسفر واکنش می دهد. تشکیل کربنات در نهایت رسانایی الکترولیت را کاهش می دهد. سلولهای مینیاتوری پس از باز شدن در هوا، خود تخلیه زیادی دارند. ظرفیت سلول در نظر گرفته شده است که ظرف چند هفته استفاده شود.
در اواسط سال 2010، برون به موضوع تصفیه آب بازگشت. او کنترل سطح در مقیاس نانومتری را با هدف ایجاد سطوح سوپرهایدروفیل برای جداسازی روغن و آب مه بتواند بدون رسوب عمل کند را بررسی کرد. در این زمینه، تحقیقات وی بر مشکلات حال حاضر انرژی شامل منابع پایدار و مدیریت بازیافت، کاهش تأثیرات انرژی هیدروکربنی، ارزش گذاری و کاهش دی اکسید کربن در درازمدت و نسل بعدی توزیع انرژی متمرکز شده‌است.
از نظر علمی در زمانی که بر روی شریان کاروتید گردن فشار می آید عروق مغز باز شده و خون زیادی به مغز رسیده و میزان دی اکسید کربن مغز کاهش می‌یابد و مغز دچار هیپوکاپنیکاهش دی اکسید کربن می‌شود. نرسیدن خون و کاهش دی اکسید کربن به مغز مقدار زیادی آدرنالین در مغز و بدن ترشح می‌شود که موجب بالا رفتن ضربان قلب و ایجاد هیجان می‌شود. دکتر استیو فیلد رئیس کالج پزشکی سلطنتی انگلستان می‌گوید بازی غش در نوجوانان برای ایجاد هیجان است و ربطی به بازی خفگی در زمان تماس جنسی ندارد.
باتری روی و هوا دارای چگالی انرژی بالاتری نسبت به بسیاری از انواع دیگر باتری ها هستند زیرا هوای جوی یکی از واکنش دهنده های باتری است، در مقایسه با انواع باتری که به ماده ای مانند دی اکسید منگنز در ترکیب با روی نیاز دارد. تراکم انرژی، هنگامی که با وزن (جرم) اندازه گیری می شود، به عنوان انرژی خاص شناخته می شود. جدول زیر محاسبه انرژی خاص برای یک باتری روی و هوا و چندین باتری شیمیایی مختلف دیگر را نشان می دهد.