دنباله رو

معنی کلمه دنباله رو در لغت نامه دهخدا

دنباله رو. [دُم ْ ل َ / ل ِ رَ / رُو ] ( نف مرکب ) آنکه از عقب کسی می رود. پیرو. تابع. تقلیدگر. ( از یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه دنباله رو در فرهنگ عمید

پیرو، آن که پشت سر دیگری برود.

معنی کلمه دنباله رو در فرهنگ فارسی

آنکه از عقب کسی می رود .

معنی کلمه دنباله رو در دانشنامه عمومی

دنباله رو ( به ایتالیایی: Il conformista ) نام رمانی از آلبرتو موراویا نویسنده ایتالیایی است که در سال ۱۹۵۱ منتشر شد. رمان روایت زندگی یک مقام دولتی حکومت فاشیستی ایتالیا را روایت می کند. در سال ۱۹۷۰ برناردو برتولوچی بر اساس این رمان، فیلمی به همین نام ساخت.

جملاتی از کاربرد کلمه دنباله رو

در تحلیل تکنیکال بازار سهام و بورس اوراق بهادار، پارابولیک سار (توقف و بازگشت سهموی) روشی است که توسط ولز وایلدر طراحی شده‌است تا تغییرات بالقوه در جهت قیمت گذاری کالاهای معامله شده مانند سهام یا مبادلات ارز مانند فارکس را پیدا کند. این یک اندیکاتور دنباله رو روند (روندی یا تعقیب کننده‌های قیمت) است و می‌تواند برای تعیین حد ضرر یا تعیین نقاط ورود یا خروج براساس قیمت‌هایی که در طول یک روند قوی در یک منحنی پارابولیکی وجود دارد، استفاده می‌شود.
این انقلاب اولین انقلاب مسلحانه ضد استعماری در منطقه خاورمیانه است. یکی از آثار این انقلاب تضعیف قدرت استعماری انگلستان در ایران و فراهم نمودن مقدمات لغو قرارداد وثوق الدوله مورخ ۱۹۱۹ بوده‌ است؛ و در واقع نهضت ملی ایران را باید دنباله رو انقلاب ۱۹۲۰ عراق دانست.
هر غباری که سر از پا نشناسد صائب می توان یافت که دنباله رو محمل اوست
به صدر سینه دشمن چو پیکانست جای من خداوندا مکن دنباله رو همچون پر تیرم
این شاخص دارای خصوصیت میانگین‌های متحرک می‌باشد، بدین صورت که برای محاسبه نیازمند عدد دوره و نقطه مورد نظر (کلوز، اوپن و…) می‌باشد با این تفاوت بزرگ که مکانیسم تمامی میانگین‌های متحرک ابزارهایی دنباله رو و تأخیری است، اما ار اس ای که یک ابزار بر پایه میانگین‌های متحرک است یک شاخص پیشرو می‌باشد و این موضوع بخاطر وجود دوسطح حمایتی و مقاومتی است که در اسیلاتور وجود دارد و با رسیدن شاخص (خط تحرک) به این سطوح سیگنال‌های تحلیلی صادر می‌گردند.